Wat vind jij van de Join-up en de T-Touch ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vanky
Berichten: 2252
Geregistreerd: 25-02-09

Wat vind jij van de Join-up en de T-Touch ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 20:58

Hoi Bokkers ,
Ik heb een vraagje ik wil namelijk een keer de join-up en de T-Touch met mijn pony proberen
maar wat vin jij er nou eigenlijk van ??
Want de ene vind het maar onzin en de andere vind het perfect
Monty Roberts die de join up doet !!

T Touch Video

X Ivanka

Britt

Berichten: 18901
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wat vind jij van de Join-up en de T-Touch ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:51

Hier zijn al heel veel topics over, als je de zoekfunctie gebruikt kom je er vast wel een aantal tegen.

GreenRider

Berichten: 1239
Geregistreerd: 05-12-08
Woonplaats: Frankrijk

Re: Wat vind jij van de Join-up en de T-Touch ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:11

die join up vind ik echt vreselijk := hij jaagt het paard op maar houd hem met houding en positie telkens tegen, en hij raakt hem aan met hem touw wat helemaal niet nodig is!

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:17

Xfeno01X schreef:
Hoi Bokkers ,
Ik heb een vraagje ik wil namelijk een keer de join-up en de T-Touch met mijn pony proberen
maar wat vin jij er nou eigenlijk van ??
Want de ene vind het maar onzin en de andere vind het perfect
Monty Roberts die de join up doet !!

T Touch Video

X Ivanka

Wat weet je van een join-up? Kun je me uitleggen wat het is, wat je doet en wat voor invloed dat heeft op je paard?

Vanky
Berichten: 2252
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 21:44

GreenRider schreef:
die join up vind ik echt vreselijk := hij jaagt het paard op maar houd hem met houding en positie telkens tegen, en hij raakt hem aan met hem touw wat helemaal niet nodig is!

Dat is ook de bedoeling in het wild vechten ze ook om is je kudde te mogen ! ;)

Swift
Berichten: 2100
Geregistreerd: 20-05-06

Re: Wat vind jij van de Join-up en de T-Touch ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:49

Een join-up is niet iets wat je zomaar even kunt gaan proberen! En join-up en t-toutch liggen zo ver uit elkaar... wat wil je nu precies gaan berijken dan? Je paard wordt er niet beter van als jij willekeurige filmpjes van internet plukt met dingen die je wel leuk lijken en die na gaat proberen te doen...

dienetje

Berichten: 1242
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:50

Over join up zeg ik niets heb ik geen kennis van.

T-touch heb ik bij mijn hond toegepast. En daar is ze super van opgeknapt. Eerst had ik er een hard hoofd in. Maar samen met die vrouw aan de slag gegaan. En ze heeft veel meer zelfvertrouwen gekregen.

Bij paarden weet ik niet hoe het echt gaat. Maar ik denk met goede begeleiding. En afhankelijk wat je wil bereiken goed kan werken.

beestenfreak

Berichten: 1315
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:50

(waarschijnlijk krijg ik nu half bokt over me heen) dat filmpje van die join up vind ik echt heel mooi om te zien :j heb ook 1 van z'n boeken gelezen (shy boy) vond em erg mooi :j (zou overigens nooit zomaar een join up proberen zonder eerst echt goed info te winnen en een cursus te volgen) heeft iemand hiet T-touch al eens geprobeert? werkt het?

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:52

Je haalt nu wel 2 hele verschillende methode's door elkaar. Deze hebben volgen mij nu echt niets, maar dan ook helemaal niets met elkaar te maken!
Een JU doe je bij een heel dominant paard b.v, een T.Touch is denk ik meer voor een paard dat juist meer onerdanig is en de mens meer moet gaan vertrouwen w.b.t de aanraking.

Judje

Berichten: 15808
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Teuge

Re: Wat vind jij van de Join-up en de T-Touch ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:33

Verplaatst van GVL-ITP naar NH.

Op GVL-ITP gaat het om filmpjes, waarbij jij of een bekende met de paarden bezig zijn. Het bespreken van een methode hoort niet thuis op de fotofora (HAW en alle ITP's).

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 00:46

De Join Up is niet iets wat je zomaar moet "proberen". Verdiep je er alsjeblieft in de methode en wat hij inhoudt voordat je die methode op je paard loslaat!

Een tip, lees de sticky even door!

[NH] [NH] Join up, weet waar je mee bezig bent!

TTEAM en TTOUCH daarentegen kunnen helpen om je paard zich bewust te laten worden van zijn eigen lichaam, en zijn zonder nadelige en/of blijvende negatieve gevolgen toe te passen.

DieL_Zor

Berichten: 3888
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 01:12

Join-up ga ik niks over zeggen, daar weet ik te weinig vanaf.

T-team en T-touch vind ikzelf wel fijn om toe te passen :j M'n pony zat een paar weken geleden nogal vast en was stijf, ik heb het toen ook weer is gedaan en het ging gelijk veel beter :D
Ook is het een fijne manier om even één te zijn met je paard (ook voor het vertrouwen) en wat Cassidy al zei: dat je paard zich bewust wordt van z'n eigen lichaam.

ikke

Berichten: 37673
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 07:45

Xfeno01X schreef:
GreenRider schreef:
die join up vind ik echt vreselijk := hij jaagt het paard op maar houd hem met houding en positie telkens tegen, en hij raakt hem aan met hem touw wat helemaal niet nodig is!

Dat is ook de bedoeling in het wild vechten ze ook om is je kudde te mogen ! ;)

Laat ik het anders stellen: Als je met mijn paarden een join-up zou doen, schoot ik je af richting Pluto! Do I need to say more?

Wanneer een join up noodzakelijk is, heb je ongeveer 10.000 eerdere signalen gemist dat de opvoeding van je paard niet deugd! Een join-up is enkel en alleen voor zeer speciale gevallen maar vooral voor het ego van meneer Roberts!

Tteam en Ttouch is van een heel ander caliber. Doe eens een cursus (of twee :D ) en merk dat het niet zozeer iets speciaals is alswel een zinvolle uitbreiding van je kennis. Wanneer je daarnaast een cursus bij een fysiotherapeut volgt, dan heb een een mooi totaalbeeld over hoe een paard fysiek in elkaar zit, hoe zaken aan elkaar hangen en vooral waarom de dingen zijn zoals zijn (en wat voor een ongelofelijke berg onzin hier soms wordt geschreven en getoond).

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:50

Xfeno01X schreef:
GreenRider schreef:
die join up vind ik echt vreselijk := hij jaagt het paard op maar houd hem met houding en positie telkens tegen, en hij raakt hem aan met hem touw wat helemaal niet nodig is!

Dat is ook de bedoeling in het wild vechten ze ook om is je kudde te mogen ! ;)

Jammer dat je mijn vraag negeerd.
Jij wilt niet met je paard vechten, geloof me, want dat verliest een mens ;)
Met een join up, straf je je paard en waarom zou je dat doen als hij niks misdaan heeft? Voor de leuk? "Omde band te versterken"? Zou jij terug gaan naar je vriendinnen als ze je zomaar zouden straffen en weg zouden jagen?

x_hielke_x

Berichten: 173
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: daar waar jij niet woont

Re: Wat vind jij van de Join-up en de T-Touch ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:54

ik gebruik het allebij en vind het echt supper.
als wij een nieuw paard krijgen gebruik in altijd voor de eerste keer een join-up. ook hebben wij een pony die soms helemaal gestrest word en dan helemaal gaat shaken. daar bij helpt een t-touch ook super!.

isverwijderd
Berichten: 2709
Geregistreerd: 03-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:56

Ik heb er zelf geen ervaring in, maar Join-up geloof ik wel in, maar T-Touch vind ik helemaal niks...

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:02

Dat join up filpje vind ik helemaal niets. :n Hij komt steeds voor de schouder van het paard waarbij hij hem blokkeert. Het paard stopt dan ook niet, rent gewoon door, wat ik wel vreemd vind. Ik heb het filmpje niet helemaal afgekeken.
t-touch heb ik geen verstand van maar ziet er iig een stuik vriendelijker uit. ;)

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 15:38

Xfeno01X schreef:
GreenRider schreef:
die join up vind ik echt vreselijk := hij jaagt het paard op maar houd hem met houding en positie telkens tegen, en hij raakt hem aan met hem touw wat helemaal niet nodig is!

Dat is ook de bedoeling in het wild vechten ze ook om is je kudde te mogen ! ;)

Waar haal je dat vandaan??? Vechten om de kudde in te mogen? Waarom zou een kudde een vechtende buitenstaander in de kudde opnemen? De join up is gebaseerd op het UIT de kudde zetten om een zich ernstig misdragend paard duidelijk te maken dat de kudde bepaalt wat te tolereren gedrag is.

TS: hoe kom je erbij om twee zo totaal verschillende zaken in één topic te zetten? Dit staat mijlenver van elkaar af. TTouch is ondersteunend voor het paard, JU absoluut niet.

Anoniem

Re: Wat vind jij van de Join-up en de T-Touch ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 15:42

Join up zou verboden moeten worden.

Vanky
Berichten: 2252
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 15:47

Waratje ::
Dat heb ik ook maar op het internet gevonden :o

Anoniem

Re: Wat vind jij van de Join-up en de T-Touch ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 15:50

Joh, niet alles geloven wat op internet staat, een computer is vaak niet meer dan een soort eh... liegdoos!

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 15:57

suleilitha schreef:
Join up zou verboden moeten worden.

Nou, dat zou inderdaad een aardige zijn. :P
Dat filmpje is ook weer zo'n voorbeeld van hoe je maar liever NIET met paarden om moet gaan. Heel respectloos naar het paard ;( En zo jammer dat mensen niet (willen?) zien wat hij feitelijk het paard aandoet, heel triest.

Vanky
Berichten: 2252
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 15:59

Waratje schreef:
suleilitha schreef:
Join up zou verboden moeten worden.

Nou, dat zou inderdaad een aardige zijn. :P
Dat filmpje is ook weer zo'n voorbeeld van hoe je maar liever NIET met paarden om moet gaan. Heel respectloos naar het paard ;( En zo jammer dat mensen niet (willen?) zien wat hij feitelijk het paard aandoet, heel triest.

EGGT ?? oo maar ik dacht dan monty roberts zo goed was met paarden !! :\

Anoniem

Re: Wat vind jij van de Join-up en de T-Touch ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:02

Een join up is een soort laatste redmiddel voor een compleet doorgeslagen paard en mag alleen worden uitgevoerd door deskundigen. Je breekt een paard er geestelijk mee, als je het niet goed doet, verder is het puur bedoelt als strafmaatregel, om een paard op zijn plek te zetten en zeker niet als iets wat je, omdat je denkt dat het leuk is, even op een zonnige dag met je eigen pony gaat doen!!!!
Verder is Monty Roberts vast wel goed met paarden maar vergeet niet dat hij te maken krijgt met echt hele moeilijke paarden waar geen mens meer raad mee weet. Je mag zijn kunsten dus nooit met je eigen paard gaan uithalen, omdat de kans zeer groot is dat je je paard daarmee volledig de vernieling in helpt!!!

liljebo

Berichten: 8812
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Bredaryd, zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:08

x_hielke_x schreef:
ik gebruik het allebij en vind het echt supper.
als wij een nieuw paard krijgen gebruik in altijd voor de eerste keer een join-up. ook hebben wij een pony die soms helemaal gestrest word en dan helemaal gaat shaken. daar bij helpt een t-touch ook super!.


Ben ik ff blij dat mijn paarden nooit bij jou terecht komen.
In feite straf je een nieuw paard dan al meteen bij voorbaat af. Lijkt me geen prettige ervaring voor het paard.