Vandaag had ik les op een ontzettend wegspringgrage fjord (alles is eng dus bij álles rennen we weg
), nou is haar galop al niet erg comfortabel maar als ze gewoon rustig galoppeerd kan ik gewoon normaal blijven zitten én druk op mijn beugels houden. Maar nu was ze continu ontzettend aan de race, hoeken afsnijden, scherpe bochten maken (totaal geen controle meer tot ik eindelijk de rem er goed op had zitten). Omdat ze met een trekker aan de andere kant van de bak stonden het vlas bij te vullen.
Maar nu is dus mijn probleem: Mijn linkerbeugel valt continu uit.
In principe wel logisch omdat ze rechtsom galoppeerde en ook nog ontzettend naar binnen viel, maar ik kon haar eigenlijk niet recht krijgen omdat ik te druk was met blijven zitten (
) en zorgen dat ze rustiger werd. Ook heb ik een probleem met mijn linkerenkel waardoor het nog verklaarbaar zou kunnen zijn (kan hierdoor links mijn hak niet goed uitdrukken en onbewust heb ik altijd minder druk op die beugel). Maar ik dacht, misschien heeft hier iemand nog een tip hoe ik kan zorgen dat mijn voet in mijn beugel blijft, zodat ik niet als mevrouw ineens op de noodrem gaat voorover kukel of op haar nek lig
of wanneer ze eindelijk in draf terug is doordat ik doorzit weer in galop schiet.Ik probeer al zoveel mogelijk aan mijn voet te denken en denken "hakken naar beneden en druk houden" alleen als die kleine etterbak er als een roadrunner vandoor gaat denk ik eerder "Ze moet stoppen" dus dan is het byebye beugel.. en gelúkkig zit ik al een stuk steviger dan voorheen maar ik vind het toch wel wat veiliger met beugels op een racebeest
.Nu ik erover nadenk: als ik op een paard met nogal ruime passen wil doorzitten heb ik het ook!
Nouja, als iemand tips heeft: ik hoor het graag
.
ik verlies hem gewoon.. want vandaag had ik mijn beugels al korter omdat ze tijdens het opzadelen al op springen stond.
) Knieën zitten goed tegen het zadel en mijn tenen is alleen aan de linkerkant een probleem wanneer ik er niet aan denk.