Meestal heb ik de grootste lol met mijn schapen beestjes en mijn shetlander en rijden doe ik niet zo vaak.
Normaal zit ik op de kar of sulky.
Ik heb vroeg een paar jaar les gehad op de magege en daarna eigenlijk alleen nog maar bezig geweest met mijn shetlandertje voor de kar.
Sinds eind 2008 kreeg ik de kans op een vlotte haflinger merrie te gaan rijden. Dit leek me wel wat.
Met poetsen is het echt een grote knuffel maar met rijden wordt het een erg vlotte en voorwaardse pony. Hoofd in de lucht en gassen maar.
Zolang je maar geen benen tegen haar aanlegt of teugels oppakt is er niks aan de hand maar doe je het wel dan schiet ze er vandoor.
Ik heb toen een paar maanden prive les gehad van 2 verschillende instucteurs. Met beide ging het niet helemaal zoals ik wilde en met Anna schoot het ook niet veel op.
Sinds ander halve maand heb ik geen les meer en gaat het voor mijn idee veel beter. Ik voel Anna nu gewoon aan en door met gevoel te rijden gaat het veel beter dan met lessen.
We hebben nog een lange weg te gaan maar ik heb nu soms al is een dag dat ze rustig is en erg netjes loopt.
Zo af en toe een sprongetje vind ze ook erg leuk.
Zelf moet ik nog erg veel op mijn houding letten, recht zitten. voeten niet afsteken en hakken naar beneden.
Het gene waar ik nu nog wel tegen aan loop is dat als ze goed loop en rustig is ik haar wat meer ruimte geef. Als ik haar dan wat losser laat gaat ze nog meer ruimte vragen door haar hoofd meer naar beneden te trekken.
Normaal hoor je dan even wat been te geven maar het probleem is dat ik nog niet zo ver ben dat ik haar been kan geven. Ik weet niet wat er vroeger met haar is gebeurt maar als je been geeft dan springt ze bijne recht om hoog in de lucht terwijl als je er naast staan en je laat een beugel tegen haar aan stoten is er niks aan de hand.
Ik ben erg benieuwd naar jullie commentaar.
(Natuurlijk heb ik eerst ingestapt en lager gesprongen maar daar geen foto's van.)
De foto's
Foto van januari 2009

Foto's van vandaag:
Stap

Beugels korter gemaakt en even met lange teugel stappen.

Springen gaat ook steeds beter.

Na het springen nog even gedraaft.