Hoi, Ik ga volgende week voor het eerst springen met mijn paard. Mijn paard is bijna 5 en heeft nog nooit gesprongen en ik ook niet. Ik rij al 5 jaar maar heb leren rijden bij een kennis en dat paard was al 20 dus die sprong daar niet meer mee en de pony die ik heb gehad heeft vroeger een blessure gehad dus die mocht ook niet springen. Ik heb absoluut geen ervaring met springen, maar de persoon die mijn paard heeft ingereden komt helpen, dus het is niet zo dat ik geen goede begeleiding heb. Die persoon gaat er dan eerst op en als het goed gaat dan ga ik ook nog even. Ik wil het heel graag leren maar ik vind het ook best wel eng. Dus nu is mijn vraag hoe jullie eerste keer springen was en of jullie nog tips hebben. Ik ben ook nog op zoek naar duidelijke (liefst lang de zijkant getrokken) foto's waar je goed de juiste houding kunt zien.
Mavelle
Geplaatst: 29-03-09 15:04
tja, tussen de oren door naar voren kijken, hakken uitdrukken, licht gaan staan en voorover leunen (niet te gespannen) en je handen meegeven. Heb je niet een springboekje waar dat in staat?
moonfish13
Geplaatst: 29-03-09 15:07
Komt wel goed, je zal toch niet hoog gaan dus echt een perfecte verlichtte zit is geen noodzaak. Je hebt instructie, dus dat komt echt wel.
XAngel_
Geplaatst: 30-03-09 15:02
het komt vast wel goed, maar als je zelf een beetje bang bent kun je misschien (voor je zelfvertrouwen) een keertje springen op een ervaren paard.
maar goed, je leunt iets naar voren, hakken omlaag, handen mee geven.
anders ga je naar de bibliotheek om daar een boekje te lenen van springen (of dat je er zelf al een hebt.)
of je kunt bij bijv. google en daar typ je in : de verlichte zit.
ik denk dat je dan ook wel goeie plaatjes vind. suc6!