dit was ons vorige topic.
De foto's van vandaag zijn in de les gemaakt. We werken natuurlijk aan ontspanning, als hij té gespannen is, schrikt hij van alles en iedereen aan de kant en kom je de bak niet zo fijn door
.Maar je moet hem ook erg consequent aan het werk zetten, want hij houdt wel van vakantie
we letten dus heel erg op reactie op het been, en dat hij lekker alert blijft. En dan wel alert op mij en niet op de schaapjes/pony's/honden/mensen buiten de bak
Dit gaat wel steeds beter gelukkig
ook nu het weer wat beter weer is, is hij veel minder prikkelig op alles wat er om hem heen gebeurd
. Kevin en ik rijden M1 dressuur, we hebben nu eventjes geen wedstrijden, ik heb het nogal druk en straks ook nog examens
. Na mijn examens gaan we weer verder. We moeten nog 2 puntjes voor de M2
Toen ik 2,5 jaar met Kevin begon, kon hij ábsoluut geen middendraf. Dit is steeds meer verbeterd. Natuurlijk ging dat dan weer niet in de proef, of als er een fototoestel in de buurt was
dan was er van mijn kant net wat teveel spanning en snapt hij me niet meer. Maarrr, we hebben nu wél foto's van de middendraf, en in de proef krijg ik het nu ook bijna de helft van de keren voor elkaar
Ohja, alle commentaar is natuurlijk welkom
Ik zou het wel leuk vinden als jullie mijn vorige topic eventjes snel door zouden willen kijken, zodat je kan zien of er vebetering is

Middendraf

nog een keertje

drafje

Ik ben trots op deze foto
steek welliswaar mijn benen af, maar de aanleuning is hier wel goed volgens mij

We hebben ook een appuyementje meegepakt
ik zit hier wat tegen, dat is ook wat mijn instructeur opmerkte

En dan de o zo moeilijke galop. Hij vind het heel moeilijk om echt goed over de rug te galoperen, dit is al stukken veberterd, al hebben we er nog wel stukje tussen zitten dat hij zijn nek erop drukt

Hier trekt hij dus ook zijn hoofd naar voren, die stukken moeten er nog uit
Gekke is dat ik in mijn proef voor de galop vaak 7ens heb

De stap. Vroeger liep hij hier erg onregelmatig. Tegenwoordig lukt die takt steeds beter. Wel is de ruimte in de stap nog zó moeilijk. Ik probeer dit met lengte in de hals, wel actief maar niet vlug zo goed mogelijk te krijgen

Kantelt iets zijn hoofdje, maar verder wel netjes volgens mij
Ohja, ik leun naar achteren en steek mijn benen naar voren
volgens mij is dat wel verbeterd in vergelijking met mijn vorige topic, maar tis nog niet helemaal goed

daarom zijn foto's ook zo goed, wordt je weer telkens met je neus op de feiten gedrukt
als mijn examens voorbij zijn beginnen we weer