Wish@L-dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dancertjje

Wish@L-dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 08:51

Paar dagen geleden wilde mijn kleine zusje wel wat foto´s maken van het rijden, sommige zijn niet van superkwaliteit.
Ik heb dit paard nu sinds november en wil over een maandje voor het eerst met haar gaan starten, moeten L2. We rijden nu zo rond L-niveau. Ze vindt het nog moeilijk om goed bij elkaar te lopen. Ze wil in draf nog weleens sterk worden van voren, vooral met het terugrijden na de middendraf of galop. Langzaam bij elkaar draven vindt ze ook moeilijk zodra ik dan ontspan met mijn hand heeft ze de neiging harder te gaan lopen. Ook als ik een middendraf rijd moet ik dat heel rustig opbouwen anders gaat ze snel in galop.
Ze wordt in mei 6 jaar het is een Riant x Kennedy en voorlopigkeurmerrie;) Dr zijn haast geen galopfoto´s deze waren niet zo goed gelukt, onscherp en alleen op hele rare momenten...

eerst even aan de longe
Afbeelding

Afbeelding

Dit vind ik wel een fijne foto, mooie hoofd-halshouding
Afbeelding

lieve oortjes
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Miesjaa

Re: Wish@L-dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:59

Ziet er netjes uit hor! :D veel succes!!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:15

Ziet er goed uit. Mooi paardje :)
Op de enerlaatste foto hang je te veel naar binnen. Je mag best je gewicht verplaatsten, maar probeer niet zo extreem. Het paard loopt daar dus ook schuin. Het mooiste is als ze 'recht' loopt, en alleen netjes inbuigt met zijn lijf. Op de laatste foto hang je te ver naar achter, pobeer dat ook te voorkomen , want het lijkt zo net alsof je aan de teugels hangt. Het paard loopt daar te diep. Ik wens je succes, het komt vast goed :)
Miesjaa: Zulke berichten zijn niet toegestaan ;)

Liesje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:20

Ziet er netjes uit, mooie ruime gangen. Je hebt een nette houding. Wel heb ik het idee dat je af en toe een beetje in de stoelzit kukelt. Mooi paard ook, toont lekker groot. Ga vooral zo door en veel succes/plezier met wedstrijd rijden ;)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 14:47

Leuke combinatie! Ik vind je houding heel netjes, je zit mooi op je paard, benen op de goede plek en je hebt je paard volgens mij lekker aan het lopen :j

mourits_pier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:31

ziet er goed uit. maar op sommige momenten mag je je hakken iets meer uitdrukken. maar verder ziet het er goed uit.

PartOulOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:33

Heey lieverd!!
Ziet er leuk uit hoor!!
Doe je best he :D Succes met je wedstrijd :D
XXX Emm

Faraon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:38

Mooi dier!
Misschien een aandachtspuntje; probeer je been iets meer naar achter te leggen zodat je schouder/heup/hak 1 lijn wordt.
Voor de rest ziet het er erg fijn en vriendelijk uit.

Leonie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:49

Ziet er super netjes uit!

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 23:24

Ik vind het er erg netjes uitzien, en ik wens je veel geluk toe in de L2 ;)

WilHuM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 23:27

Wou mooi beest heb je onder je kont zeg! Ziet er ook echt netjes uit! Veel succes

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 00:39

ziet er goed uit! succes

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 05:36

Jullie worden vanzelf een echte combie ;).. zit veel tijd in het wennen en combinatie worden met elkaar, maar als je daar eenmaal betn, dan heb je ook wat!.
Om je ouding nog een mooier geheel te maken, zou je kunnen proberen om je ahnden wat meer voor het zadel te hebben, je zit nu op de foto's te dicht bij het zadel. Is moeilijk, zeker met een paard als de jouwe en de onbalans die jullie nu nog hebben..
Succes!

Dancertjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 09:15

Bedankt voor alle reacties! :D
Het viel mij ook op dat ik af een toe een beetje naar stoelzit neig en soms teveel naar achteren leun, zal er proberen meer op te letten!
newt: Klopt ja, we moeten ook nog meer een combinatie gaan vormen!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 10:03

Ow Elaine, wat een pracht paard heb je ook, ik ben echt verliefd hoor _O-

Let idd heel goed op je zit, je steekt je benen een beetje naar voren en hangt met je bovenlichaam naar achteren. Rechtop zitten en je er bewust van zijn hóe je zit.

Er zitten onwijs fijne plaatjes bij :j Hier en daar zie je idd dat ze van voren ietswat strakker wordt en daardoor die hals er een beetje uitdrukt. Kijk maar eens naar foto 3 en 4, heel fijn!!! En als je dan naar foto 8 kijkt, dat is wat ik bedoel snap je??

Ik weet niet hoe je haar losrijdt, maar wat heel goed is en waar ze heel mooi los van worden is om te beginnen met lang en laag. Dus lekker voorwaarts neerwaarts over de rug losrijden, je begint dan eigenlijk met het halsstrekken, maar zo kunnen ze die spieren goed opwarmen en voelt je paard heel fijn aan. Werk haar dan ook zo af, als je klaar bent met rijden, weer hetzelfde doen. Het werkt echt, ik doe het ook bij mijn pony en paard.

Jullie zien er al super uit zo samen, maar net zoals newt zegt, jullie moeten nog iets meer bij elkaar komen, maar dat komt vanzelf en dan rijden jullie de sterren van de hemel ;)

Laat even weten wanneer je je eerste wedstrijd met haar hebt! Succes met trainen :*

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 10:27

Wat leuk om Wish hier te zien! Ze ziet er goed uit hoor!
Op sommige foto´s verstrakt ze iets en zou ze er iets meer doorheen mogen komen. Verder vind ik dat je haar netjes rijd. Komt vast goed in het L2.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:06

ik vind het er wel netjes uitzien hoor!
af entoe nog wat spanning,ik zou m veel vw-nw rijden ;)

Dancertjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 12:55

@Ashley: bedankt :D Klopt helemaal wat je zegt, ze heeft inderdaad de neiging om zich af en toe strak te houden..ze heeft ook altijd even tijd nodig om los te worden na lekker losgereden te hebben merk je ook echt dat ze beter gaat lopen.. en het lang laag vw rijden doe ik eigenlijk wel altijd, zal het voortaan bij haar even wat langer doen, daar zal ze waarschijnlijk wel beter van worden ja! en op het achteroverhangen moet ik echt letten ja }>

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 13:08

WAUW wat een mooi paard heb je! :D
E wat de rest al zegt,dat je soms de neiging hebt!
Maar jullie zijn zeker een leuke combie!

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:07

Ziet er egt super uit, netjes en ontspannen ga zo door:D
geweldige compie ook *D

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:50

Ziet er goed uit op de foto's!
Erg mooi paard met een prachtige kleur ;)
Vindt hem soms alleen net iets eruit komen aan de voorkant! Maar hij is ook vrij lang, dus dan is dat al snel een struikelpunt...

Succes met het rijden!

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:00

Wat een prachtig paard zeg! 't ziet er echt goed uit :)