Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
BKS schreef:Waarschijnlijk wisselen of een gebitsprobleem al een goede paardentandarts laten kijken? En ben je zelf heel stil en meegaand in je hand zodat de merrie het vertrouwen in de hand kan krijgen? Dit is ook een voorwaarde voor een fijne aanleuning....
_Pasja_ schreef:Is ze medisch in orde? Van wolfstandjes kunnen ze best last hebben, ik zou er even een tandarts naar laten kijken. Ben je verder wel bekend met jonge paarden en wat zegt je instructrice ervan?
aerdenhout1 schreef:Ik zou sowieso de sperriem en de neusriem op de normale "strakke" manier vastdoen. Het bit ligt als deze los zitten ook erg los in de mond van het paard.
Is het paard aan de longe wel goed gewend aan een hoofdstel, of is het hoofdstel er pas ingegaan op het moment van rijden?
Ik zou wel hulp zoeken van een zeer ervaren iemand die weet hoe hij of zij een paard moet inrijden, want dit gaat in mijn ogen een beetje richting haed shaking.