ong. 3 weken gelden zijn mijn paard en ik samen onderuit gegaan, ik ben toen met mijn voet in de beugel blijven hangen toen hij weer opstond en in paniek er vandoor ging... gelukkig niet erg lang, één of twee passen, maar lang genoeg voor een ritje naar de eerste hulp.
Ik had een overstrekte spier, maar verder gelukkig helmaal niets.
Paard word nu medisch helemaal onderhanden genomen, en ik mag hem voorlopig niet rijden, de val heeft bij hem wervels verschoven en alle spieren zitten vast.
Onder tussen ben ik wel weer gaan rijden, aangezien dit ook mijn werk is... (dus niet op mijn eigen paard hé)
Nu merk ik aan mezelf dat ik na deze val (onbewust) mijn schouders/nek vast zet, in het begin merk ik het niet maar na 30 min ofzo begin ik erge pijn in mijn nek te krijgen. Ik zet dus wel degerlijk iets vast, heel vervelend.
Ik denk dat ik door die heftige val toch onbewust mezelf alvast schrap zet ofzo... ik weet niet precies wat ik doe, mijn onderrug is gelukkig wel helmaal los, het zit puur boven in. Ik ben verder niet bang of gespannen als ik moet rijden, vind rijden nog steeds het leukste wat er bestaat

Aangezien ik binnekort ook het zadelmak maken weer ga oppakken wil ik hier zsm van af.
Heeft iemand tips om hier weer vanaf te komen, ik probeer nu heel de tijd tijdens het rijden te denken "ontspan schouders, ontspan, ontspan" maar dat helpt niet echt
misschien zijn er ook oefeningen op de grond die ik kan doen ofzo
alle tips zijn welkom want het is heel vervelend, vooral omdat ik na een paard of 3 toch flink nekpijn heb.