Nelson @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Balko

Nelson @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 21:11

Voor de eerste keer op bokt, Nelson,

Ik rijd Nelson 3x per week bij, ik heb vorige maand een wedstrijd groentjes (oefen) gereden nou dat ging echt bagger ik was nerveus uiteindelijk 163 punten door een ruwe hand. De startkaart is onderweg.
We zijn nu heel erg bezig met mijn houding, vooral mijn hand houding want die was gewoon echt bagger nogsteeds is het niet alles maar het gaat al stukken beter! Ik knik met mijn bovenlichaam vaak in dus daar werken we ook aan.
Ook moeten we werken aan de aanleuning want soms is hij er niet helemaal doorheen.
En een belangrijk puntje is de middendraf die gaat nog niet zo soepel.
Nelson zelf is 13 jaar en is M geweest bij zijn vorige eigenaar ook staat hij voor de koets.

Dat was het wel geloof ik!

Hier de foto's

Zo begonnen we

Afbeelding
Handen staan vast en veel te veel spanning
Afbeelding
idem

Op de wedstrijd maand geleden

Afbeelding
Tada!
Afbeelding
Lekker rustig instappen nog spanning want zat er net op
Afbeelding
Drafje, moet recht zitten
Afbeelding
Drafje
Afbeelding
En na de proef heb geen foto's van tijdens de proef
Afbeelding
Moe maar voldaan!

En vorige week les

Afbeelding
Af en toe doen we een stukje wijken, hij is scheef en ik ben scheef
Afbeelding
Middendraf ik zit te ver naar achter
Afbeelding
Drafje, ik zit scheef
Afbeelding
Middendraf, ik doe iets raars met mijn hand

Dat was 'm!

Renszke

Re: Nelson @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:47

werk aan je houding, maar dat geef je zelf eigenlijk ook wel aan. Verder zou ik adviseren hem lager in te stellen en hem meer over zijn rug te laten lopen. Dit kan alleen als je hem achter goed activeert en daarna zachtjes druk geeft met de teugel en niet andersom;)

Succes met starten!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 10:01

Je geeft zelf al aan dat je handhouding veel beter kan, en daar moet je idd aan werken want je kunt met de handhouding die je nu hebt geen fijne aanleuning krijgen. Je lijkt op alle foto's (wat) spanning in je armen te hebben en hebt je handen niet mooi rechtop, daardoor lijkt het net of je aan de teugels trekt. Ook werk je daarmee je paard van voor teveel tegen. Ik vind het goed dat je les hebt en kan doordat je ook foto's van de beginperiode hebt geplaatst wel zien dat je vooruit bent gegaan. Goed ook dat je gaat starten, door op wedstrijd te gaan zie je meteen wat je goede en minder goede punten als combinatie zijn. Succes samen!

Balko

Re: Nelson @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 11:25

@ Renszke, dat doen we ook zoveel mogelijk maar in de middendraf zet hij gewoon de kop erop dus daar moeten we idd aan werken! Dankjewel!

@ SusanH, mijn handhouding is inderdaad helemaal niet goed dat heb ik mezelf verkeerd aangeleerd en zie dat er maar uit te krijgen! En we zijn heel veel vooruit gegaan idd, binnenkort laat ik een keer goeie foto's maken! Dankjewel!