Rechtergalop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

illie_1990

Rechtergalop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 22:09

Ik heb mijn paard nu bijna een jaar.
Het is een 7-jarige draver en heeft daardoor veel uithoudingsvermogen en energie.
Ik heb in het begin veel moeite gehad met hem rustig krijgen in de galop.
Stap en draf gaat al vanaf het begin zonder moeite. Hij loopt ook lekker aan de teugel.
Nu heb ik hem in de linkergalop zover dat hij rustig rond gallopeerd.
Alleen op rechts gaat het niet zo goed. Op de volte is er niks aan de hand, maar zodra we rechte lijnen
willen rijden gaat ie over in draf. (Links is dit niet het geval)
Ook is hij rechts nog iets sneller dan de linkergalop.
Ik heb al veel bereikt met hem in de galop, maar nu heb ik het idee dat het een beetje dood loopt.
Heeft iemand tips hoe ik die rechtergalop er ook in kan krijgen? En dan vooral rechte lijnen rijden, want de volte gaat redelijk goed. Hij mag daar hooguit iets rustiger in worden.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 09:17

Oefenen :+ Is het enige wat helpt. Je kan als hulp nog een balke neerleggen om hem in galop te houden, dat hielp bij mijn merre goed om haar net even weer in de galop te houden. Anders proberen te beginnen op de volte en de volte steeds groter maken?

Romyv

Re: Rechtergalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:30

paarden op de drafbaan lopen altijd maar 1 kant op, hierdoor zijn ze vaak heel scheef! Hij is nog steeds niet helemaal recht waardoor de rehtergalop moeilijker is. Dus goed rechtrichten en daaruit sterker maken en leren zn balans te vinden, dan gaat de galop automatisch beter!

Wat een goede oefening is om vaak aan te springen en korte stukjes te galoperen.. verder staan er nog heel veel oefeningen over rechtrichten op websites als paardenbegrijpen.nl ed.

succes

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:32

Dravers lopen helemaal niet 1 kant op. In de koers ja, maar dat is zo'n 2 minuten per twee weken. de rest van de tijd worden ze echt wel links- of rechtsom getraind. Een paard kan ook links- of rechtshandig zijn, dat heeft niets met koersen te maken.

illie_1990

Re: Rechtergalop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 19:07

thanks voor de tips ;)
het enigste wat helpt is gewoon veel oefenen haha!
Maarjah het komt wel goed ;) hoop ik!!