Paard valt naar binnen op de linkerhand....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

justme83

Paard valt naar binnen op de linkerhand....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 13:50

Hey hey,

Zoals jullie al lezen in het onderwerp.... Wat te doen als je paard naar binnen valt op de linkerhand??
Is hiervoor een eenvoudige oplossing?

Ik hoor het graag!!

whitney2003

Re: Paard valt naar binnen op de linkerhand....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:58

Dan is waarschijlijk je paard bol aan de linkerkant en hol aan de rechterkant. Als je rechts om rijd loopt hij over de buitenkant weg. Je kunt dit oplossen door recht te richten. Dus dat hij van je linkerbeen af komt. Dit is niet met een paar x opgelost dit moet je blijven doen (rechtrichten)

Rockferry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:35

veel wendingen rijden,stelling vragen,overgangen maken,zorgen dat je paardje op ze eigen benen gaat lopen,zo leer je hem voor jou been te gaan lopen
succes

XrastaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:36

hey dit herken ik ook!
ik blijf ff bij... zit voor mij mischien ook de oplossing bij.

fribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:33

Volledig met whitney2003 eens. Recht maken dat paard! ;)
Vaak zie je dat als paarden naar binnen vallen op de ene hand ze nog buiging hebben naar de andere kant.
Dit kun je volgens mij enkel oplossen door rechtrichten. Probeer op de hand waarop ze wel graag stelling wilt nemen (rechtsom)
wat minder stelling te nemen en dr voor je gevoel iets recht door de bochten te laten lopen. Pas als ze minder vast gebogen zit om rechts, kan ze links (op de linkerhand) ook gaan buigen.
Probeer op deze manier ook goed de druk op de twee teugels gelijk te krijgen, want meestal zit dit dan ook niet helemaal zoals het hoort.

succes!!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:36

Meer je linkerbeen erbij houden en gelijke druk in je handen. De druk in je handen mag niet groter worden dan twee blikjes cola. De rest moet je met je been oplossen.

Iris_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:31

Binnenhoefslag rijden. En rechtuit!!!

justme83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 11:55

ok, en is het een probleem als het paard niet nagevelijk kan lopen.... Die dingen moet ik namelijk aanpakken.... Nagevelijk maken en dat hij niet meer naar binnen valt...

Wat is verstandig om mee te beginnen?? Of maakt dat niet uit?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:46

justme83 schreef:
ok, en is het een probleem als het paard niet nagevelijk kan lopen.... Die dingen moet ik namelijk aanpakken.... Nagevelijk maken en dat hij niet meer naar binnen valt...

Wat is verstandig om mee te beginnen?? Of maakt dat niet uit?

niet naar binnen laten vallen en rechtuit leren lopen. Verdiep je maar in het skala. Eerst rechtuit ontspannen op eigen benen, de rest komt later vanzelf.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 17:01

Eerst recht maken, wat opzich best op de binnenhoefslag kan, daarna volgt de nagevelijkheid vanzelf