Kevin opnieuw aan het werk [M1]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sharonalover

Kevin opnieuw aan het werk [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 19:32

Vorig weekend had ik een topic op rij-itp geopend van Kevin en mij waar ik best wat commentaar op kreeg. Nou waren die foto's al wel wat ouder en waren we dus weer wat verder in training, en had ik nieuwe foto's beloofd, dus bij deze :)
dit was ons vorige topic.

De foto's van vandaag zijn in de les gemaakt. We werken natuurlijk aan ontspanning, als hij té gespannen is, schrikt hij van alles en iedereen aan de kant en kom je de bak niet zo fijn door :+ .
Maar je moet hem ook erg consequent aan het werk zetten, want hij houdt wel van vakantie :Y) we letten dus heel erg op reactie op het been, en dat hij lekker alert blijft. En dan wel alert op mij en niet op de schaapjes/pony's/honden/mensen buiten de bak ;)
Dit gaat wel steeds beter gelukkig :) ook nu het weer wat beter weer is, is hij veel minder prikkelig op alles wat er om hem heen gebeurd :) .
Kevin en ik rijden M1 dressuur, we hebben nu eventjes geen wedstrijden, ik heb het nogal druk en straks ook nog examens ;) . Na mijn examens gaan we weer verder. We moeten nog 2 puntjes voor de M2 ;)

Toen ik 2,5 jaar met Kevin begon, kon hij ábsoluut geen middendraf. Dit is steeds meer verbeterd. Natuurlijk ging dat dan weer niet in de proef, of als er een fototoestel in de buurt was :+ dan was er van mijn kant net wat teveel spanning en snapt hij me niet meer. Maarrr, we hebben nu wél foto's van de middendraf, en in de proef krijg ik het nu ook bijna de helft van de keren voor elkaar :D

Ohja, alle commentaar is natuurlijk welkom :)
Ik zou het wel leuk vinden als jullie mijn vorige topic eventjes snel door zouden willen kijken, zodat je kan zien of er vebetering is :)

Afbeelding
Middendraf :)

Afbeelding
nog een keertje :)

Afbeelding
drafje :)

Afbeelding
Ik ben trots op deze foto :) steek welliswaar mijn benen af, maar de aanleuning is hier wel goed volgens mij :)

Afbeelding
We hebben ook een appuyementje meegepakt :) ik zit hier wat tegen, dat is ook wat mijn instructeur opmerkte :)

Afbeelding
En dan de o zo moeilijke galop. Hij vind het heel moeilijk om echt goed over de rug te galoperen, dit is al stukken veberterd, al hebben we er nog wel stukje tussen zitten dat hij zijn nek erop drukt ;)

Afbeelding
Hier trekt hij dus ook zijn hoofd naar voren, die stukken moeten er nog uit :)
Gekke is dat ik in mijn proef voor de galop vaak 7ens heb _O-

Afbeelding
De stap. Vroeger liep hij hier erg onregelmatig. Tegenwoordig lukt die takt steeds beter. Wel is de ruimte in de stap nog zó moeilijk. Ik probeer dit met lengte in de hals, wel actief maar niet vlug zo goed mogelijk te krijgen :)

Afbeelding
Kantelt iets zijn hoofdje, maar verder wel netjes volgens mij :)

Ohja, ik leun naar achteren en steek mijn benen naar voren :+ volgens mij is dat wel verbeterd in vergelijking met mijn vorige topic, maar tis nog niet helemaal goed :)

xSiep

Re: Kevin opnieuw aan het werk [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:36

Hmm ik vind het opzich wel wat netter hoor :j
Maar nog heeft hij op (bijna) elke foto zijn mond open.. Ik denk dat een filmpje wel een beter beeld geeft over jouw handen! Want opzich zien ze er niet streng uit, maar toch zie je het bit niet lekker los in de mond hangen ;) 't geeft iig niet zo'n ontspannen beeld.. :o

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 19:39

Ik zal wel een keertje een filmpje laten maken :j
Heb je het hele vorige topic gelezen? er staat namelijk ook een foto bij waar hij zijn mond open heeft en mijn teugels helemaal los zijn ;) , moet je maar eventjes kijken als je dat nog niet gezien had ;)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:41

Ja die heb ik gezien ja! Beetje appart, al een een VA naar laten kijken?

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 19:46

Nee, heb er geen VA naar laten kijken, is volgens mij ook nergens voor nodig ;) Dit paar zit gewoon lekker op zijn bit te kauwen, een teken dat hij onspant in zijn kaak. Ik zie er dan ook geen problemen in :)
Als ik ook naar de foto's kijk zie ik alleen op de laatste foto zijn mond iets open, de rest is schuim.

MetteAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:57

In vergelijking met de vorige foto´s vind ik je zit zeker verbeterd! ;) Je zit een stuk rechterop. Ook vind ik het rijden er meer ontspannen uitzien :j
Was ook geweldig rij weer vandaag :D

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:20

Leuk dat je nieuwe foto's hebt laten maken.

Zie heel veel verbetering, vooral van jouw kant. De vorige foto's kwamen heel erg trekkerig over als je snapt wat ik bedoel. Zie hier een veel ontspannere (?) ruiter dan op de vorige foto's.
Denk er om dat je hem nog actiever houdt van achter, voor zover hij dat kan.
Ik zie hem wel (best) vaak kantelen, dat is een aandachtspuntje. Goed erop letten dat je hem op twee teugels houdt, ook al wil hij de ene teugel meer aannemen dan de ander ;)

Succes!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 20:26

Op die vorige foto's was ik opzich ook wel ontspannen. Kevin is en blijft gewoon lastig in bepaalde dingen. Het laatste half jaar ofzo zijn we alleen erg vooruit gegaan, en nog steeds is er vebetering :) Het gaat allemaal gewoon wat makkelijker, voor paard en ruiter :) Daarom lijk ik misschien wat ontspannender, maar het is niet echt zo dat ik zo gespannen was op die foto's ;)

Kantelen is idd nog een probleem, en dat probleem komt ook van mijn kant :j Ik neem op rechts teveel stelling, waardoor hij tegen het hek aanloopt ;) Ik rijd nu dus ook meer op de binnenhoefslag ;) Als ik dan weer op de hoefslag uitkom, weet ik dat ik fout zit :P

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:28

Vorige x was jouw houding veel meer verkrampt. Hier zit je veel losser en dus meer ontspannen op je paard ;)

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 20:33

Oké kan best zo zijn, ik heb dat zelf niet gevoeld/opgemerkt. Meestal als ik verkrampt zit voel ik dat ook :j mijn rug begint dan pijn te doen omdat ik die vastzet. Had er vandaag in het begin ook eventjes last van, eventjes gaan stappen, erop gelet dat ik zelf los ga zitten, en dan weer rustig verder rijden :)

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:38

Afbeelding

Vergelijk deze foto is met de nieuwe foto's..
Op deze foto hang je achterover. Je lichaam hangt als een plank mee en is dus niet los. Je spant de spieren bij je hals heel krampachtig aan en ook je handen staan strak (wat je terug ziet in je paard en in zijn mondhoeken).

Dat verschil bedoel ik ;)

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:40

Leuk om weer foto's te zien !(heb je snel gedaan trouwens haha)
Je zit hier imo veel netter en dat werkt bij hem volgensmij ook zijn vruchten af.
Lekker werken aan zijn achterbeen en dan wordt hij van voren ook nog losser.
Mijn vriendinnetje heeft ook een merrie gereden die het erg moeilijk vond om van achter naar voren te lopen dus meer actie en een zittend paard. Wat vooral handig was om lekker lang en laag los te rijden, veel buigen en vooral veel overgangen. Dan kon je haar makkelijker oppakken en ook van achter actief houden.
Filmpje lijkt me leuk om te zien.
Succes met m

uverla05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 07:34

Ziet er goed uit hoor.
Vooral het verschil met de ander foto's

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 07:46

@veraA: nu je het zo uitlegt zie ik idd wel verschil :j Heb gewoon iets zitten verbeteren wat ik helemaal niet wist whahaha :P

De rest ook bedankt voor het commentaar :)
Lang en laag losrijden doen we idd altijd. Als je hem meteen oppakt heeft hij al helemaal geen zin meer, tis echt een dieseltje (en geef hem eens ongelijk :Y) )
Ik moet idd ook heel erg veel overgangen rijden, en slangenvoltes, door s van hand veranderen, volte openen en sluiten etc. Daar wordt hij lekker oplettend en los van :)

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 07:47

Allereerst echt een super leuk setje Yvonne!
Vind deze foto's er ook beter uit zien. :j

Tsja het zijn natuurlijk altijd moment opnames, dus het beeld dat je via de foto van de ruiter krijgt kan natuurlijk altijd vertekenen. Maar ik vind ook dat je er nu op deze foto's mooier op zit. :)

Middendrafje begint ook al mooi te komen! Ik denk dat Kis en Kev nog best veel op elkaar lijken met rijden. Alleen is Kev misschien wat luier, maar qua aanleuning lijken ze me wel hetzelfde en ik weet hoe moeilijk het is. Net zoals dat het een hele moeilijke uitdaging is om een 'gewoon' paard met veel lossigheid en kadans in de bewegingen te krijgen. Maar 't komt wel goed met jullie! ;)

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 07:50

Kev en Kis lijken wat dat betreft idd wel op elkaar ja :j
Alleen Kis hypert teveel en Kev slaapt teveel haha.
We moeten ze maar eens met elkaar laten praten, krijgt Kev wat hypertjes en Kis wat slaapjes _O-

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:50

Leuke combinatie. Heb je in de gaten dat je je hoofd naar links kantelt? Let daar op en dan kom je zelf ook rechter te zitten.
Succes verder. ;)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:58

Gaaf dekje! Ik vind het mooie foto's.

Het valt mij ook op dat je net even wat lekkerder zit op deze foto's. Met meer rust en ontspanning, lijkt het wel.

Appuyement is ook een leuk begin. Straks nog wat meer buiging erbij ed, maar dat komt wel als je Z gaat starten. :D

Ga zo door met Kev!
Wanneer heb je weer concours?

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 10:58

Ik kantel idd mijn hoofd soms wat. Daar moet ik aan werken maar ik vergeet het steeds :') daarom zijn foto's ook zo goed, wordt je weer telkens met je neus op de feiten gedrukt :)

Tor: heb voorlopig geen concours, heb het te druk, en straks mijn examens := als mijn examens voorbij zijn beginnen we weer :)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:22

sharonalover schreef:
Ik kantel idd mijn hoofd soms wat. Daar moet ik aan werken maar ik vergeet het steeds :') daarom zijn foto's ook zo goed, wordt je weer telkens met je neus op de feiten gedrukt :)

Tor: heb voorlopig geen concours, heb het te druk, en straks mijn examens := als mijn examens voorbij zijn beginnen we weer :)

Foto's zijn inderdaad heel geschikt als je geconfronteerd wilt worden met je eigen onvolkomenheden. Daar kan ik zelf, tot mijn schaamte soms, wel over meepraten. :o

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:56

Wat zijn jullie vooruit gegaan! :j Ik vind dit helemaal geen gespannen beeld. Leuk dekje trouwens! :) Ik vind de 1e 4 foto's echt een heel fijn beeld geven, het komt wel goed met jullie. :j Hij kantelt af en toe nog wat, maar dat is al gezegd.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:22

nette gangen heeft hij,jou houding vind ik ook keurig!

toch blijf ik bij mn punt.
of het bit is een flinke maat te groot,of je bent te streng met de hand,ik zou er toch even naar kijken ;)

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:32

leuk paard

het ziet er netjes uit ;)

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:36

sharonalover schreef:
Nee, heb er geen VA naar laten kijken, is volgens mij ook nergens voor nodig ;) Dit paar zit gewoon lekker op zijn bit te kauwen, een teken dat hij onspant in zijn kaak. Ik zie er dan ook geen problemen in :)
Als ik ook naar de foto's kijk zie ik alleen op de laatste foto zijn mond iets open, de rest is schuim.

Mijn paard heeft zijn mond ook vaak open tijdens het rijden en zn gebit is prima in orde. Denk inderdaad gewoon onstpanning.

Denk inderdaad ook dat je bit iets te groot is, op sommige foto's lijkt hij wat te ver uit te steken. Verder vind ik het er netjes uit zien!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:28

Dit zijn echt veel fijnere foto's Yvonne!

In de galop lijkt het nog wat strak, maar de draffoto's zien er een stuk fijner uit. Nu nog proberen dat ie nòg rustiger wordt in de kaak, daar drukt ie zich zo te zien nog wel eens eventjes uit.