Na een jaar eindelijk weer rijfoto's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne_18

Na een jaar eindelijk weer rijfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 18:20

In verband met Negra haar dracht en mijn gezondheid, heeft ze bijna een jaar stil gestaan. Sinds een kleine 2 maanden zijn we weer lekker aan de slag. Het gaat best aardig, maar ik kan goed merken dat we allebei een behoorlijke tijd uit de routine zijn geweest.

Ik ben heel druk bezig met rechtrichten, ontspanning en de achterhand er meer onder krijgen. Er zitten best al wat aardige momenten tussen, al zeg ik het zelf ;) . Verdere punten zijn mijn handjes die af en toen een eigen leven leiden. Ik mag wat rechter gaan zitten en me lang maken. Zo af en toe vind ik m'n been ook wat storend aanwezig wat betreft m'n spootjes. Ook moet ik uitkijken dat ik Negra niet te diep in een krulletje laat duiken wat ze erg graag doet. Op m'n kont zitten met galoperen is soms nog wat lastig.

We zijn dus enkel en alleen met wat basiswerk en conditie-training bezig. Op en top B :P .

1. Lekker warm stappen.
Afbeelding

2. Na het warm stappen in draf wat tempowisselingen rijden om haar scherper aan m'n been te maken.
http://94.100.115.177/533700001-533750000/533704301-533704400/533704392_6_l0Dn.jpeg

3. Hier duikt ze wat op de voorhand.
Afbeelding

4. Fijn de achterhand erbij tijdens een pasje verruimen.
Afbeelding

5. Iets te veel op de voorhand, verder geen onaardig beeld.
http://94.100.113.225/533700001-533750000/533704501-533704600/533704600_6_pxrI.jpeg

6. *D Trots op m'n meisje!!
Afbeelding

7. Omhoog dat hoofd, we doen niet aan centjes zoeken :D .
http://94.100.116.136/533700001-533750000/533704801-533704900/533704831_6_BAsA.jpeg

8. Goedzo paard *D !! _-:( voor de ruiter... Zo moet het dus niet...
http://94.100.115.103/533700001-533750000/533704901-533705000/533704927_6_ygeC.jpeg

9. Sfeerplaatje *D .
http://94.100.114.157/533700001-533750000/533705001-533705100/533705057_6_NVhq.jpeg

10. En nog een ;) .
http://94.100.114.21/533700001-533750000/533705101-533705200/533705142_6_4Eig.jpeg

11. Weer m'n spoor :( .
Afbeelding

12. Hier duikt ze in d'r krulletje.
Afbeelding

13. Wel aardig beeld.
http://94.100.115.203/533700001-533750000/533705201-533705300/533705283_6_4Z-M.jpeg

14. Even bijkomen. (ik heb geen paard, maar een duikboot }:0 )
Afbeelding

15. Lekker achterbeen 8-) .
Afbeelding

16. Zitten op m'n billen is niet m'n sterkste punt ;) . (weer m'n spoortje...)
Afbeelding

17. Zelfde verhaal als bovenstaande foto.
Afbeelding

18. Goedzo paard en goedzo ruiter 8-) !!!
Afbeelding

19. Best aardig, nu nog rechtop zitten.
Afbeelding

20. Jammer dat ik hier wat te streng in m'n hand ben.
Afbeelding

21. Lekker even uitstieren ;) .
Afbeelding

22. Ben best trots op dit plaatje *D !!
Afbeelding

Hierna ging ze pas eigenlijk lekker lopen, maar toen had de camera er niet zo'n trek meer in helaas. Tips zijn van harte welkom. Ik wil graag leren ;) .

Groetjes,

Suzanne en Negra

Dwyne

Re: Na een jaar eindelijk weer rijfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:25

Als je je zelf zo stoort aan je sporen, waarom laat je ze dan niet gewoon af? Ook zonder sporen moet je je paard kunnen rijden al helemaal als ze een jaar heeft stil gestaan. Mooi moment om zonder te proberen zou ik denken.
Verder heb ik het idee dat je wat te kort zit met je benen, zou best een gaatje langer mogen.
Handen bij elkaar houden en op een plek, wel meegeven natuurlijk maar nu zie je ze soms ineens enorm hoog of een hand goed en de ander die zijn eigen leven lijdt zoals je zelf al zei ;) Maar voor een jaar niet gereden te hebben ziet het er zeker niet slecht uit hoor!

Dette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:35

Ik ben het Dwyne eens, als je je erent aan die sporen kun je ze beter af doen. En idd als je je beugels een gaatje langer maakt kun je je benen beter lang maken. En je handen bij elkaar houden en lager. Een erg leuk paard!
En als je een jaar niet gereden hebt is het best wel even wennen, dan doe het nog helemaal niet slecht!

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 18:45

Helaas hebben we geen spiegel bij de bak en heb ik in geen tijden meer les gehad (staat wel op de planning binnenkort ;) ). Ik was me tot in de foto's zag niet bewust van m'n spoorgebruik bij het galoperen. ik zal het eens zonder gaan proberen.

Ik heb een tijd erg kort gereden i.v.m. mijn gezondheid (reuma) omdat dat wat confortabeler zat bij het opbouwen voor mijzelf. 2 weken geleden had ik ze al een gaatje langer gemaakt. Inmiddels ben ik daar goed aan gewend en zal ik er nog een gaatje bij doen.

M'n handen blijf ik ook ruzie mee hebben, al moet ik zeggen dat die al meer op 1 plaats blijven vergeleken met oudere rijfoto's.

Bedankt voor de leuke reacties zover :) .

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:48

het lijkt een beetje of je voorover valt op sommige fotos. Probeer daar eens aan te denken. Je hebt wel een lekker paard onder je kont zeg! :oo

RosaJennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:38

Ik zou persoonlijk de teugels toch iets korter pakken
beugels een gaatje langer en handen meer bij elkaar houden en op dezelfde de hoogte want ik zie dat je op 1 plaatje je handen echt verschrikkelijk hoog hebt in de galop

voor de rest vind ik het een heel leuk paardje en jullie komen er wel!

Sharon_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:38

Mooi paard heb je. alleen op sommige fotos lijkt het alsof je naar beneden kijkt je kan beter kijken naar de kant waar je heen gaat :)

Esterdebest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:16

Als ik het aan je opmerkingen aflees is het best wel nuttig wanneer je jezelf op de foto terugziet; zeker wat betreft het gebruik van je sporen viel het je zelf al op dat je daar iets mee moet! Gewoon eens zonder proberen en kijken of je dan prettiger rijdt. En in de B is het toch niet strikt noodzakelijk. Je kunt ze later altijd weer gaan gebruiken!

Succes!

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 09:06

Nou, ik heb gisteren zonder sporen gereden en m'n beugels 2 gaatjes langer gemaakt. Helaas had Negra stuiterballen op die ochtend :):) , waardoor het wel erg lastig was haar kuren uit te zitten met 2 gaatjes langer. Ik heb ze toen een gaatje korter gemaakt. Als ze d'r stuiterballen vandaag uitgepoept heeft, gaan ze er weer een langer ;) .

Met m'n sporen af kwam ik tot de conclusie dat ik ze ongemerkt toch veel gebruikte :x . Ik moest erg m'n best doen om haar voorwaards te houden, maar na een half uurtje zat er al aardig wat verbetering in en was ze een stuk fijner aan het been. Vandaag gaan we daar weer mee aan de slag.

M'n handen ben ik ook mee aan de slag gegaan. M'n teugels wat korter genomen en m'n handen wat meer naar voren gezet en proberen laag te houden. Pffff... dat viel niet mee :o .

Ik heb zelf het gevoel dat ik moeite heb m'n balans te bewaren, al moet ik zeggen dat het met m'n beugels langer wel wat beter ging gevoelsmatig. Iemand nog tips hoe ik daarmee aan de slag kan gaan?

Iedereen bedankt voor de tips en opmerkingen en natuurlijk de complimentjes voor mijn mooie meisje *D .

Wat ik me eigenlijk afvroeg is het volgende: Omdat je pas na een week weer een nieuw topic mag openen op HAW kan ik nu nog geen verbeteringsfoto's plaatsen. Is het dan wel goed als je in je lopende topic verbeteringsfoto's plaatst (eventueel in een link i.v.m. het maximale aantal foto's per topic)?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:20

Wauw, gaaf paardje, mooi zadel ook *kwijl* (Wat is dat er voor 1?? := )

Vind je paardje nog wat iellig in bespiering maar dat is logisch na een jaar uit het werk te zijn geweest. Ben benieuwd hoe ze zich ontwikkeld na wat meer training. Volgens mij wordt het dan echt een plaatje!

Oke, rijtechnisch, allereerst, super dat je je spoor hebt afgedaan. Voorwaarts kun je trainen, ook zonder spoor. Een spoor moet je niet om willen hebben voor het voorwaarts rijden, maar voor de verfijnde hulpen. Er zijn andere middelen om je paard naar voren te rijden, zoals longeertraining of iemand (instructrice) die met haar lichaamstaal het paardje net even dat laatste zetje achter de kont kan geven. :)

Dan de aanleuning, op zich heeft ze haar achterhand er lekker bij en vind ik haar halshouding ook prima, maar zie ik een té erge valse knik in haar nek. Die zou er wat mij betreft uit mogen. Neusje is ook steeds achter de loodlijn dus die mag er ook wat meer uit.

Maar voor iemand die het rijden net weer heeft opgepakt vind ik het er netjes uit zien. Ben benieuwd naar updates :)

_douwinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:32

wauw wat een mooi paardje :D

commentaar word gegeven

ik vind de fotos best mooi

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:29

ik vind het zo slecht nog niet hoor!

lekker vanuit achter,af entoeiets op de voorhand.
mag naar mijn idee iets meer ronding in de bovenlijn van de hals,verder netjes!

Rianntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 17:25

probeer met het lichtrijden niet te ver uit het zadel en niet naarboven-naarvoren maar alleen naar boven,,mijn instructrice zegt altijd:pluk met je cap de wolken uit de lucht :)

het valt me ook wel op, dat je op bijna alle foto's je handen ergens anders hebt zitten. Spreek een plaats alf met ze :+
verder heb je je tenen naar buiten en idd je sporen erin..

maar verder: wat een lekker paardje +:)+ Hij loopt echt lekker!!!en dat na een jaar stilstaan!!

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 21:00

_Nelleke_, m'n zadel is een Kentaur, type = Penelopa, kleur = redwood ;) .

Iedereen weer bedankt voor de puntjes waaraan gewerkt moet worden. We zijn er hard mee aan de slag.

Rianntje, ik heb met m'n handen een plekje toe gewezen en ik heb zelf het idee dat ze aardig in de buurt van het afgesproken punt blijven :P .

Dat te ver uit m'n zadel komen is nu ik m'n beugels wat langer heb ook wat minder krijg ik het gevoel.

De spoortjes zijn nog steeds braaf af ;) en ze reageert inmiddels best lekker op m'n been, maar het kan nog beter. We oefenen vrolijk verder :D .

Het diep duiken zijn we ook hard mee aan het werk. Ik probeer haar wat hoger te rijden, voorwaards van m'n hand af en dat pakt ze best fijn op. Als ze daar lekker loopt, laat ik haar stukjes halsstrekken. Inmiddels heb ik haar zo ver dat ze niet zo diep haar krulletje induikt, maar mooi van m'n hand af blijft lopen. We zijn daarbij ook veel met tempowisselingen bezig, wat resulteert in een paard wat ik na ongeveer een half uurtje van achteren voel zakken en steeds beter bergop gaat lopen 8-) .

Helaas heb ik nog geen fotograaf kunnen strikken, dus nog geen verbeteringsfoto's |( .

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 07:50

Ik vind jou echt goed dat je de tips zo hebt meegepakt! Ik moest wel grinniken om jou opmerking over de beugels die je twee gaatjes langer had gedaan...persoonlijk denk ik dat ik zowiezo van mijn paard zou rollen als ik mijn beugels ineens 2 gaatjes korter zou doen. Een gaatje per keer lijkt me veel fijner voor jou en je paard. En dat je nu zonder sporen rijdt vind ik ook heel erg knap! Dus petje af. Verder denk ik dat de opmerkingen wel geplaatst zijn, ik ben heel erg benieuwd naar de volgende foto's!