Cantos merrie @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kasmir

Cantos merrie @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 20:17

Vandaag met dit heerlijke weer kon ik natuurlijk niets anders doen dan mijn camera mee nemen, op het paard stappen en foto's laten schieten terwijl ik les kreeg. De Cantos merrie (geen idee hoe ze echt heet maar haar vader is Cantos (springbloed)) is 6 jaar en heeft in het verleden ontsteking in haar knieën gehad achter waardoor ze wat stijf en scheef is. In mijn vorige topic in bokt kreeg ik het commentaar mijn beugels een gaatje langer te maken, (gedaan) en haar wat meer van achter naar voor te rijden waar ik ook mee bezig ben. We rijden nu op B/L niveau maar doen geen wedstrijden omdat ze de springsport in moet (en ik geen springheld ben)

De foto's zijn in chronologische volgorde gemaakt alhoewel er wel een stukje losrijden mist (dat doe ik in alle 3 de gangen op alle 2 de handen) want degene die foto's maakt ging tussendoor nog een jong paard doen.

Laag en ontspannen losrijd-drafje.
Afbeelding

Again lekker loswerken.
Afbeelding

Even foto in de zon, hierna even gestapt en daarna opgepakt.
Afbeelding

Oppakken, zou mijn handen wat meer moeten dragen.
Afbeelding

Drafje.
Afbeelding

Een wat-zeg-je? moment xD
Afbeelding

Andere hand.
Afbeelding

Galop was nog een hele opgaven omdat ik haar met buiten amper kan begrenzen (ontzettend stug) liet ze zichzelf dus graag naar het hek vallen. Zelf liet ik dit maar, m'n instructrice had andere plannen en heb het uiteindelijk wel opgelost gekregen.
Afbeelding

Nog een galopje.
Afbeelding

Terug naar de draf, wordt wat lang.
Afbeelding

Geweldige foto vind ik zelf ^^
Afbeelding

Lekker door het land racen, ging de eerste keer wat sneller dan gepland xD
Afbeelding

Pret smoel. Ze had erg weinig rem met het galoperen dus moest láang van te voren afremmen. Kon ook niet op het hek afremmen omdat ik bang was dat ze die zou springen xD (aanschouw mijn reden om geen spoortje te gebruiken)
Afbeelding

Nog een drafje door het land.
Afbeelding

Tot slot nog een leuk fotootje dat de merrie te lang vond duren en dus op rust ging staan xD
Afbeelding

Zo en toen was het wel weer warm genoeg om lekker te worden afgespoten en dan in de stapmolen ^^

Nou ik ben benieuwd ontvang graag goed onderbouwde op en aanmerkingen. Complimentjes zijn natuurlijk altijd leuk :P

_Lotteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:25

ziet er leuk uit hoor!
Lol heb je zeker, gaaf beest ook...
commentaar, druk je hakken meer uit :P
en rijd hem wat meer bijelkaar :Z
Laatst bijgewerkt door _Lotteke op 31-03-09 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

wake_up

Re: Cantos merrie @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:33

Wat een mooiert!
Misschien je paard nog iets meer bij elkaar rijden, ze wordt soms nog wat lang in d'r hals. Jullie zijn een leuke combinatie! :j

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 22:41

Ben inderdaad bezig haar een beetje meer bij elkaar te rapen maar heb ook allerlei andere kleine problemen waar ik tegenop loop (Soms maakt ze zichzelf zo heet dat ze niet eens meer een gewone hoefslag kan draven, als ze dan recht wordt krijgt ze het moeilijk en valt ze of naar het hek of galoppeert ze aan) en dan moet je ineens zóveel tegelijk doen hè haha. Maargoed ben dus wel bezig haar meer naar mijn hand toe te rijden en dat daar te kunnen opvangen.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 16:48

Cartagena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:35

Allereerst even: Je zit zoals altijd weer mooi! Ik ben echt jaloers op jou houding! :) Je moet op sommige foto's opletten dat je je buitenarm ook gebogen houdt en dus ook gelijke druk op beide teugels houdt. Verder vind ik je Cantos merrie echt een plaatje. Op de close up-galop foto buiten ziet ze er zo mooi uit! Ook heb je haar lekker aan het lopen. Actief van achter, los van voren, goed over de rug. De galop is inderdaad nog een puntje om aan te werken, maar volgens mij komt dat helemaal goed samen met je instructrice! :D

maaikelhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 08:00

mooi!, probeer haar iets meer bij elkaar te rijden, ze word wat lang in haar hals, verder hakken uitdrukken (heb ik zelf ook moeite mee:)) en probeer vooruit te kijken, niet naar je paard.
verder heel goed joh!!

xx maaike

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 14:52

Deze kun je zo meenemen de dressuurbaan in. Ik vind het heel erg prettig om na te kijken. Ze loopt ontspannen en fijn over de rug, daarbij komt dat jij ook netjes erop zit.

Als commentaar denk aan je voeten en wat al gezegd is probeer haar iets meer te verzamelen/sluiten. Heel veel succes!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 15:34

Ga helemaal mee met het voorgaande commentaar. Vind je paard wel heerlijk ontspannen over de rug lopen op de eerste foto's. Heeft ook een leuke, sprekende uitstraling. Succes!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 17:33

Dankjewel :) Elk springpaard zou dressuurmatig in orde moeten zijn denk ik zo.
Van mijn handen klopt helemaal, zeker in de galopfoto zie je dat ik véel te veel druk heb op mijn binnenhand. Dit is gewoon een rijfout waar de merrie heel erg toe uitnodigt. Omdat ze toen zo naar buiten viel kon ik binnen heel moeilijk ontspannen alhoewel ik prima besef dat ik dat wel zou moeten doen. Maar weten en doen zijn altijd twee verschillende dingen, mijn instructrice heeft mij hier ook meer dan eens op gewezen dus het zijn wel de momentopnames. (Je ziet ook dat sommige foto's wel goed zijn, toen is het gezegd, en sommige foto's niet waar ik het alweer was vergeten xD)
Mijn hakken is inderdaad zo'n puntje dat ik nog al 'ns vergeet onder het rijden haha, dat is ook de reden waarom ik met een zweep rijdt en niet met sporen. Ik zou niet willen dat ik haar per ongeluk aan het prikken ben.

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:27

leuk paard :D jullie passen wel samen

en super leuke foto's

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 12:35

Dankjewel, kan een hoop van haar leren (en wie weet leert ze ook wat van mij :=)

Lois1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 12:47

Wat een super mooi paard!
Jullie passen echt heel goed bij elkaar!
Het ziet er allemaal netjes uit hoor!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 12:53

Dit ziet er echt al een stuk beter uit! Je heb braaf naar me geluisterd :+

Ze ziet er een stuk losser uit. Ik stoor me er niet aan dat zo nog wat lang blijft. Liever dat dan dat ze zich heel erg opkropt.

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 14:13

Ziet er goed uit, jullie zijn een goede combi! :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 14:19

Ooo, wat een super mooi paardje, hoe oud is ze?
Ik zou heeel graag springfoto's willen zien, ben helemaal weg van Cantos, heb hem persoonlijk gekend.
Je hebt haar lekker aan het lopen, lekker los en laag, van achter komt ze ook mooi mee, ziet er super uit!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 14:48

Dankjewel :) Ik luister altijd heel braaf (A) (Als het geen onzin is haha). De Cantos merrie is 6 jaartjes dus het wordt helaas tijd dat ze de springsport in gaat. Ik heb niet ontzettend veel springfoto's van haar omdat ze pas sinds afgelopen maandag een springzadel heeft dat past x). Dit is even geleden met mijn instructrice (Die daar werkt als trainster) er op want ik waag me niet aan het springen xD. Met dressuurzadel dus x)

Afbeelding

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 14:52

Lijkt me een fijn dier, rijd je voor een handelsstal dan?

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 15:04

Ik vind dat je je paard super aan het lopen hebt. Alles is al zo'n beetje gezegd, alleen vind ik dat je nogal pianohandjes hebt op veel foto's. Daar zou je nog op kunnen letten

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 19:36

Dankjewel. Ik rijdt inderdaad op een handelsstal, de HBC-stal in bergambacht (het grote complex zit in Boijl) Van mijn handen klopt ben heel snel geneigd ze in deze positie te houden. Macht der gewoonte.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:21

wat een leuke merrie
vind het een heel prettig beeld om naar te kijken en jammer dat jullie dus niet kunnen starten.
voor een fijner beeld : let op je handen !

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:22

He, wat leuk, een Cantos merrie. Ik heb er zelf ook een :)

Het beeld ziet er heel ontspannen uit. Met losrijden laat je haar wel heel laag lopen. Voorwaarts neerwaarts is natuurlijk prima maar ze mag ook wel echt aan het werk zijn bij het losrijden al.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 12:04

Met losrijden ben ik echt bezig haar stijvigheid los te werken en dat gaat het best op deze lengte vind haar daarom zeker niet te laag. (We kunnen nog véel lager xD) Ik heb even je profiel gespiekt en je ziet het er wel in terug hè, dat Cantos bloed ^^

Ador_Amor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 15:52

Heel leuk samen!
beugels kunnen voor het mooie een gaatje langer?
als je je voeten iets minder ver in je beugels doet,kun je je hakken wat beter uitdrukken!

VDLStud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:50

op sommige foto's voor je uit kijken en misschien iets meer bij elkaar rijden, voor de rest vet mooi en leuk paard;):D