9-jarige Ravi (v.Clavecimbel) @ SUPER L1 Debuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaKur

9-jarige Ravi (v.Clavecimbel) @ SUPER L1 Debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 20:40

Hoi Hoi!

Daar zijn we weer! :wave:
Ravi en ik hebben afgelopen week onze L1-debuut gehad. Ik wou tijdens het inrijden het simpel houden. Dat ze goed los was en rustig/ontspannen tempo. De eerste 20 minuten was het nog even zoek maar daarna vond ik het oude gevoel weer terug :)
In de proef was ik tevreden over Ravi maar ik zelf heb niet nauwkeurig en consequent gereden, veelste slordig! Dus over mezelf was ik zeer zeker niet tevreden en heb ik ook besloten om op amazone-strafkamp te gaan. :Y) Je moet toch iets ;)

Enfin, de slordigheid zag je terug in de punten, zoals 5'en voor mijn gebroken lijnen e.d. In totaal 198 punten en dan mag ik zeer zeker niet klagen. Het lag heel dicht bij elkaar: Ik werd uiteindelijk 4e met 198 punten met 3 punten verwijderd van nummer 1. Daarnaast mocht ik ook nog even een ererondje rijden, super toch? :D

Sinds kort word ik gesponsord door Sander Damen. Hij is langs geweest om foto's te maken en ik ben erg tevreden. Neem een kijkje op zijn site: http://www.sanderd.nl Zijn fotoresultaten zijn hier te zien!

1. Tussen oppakken en voorwaarts neerwaartst in
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Wijken
Afbeelding

4. Hier komt ze wel goed bergopwaarts maar mag ze meer ontspannen in haar bovenhals en mijn handen moeten rechtop blijven ;)
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Zeer mooi gedragen :+: :~
Afbeelding

7. In de proef kreeg ik het er niet uitgereden, maar met losrijden kan je erg goed zien dat ze nu ook bergopwaarts gaat lopen in de galop: WAUWIE :~
Afbeelding

8. Schakelingen rijden
Afbeelding

9. Geconcentreerd :+
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. Het word steeds beter :j Eerst een 5, nu een 6je. Ze mag nog iets meer verlengen in haar hals.
Afbeelding

12. Dat koppie :+:
Afbeelding

ikkelies

Re: 9-jarige Ravi (v.Clavecimbel) @ SUPER L1 Debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:43

Ziet er heel netjes uit ja paard loop mooi. Probeer alleen je tenen niet te veel naar buiten te steken . En gefeliciteerd met je punten!

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:47

Ziet er super netjes uit! top hoor. Mooi beesie en hele mooie nek!
Probeer bij de middenstap wel rechtop te blijven zitten en voor de rest wat meer je handen rechtop/bij elkaar!

succes nog!

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:56

Wat een gaaf paard zeg :9
Ik vind vooral op foto 6 en 7 dat hij heel mooi loopt.
Je rijdt je paard heel vriendelijk. +:)+

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:13

Ik ben echt fan van jullie :~
Je hebt zo'n heerlijk dier onder je kont en je rijdt haar super netjes!
Aan de foto's te zien rijd je heel vriendelijk en je paard vindt het leuk om voor je te werken :) en natuurlijk een super score ondanks wat slordigheidsfoutjes ;) Jullie komen er zeker wel!

edit: oeps..HAW...um...zoals gezegd, probeer in middenstap rechtop te blijven zitten en je benen bij het schakelen niet af te steken (foto 8) :) verder kan ik echt niks vinden :P

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 07:40

Jeetje, en ik maar zeggen dat ik het er de vorige keer zo goed uit vond zien. Hier is alweer gigantische vooruitgang!
Aangezien het HAW is: Probeer soms nog je benen iets naar achter te leggen. Volgens mij zijn jullie zo de L uit, gezien je punten nu, terwijl je vindt dat je slordig hebt gereden. Dus als je de lijnen straks afwerkt zit je nog veel hoger met je punten. :) Heel veel succes met dit prachtige paard, jullie zijn een geweldige combinatie waar ik met veel plezier naar kijk :j

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 07:52

Mijn benen/tenen blijven een punt. Toch vind ik het zadel niet goed zitten want als ik op Lennon zit, het paard van me zus, heb ik een loodrechte lijn van mijn hoofd naar mijn tenen en liggen ze niet te ver naar voren of achter. Het is inderdaad geen excuus want tijdens het rijden merk ik ook dat ik teveel mijn voeten afsteek. Dus ik ga er aan werken :j

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:16

Het ziet er heerlijk voorwaarts uit, zonde dat je af en toe je benen afsteekt. Ik vind het echt een ontzettend gaaf paard!

Wat ik ook echt storend vind, is jouw rijbroek.. Ik vind het niet netjes staan! :+ OF mis ik weer een modegrill.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 08:22

Haha, dat klopt. Mijn oude rijbroek is kapot gegaan dus ik moest ik deze te grote uitgelubberde rijbroek aandoen. Maar heb nu weer een andere van mijn zus, dus de volgende keer ga ik mooi 'fashionable' :+ op wedstrijd. Wel goed dat je het opmerkte en dankjewel voor de tips!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:11

Probeer met de midden/uitgestrekte stap niet voorover te duiken. Daardoor kán je paard op de voorhand vallen. Voor de rest een toppe combinatie, en jullie komen er zeker te weten :j

Renszke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:35

joh jullie gaan die L1 doorvliegen! Dit paardje heeft echt mooie gangen en op het grootste deel van de foto's zit je er supernetjes op! Het oogt heel ontspannen! Goed bezig zeg!

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 14:41

het ziet er echt heel erg goed uit!
ik kan niet zo goed oordelen over je rijstijl
nog hveel plezier met wedstrijden!!

_Azra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 18:26

Aller eerste, Wat een mooi paard onder je kont ;)
Ik vind je houding eigelijk erg netjes, heb geen commentaar eigelijk haha!

Succes verder

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:57

Dubbeltopic, en dus een slotje.