Wendalieza @ lichte dressuur training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

skippy

Wendalieza @ lichte dressuur training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 15:43

Hey Bokkers!

Het was hier van de week supermooi weer dus ik vond het wel weer eens tijd worden voor wat foto's.
Wenda is een 6 jarige merrie met als afstamming Marvel x Cambridge Cole x Statuur x Natuur. Dit wil dus zeggen dat ze een tuigpaard is. We zijn op het moment bezig om goed te ontspannen tijdens de training, Wenda kan nog wel eens wat heet worden en drukt dan lekker haar tuigersnek erop. Verder probeer ik haar wel goed actief te houden, want als ze voor ontspant wil ze wel eens wat op de voorhand vallen. Verder probeer ik zelf ook een beetje netjes te zitten :D

Wenda loopt op dit moment B dressuur met 8 winstpunten ( uit 9 proeven ) verder loopt ze L springen en B SGW.
Het was trouwens sinds een half jaar weer de eerste keer op een dressuurzadel, dus dat was weer even wennen ;)
Nou meer weet ik zo even niet te vertellen, positief commentaar is uiteraard meer dan welkom !

Meet Wenda
Afbeelding

Mijn haar schoot los :o
Afbeelding

over de diagonaal
Afbeelding

nog een keer
Afbeelding

beetje lang, neusje er wel mooi uit
Afbeelding

beetje sterk in galop, wel mooi van de grond
Afbeelding

nog een keer galop
Afbeelding

fijn drafje neusje moet er iets meer uit
Afbeelding

en de mooiste van vandaag
Afbeelding

Nou dit waren ze helaas niet zo veel de meesten waren wat te ver weg om er iets over te kunnen zeggen.
Groetjes Stephanie

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:46

ziet er wel fijn uit alleen je mag je teugels wat korter nemen, handen rechtop en wat meer naar voren kijken (niet teveel genieten van de zon :') )

x_Staceyy

Re: Wendalieza @ lichte dressuur training

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:51

Ziet er goed uit.
De 1e foto geeft een heel ander beeld van je paardje,
dacht dat het een ponytje zou zijn, maar 't is een machtig mooi paardje.
Probeer inderdaad je handen rechtop te houden, vooruit kijken,
en je teugels vind ik zelf eigenlijk wel goed, zo hou je toch een beetje die lengte in de hals.
Mag ik vragen waar dat is, waar je rijd.
Lijkt me bekend voor te komen ... ?

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:51

Gave merrie, en een erg gave bloedlijn! :D

Je rijdt haar netjes, op sommige foto's heeft ze net het neusje eruit, keurig. :)
Op een foto zit je iets te ver achterin het zadel. (Kan momentopname zijn) Verder: Keurig. :)
De onderste drie foto's doen het hier niet. Ligt het aan mij?

Edit - Foto's doen het wel! :)
Laatst bijgewerkt door dejavu op 26-03-09 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 15:53

Zo dat was snel :D
bedankt voor de tips, mijn handen en armen zijn idd een groot probleem
@ x_Staceyy haha ze is 1.72 en deze bak is in Ee

@ dejavu de foto's doen het bij mij wel allemaal

xxxphoebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 15:56

Zeker erg netjes. Ik zie tenminste geen tuigerhals. ;) Alleen zou je een gaatje langer mogen gaan zitten met je beugels. En soms heb je een klein kniekje in je pols. Dit is vaak op te lossen door je teugels iets korter te nemen. Verder mooi dier om te zien. En zo te lezen ook goed allround.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:07

Heel mooi :)
een beetje langere stijgbeugels zou geen kwaad kunnen, let op pianohandjes, ennee, ik zoveel moeite met mijn hoofd naar boven te doen, maar bij jou is het net omgekeerd :P, sterren- 'euhh, wolken) kijken hoeft niet :)
veel succes nog maar dat zal zeker goed komen :D

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:30

heey stephanie!
Ziet er heel leuk uit! Echt alweer veel verbetering, sinds ORUN ;)

Ik zie je wel weer op school!

RosaJennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:12

Wat een schitterend beestje, mooie kleur ook.

Dan over het rijden: beugels mogen wel wat langer, handen rechtop want ik zie pianohandjes :P en wat meer voor je uit kijken ipv naar de lucht. Ik vind de teugels persoolijk op een juiste lengte; je hebt nog steeds contact met de mond en je trekt haar niet in de krul. Kleine 'schoonheidsfoutjes' maar ik vidn het er voor de rest prima uitzien

Nog succes verder

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 19:07

mijn beugels moeten inderdaad langer, maar na een half jaar op springzadel te hebben gereden lukte dit de eerste keer niet meteen :P

handen zijn inderdaad een probleem en valt nu ook wel op dat ik zelf nogal een sterrekijker ben haha

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:51

Ik vind foto 4 er goed uitzien :j
Rug is omhoog en buikspieren aangespannen. Als je daar de teugels net ietsjes langer laat dan kan de achterhand er net nog iets mooier ondertreden. Succes en ga zo door ;)

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 08:31

je beugels zouden misschien een gaatje langer kunnen?
en probeer je hakken wat meer uit te drukken, af en toe ook pianohandjes
verder opzich wel een mooi beeld

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 08:36

Wat een mooi paardje, echt een Marvel koppie. Mijn paardje is er een van Immigrant. :)

Je mag je hakken wel wat meer uitdrukken.

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 11:09

@ Lilian_ heb even in je profiel gekeken, ze lijken behoorlijk op elkaar qua bouw .. grappig

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:43

Ziet netjes uit, maar ik zou proberen of je haar ook wat lager rond kan rijden, zodat ze haar rug beter kan
gebruiken. Op sommige foto's lijkt ze er ook net niet helemaal te nageven. Als je haar ook met wat meer
lengte in de hals nagelijk kan rijden, kom je hier net iets beter doorheen (wel voorwaarts blijven houden daarin!).
In de galop treedt ze te weinig onder met de achterhand en je lijkt op beide galopfoto's zelf ook iets
krampachtiger met je handen/armen. Dus in de galop goed op jezelf blijven letten en als je bovenstaande goed
voor elkaar kan krijgen in stap en draf, gaat ze in de galop ook meer ontspannen.
Je beugels zouden inderdaad iets langer kunnen, je kan dan beter in het midden van je zadel blijven zitten en
beter je hakken uitdrukken (en zo je been mooi lang naar beneden maken)

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 14:33

zoals bovenstaand al stond ben ik voornamelijk bezig om haar lang en laag te rijden, hier heeft ze alleen nog wel veel moeite mee.
in galop maakt ze zich vooral erg sterk en komt ze heel moeilijk over de rug, nu heeft ze ook niet de ideale fokrichting hiervoor.

ik heb vandaag weer getraind op het dressuurzadel en mijn beugels 2 gaten langer gedaan. nu zat ik al meer voorin het zadel en dus ook met een langer been.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:39

Wat een lekker beestje, beugels inderdaad een gaatje korter maar zou zo snel niet iets kunnen verzinnen dat niet al gezegd is. Wel weer eens wat anders, vogels kijken in plaats van geld zoeken ;).
Marvel heeft een poosje op de stal waar ik rondloop (HBC maar dan in Bergambacht) gestaan, wat een draak is dat zeg xD. Ontzettend veel hengst. Haar kont en heerlijke gangen verklappen het tuiger anders zou je het er, als ze zo aan het werk is, niet vanaf zien.

Faraon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:42

Ziet er al fijn uit!
Enige puntje wat ik zie is: probeer je handen rechtop te houden en let op de knik in je pols, de rest is hierboven ook al genoemd.

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 15:44

@ Kasmir dan heeft ze haar karakter gelukkig niet van haar vader ;) tis een echt knuffelpaard

er zijn inderdaad niet veel mensen die zien dat het een tuigpaard is. meestal gokken ze dat er "wat" tuigerbloed inzit

mourits_pier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:26

ziet er netjes en fijn uit en meerdere voor mij hebben het al gezegt van je handen dus ga ik het niet nog een keer neer zetten. verder ziet het er goed uit