Blue shadow @ eerste m1.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_tico

Blue shadow @ eerste m1.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 21:55

Het was onderling maar toch. :D

Blue shadow heb ik nu vanaf augustus en we rijden nu L2 dressuur, we hebben 1 wedstrijd gehad, Afgelopen zaterdag en die ging niet helemaal naar wens _O- Maar toch winst.

Zondag hadden we een onderlinge wedstrijd, we probeerde een x M1.
Het ging redelijk, niet slecht niet goed.

Problemen waar we tegen aanlopen zijn toch wel het doorzitten en het ontspannen door het lijf, met doorzitten drukt meneer graag zijn rug weg. En word snel gespannen. We werken hier hard aan en in de training rijd ik hem alleen maar laag en rond. Dit word steeds beter maar het is nog lang niet perfect.

Zelf vind ik het op de foto's er erg streng uitzien, ik heb zelf de film teruggezien en daar is het helemaal niet zo. Ik heb ook niks in mijn handen maar ik moet soms wat meer ontspannen in mijn handen. Daarintegen zet ik ze niet vast.
Mijn houding is écht bagger.. maar dat komt ook door het doorzitten, hij gooit nogal hoog op :+.

Commentaar mag mits het vriendelijk blijft, ik maak een topic voor tips en voor de leut, niet voor afzeikerij en negativiteit.
Verder heb ik goede begeleiding en weet ik waar ik aan moet werken.
Op de foto's staat een © en dient niet voor andere doeleinden gebruikt te worden.

1. Binnenkomen.
Afbeelding

2. de sb uitrijden.
Afbeelding

3. Sb, veel te scheef en op te veel sporen. Ook impuls verlies.
Afbeelding

4. mijn houding.. :=
Afbeelding

5. Uitgestrekte stap, benen lang houden.
Afbeelding

6. Galop, weer me houding..
Afbeelding

7. Inzet volte 10 meter.
Afbeelding

8. Gebroken lijn 5 meter, contragalop.
Afbeelding

9. Middengalop, benen + handen :n..
Afbeelding

10. Middengalop..
Afbeelding

11. Vertrek middendraf, tenen.
Afbeelding

12. Achterhand er meer bij en niet gaan hangen.
Afbeelding

13. Braaf paard.
Afbeelding

Nogmaals, ik vraag om nuttige tips en ik hoef geen afzeikerij. Het zijn momentopnamens. :)

Bedankt :D!

_Christine

Re: Blue shadow @ eerste m1.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:58

Ik zou hem voor de M toch wat ronder in de hals gaan rijden. Hij loopt op de meeste foto's nu wel hoog met z'n hoofd, maar hij moet er iets meer doorheen ;)
Verder gewoon lekker doortrainen, schouderbinnenwaarts is gewoon een kwestie van veel doen :)
Komt vast goed! Je hebt een leuke pony :j

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:00

Ik vind het er toch netjes uitzien hoor. Het is de eerste keer, zou wel heel makkelijk zijn als het dan allemaal al lukt toch? :D
Jullie zijn een leuke combi, komt vast helemaal goed!

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 22:01

Bedankt! :D
Kinuh: Klopt, ik gaf ook aan dat hij snel gespannen word met doorzitten, geen excuus maar een kwestie van oefenen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:07

Ik vind je eigenlijk verder werken als je werkelijk kan. Ik mis een hele hoop basis, je hoort een paard nog niet op te pakken als je er hem of haar nog niet doorheen hebt.
Probeer vooral lekker lang en laag wat dieper te rijden en hem er 100% doorheen te hebben, los in de hals en ontspannen. Ga dan doorzitten, wanneer hij laag loopt. Zodat hij zn hals en rug niet zo erg vast kan zetten..
Ook lengebuiging is iets waar je aan kan werken. Tijdens de SB is die heel belangrijk, en ik zie die hier nergens. Probeer vooral extra stelling te vragen, en er goed op te letten dat je pony écht los laat.
Veel succes. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:09

vond het een heeel leuk paardje! jullie spraken me al ontsettend aan met inrijden!

succes samen :D

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:10

Ik denk dat ik eens zou beginnen met enkele zitlesjes :=

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:20

Ik vind dat de foto's eigenlijk wel een slecht beeld geven. In het echt zag het er veel netter uit! Je reed ontzettend netjes hoor! En ik heb ook nog foto's van jou! :D

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 22:21

__Marloes schreef:
Ik vind je eigenlijk verder werken als je werkelijk kan. Ik mis een hele hoop basis, je hoort een paard nog niet op te pakken als je er hem of haar nog niet doorheen hebt.
Probeer vooral lekker lang en laag wat dieper te rijden en hem er 100% doorheen te hebben, los in de hals en ontspannen. Ga dan doorzitten, wanneer hij laag loopt. Zodat hij zn hals en rug niet zo erg vast kan zetten..
Ook lengebuiging is iets waar je aan kan werken. Tijdens de SB is die heel belangrijk, en ik zie die hier nergens. Probeer vooral extra stelling te vragen, en er goed op te letten dat je pony écht los laat.
Veel succes. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Waarom vind je verder dan ik werkelijk kan? Het was maar om te oefenen. We nemen al die dingen in de training dagelijks mee. We hebben zeker een hele goede basis, maar die was niet te vinden zondag. Zoals ik in mijn tekst al zei is hij vaak erg gespannen. Doorzitten moet ik sowiezo, ook in de L2.
Zoals ik al zei rijd ik hem áltijd laag en diep en pak ik hem in de training nooit op. Bedankt verder.

Raggel: Opbouwend commentaar. ;)

Hier voor de geinteresseerde een film van 2,5 maand geleden. Hier wiebelen mijn benen wel alle kanten op, dit is nu niet meer maar hier kan je zien dat hij wel goed door de hals is. ;)

Ik denk dat degene die mij hebben zien rijden, of mij in het echt kennen hoe ik rij samen met joup beter kunne oordelen ;).

Eva en lonneke: Bedankt!, Lonneke ja dat zeggen vaak veel meer mensen dat het er in het echt veel fijner uitziet! :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:24

Met verder dan je werkelijk kan bedoel ik het oppakken terwijl je pony niet over de rug en ontspannen is. En dit zie ik op de foto's.
Je plaatst hier foto's voor commentaar, dus je krijgt commentaar over de foto's. Niet over hoe je zaterdag had gereden want dat heb ik niet gezien. Ik vind de foto's er heel gespannen uit zien, maar misschien viel dit in het echt wel mee maar dat weet ik toch niet?

Maar prima, als het thuis goed is dan is het toch goed. Hoef je niet zo aangevallen te reageren.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 22:26

Ik reageer niet aanvallend want ik weet waar je het over hebt. :j Misschien dat je het filmpje eens moet kijken, daar zie je duidelijk verschil :).

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 06:08

Britttt & lekkere Joup :+:.
In het echt zag het er idd veel beter uit, Joup is echt een schatje.
Lekker dooroefenen!!

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 07:01

vind het er zo niet zo heel verkeerd uitzien hoor.
op ander terrein lopen ze nooit zo lekker als thuis en aangezien je toch M had ingeschreven zal je dan toch het beste er van moeten maken ;)

vind je handen netjes bij elkaar. je hebt af en toe een iets wat holle rug.
ik weet hoe moeilijk het is om netjes door te zitten op een beestje wat hoog opgooid.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 07:35

britt ik zie het filmpje niet
maar ik vind ook dat hij wel wat meer mag zakken in de hals, maar zoals je het nu uitlegt snap ik het, en ik denk dat veel mensen het verhaal niet helemaal gelezen hebben.

verder vind ik dat je erg vaak op de foto's naar beneden kijkt!

dat was het wel en ik vind jullie een top combi!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 07:38

Er bestaat zoiets als je hakken te ver uitdrukken, zeker in de middendraf foto's ziet het eruit alsof je wil remmen met je hakken. En op andere foto's trek je ze weer enorm op. Je handen zien er afentoe erg streng uit en ik zie ze zelf graag wat meer gedragen dan zo laag, daar onder kan je wel eens de neiging hebben om ze vast te zetten.
Ik heb niet het idee dat jij een fijne onafhankelijke zit hebt, hierdoor kan de pony ook nooit fijn in evenwicht lekker op eigen benen onder je lopen. Daarom advieseer ik enkele zitlessen :) Zodat je in iedergeval goed kunt zitten, ook al is je pony gespannen.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 07:46

Wij zijn jou een keer tegengekomen in Sliedrecht en afgelopen weekend in Heerjansdam ;)
Je hebt een onwijs leuke pony.
Dat doorzitten is heel herkenbaar de onze heeft precies hetzelfde en zit alles behalve lekker en is heel gauw gespannen, waardoor hij nog rotter zit :D
Je bent al goed bezig door hem laag en rond te rijden en mijn dochter heeft de tip gekregen als haar pony erg gespannen is door overdreven te gaan zuchten....raar....maar meestal werkt het wel.

Jullie hadden zaterdag wel een hele strenge jury :oo

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:19

Schouderbinnenwaarts niet teveel pakken, en als je eruit rijdt niet z'n kont naar binnen laten draaien d.m.v. je buitenhand.

Met de uitgestrekte stap: Met je handen mee en niet zo houden. ;)

Met de middengalop voor meer ruimte geven en laten gaan en niet twijfelen.

Over het algemeen: Handen zo'n 10-15 cm hoger en schouderpartij naar achter houden :) Ook wat lager en ronder rijden. :)

Voor de rest zijn jullie een erg leuke combi :j

Renszke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:27

Ik vind helaas ook dat het op de foto's niet zo goed oogt. Het is toch HAW dus je zet foto's neer voor commentaar:

Ik denk persoonlijk dat je dit soort dingen nog niet moet doen. Het brengt duidelijk stress met zich mee voor de pony en daarmee geef je hem geen positieve ervaringen. Ik denk dat het verhaal over je zit wel klopt, als je pony stresst door het doorzitten, gaat er iets in je zit verkeerd waardoor hij die stress beleeft. Dit is ook heel moeilijk, maar probeer hier iets mee te doen. Er zijn wel meer ponies die hoog opgooien, maar als je een goede zit hebt is het uit te zitten. Dan worden eventueel je benen slordig, maar in de rug zou je het niet moeten zien. Ook denk dat als je pony beter door zijn lijf loopt je beter op hem kan zitten.

Dit lijken me wel weer puntjes waar je mee vooruit kan!! Anders is er ook geen zak aan, als er niks meer te leren valt ;)

succes verder iig

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:02

ben slecht in commentaar geven, vind het er netjes uit zien, commentaar is al wat gegeven zo te zien.
Ik doe het je niet na
wie weet tot op de volgende onderlinge ;)

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:56

Commentaar is al gegeven, leuk paardje. Zou echter nog even lekker rond huppelen, voor de m2. Jullie komen er wel!

ps dat paard op foto 11 achter Blue, had duidelijk geen zin(?) }:0

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:46

M1 is inderdaad te hoog gegrepen, maar och bij een onderlinge is het leuk om eens te zien hoever je eigenlijk bent.

Ik mis namelijk ook de basis, en je pony loopt met een holle rug, doordat er oprichting word gevraagd zonder dat het bekken gekanteld is en de achterhand erbij is.
Misschien eens overleggen met je instructie, hoe je dat het beste kan gaan oefenen.

Het doorzitten is heel belangrijk , in het L2 al, vraag je instructie eens om zitlessen , en gooi zelf vaak je beugels uit, je zult merken dat dat ook enorm kan helpen.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:30

ik ga mee met bovenstaand commentaar, ik zie trouwens nergens een filmpje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:38

Er is al voldoende commentaar gegeven, ik wil wilde alleen nog even vragen waarom je je beugels niet een gaatje langer doet? Dan zal het doorduwen van de hakken ook minder worden. En zitles is zeker niet verkeerd.

Vaak is het zo op een wedstrijd dat de ruiter extra zijn best wilt doen en dan wat gespannen wordt, waardoor de pony dat ook wordt(vaak is de pony ook al wat zenuwachtig). Door die spanning durf je niet er niet meer voor te rijden, maar probeer hem er toch wat doorheen te rijden.
Op de foto's is hij eigenlijk geen enkele keer nagevelijk en dat is zonde, want als je vols mij iets meer rijdt dan moet dat lukken.

Toch een heel verhaal hehe. Succes!

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 14:05

Aaah Blue Shadow!
Je gaat echt goed met m Britt.
Let wel op je voeten en je zit inderdaad! Ik heb je weleens mooier zien zitten, maar dat zeg je zelf ook al.
Welk filmpje bedoel je?

Ik zie je nog wel een keertje!

xx

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:12

ik zal iig coorlopig M1 starten nog lang niet doen!
jou p[aardje heeft geen tot slecht rug gebruik,hij drukt zijn rug weg .
en hij mag ronder naar beneden afbuigen/meer nageven.
vind het een leuke pony ,je zit toch wel netjes ;)