Clubkampioenschappen, de dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evelyne79

Clubkampioenschappen, de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 15:29

Devon, Tinker 5 jaar, B-recreatief niveau.

Met de dressuur hebben we 175 punten gekregen,
we vinden de galop samen nog erg moeilijk en meestal valt Devon te vroeg terug in draf, in deze proef hebben we de galop zowel rechtsom als linksom gehaald tot aan het punt wat verwacht werd, voor de volte met de eerste galop hadden we zelfs een 7, bij de tweede galop gingen we net een stukje de ring uit
Voor mijn houding en zit had ik ook een 7.
we zijn in de les lekker aan de slag met het nagevelijk lopen, in de les gaat het al heel aardig maar op zo'n veld met allemaal andere paardjes me dat toch niet gelukt, hij had veels te veel te kijken en ging dus niet met z'n koppie naar beneden, een leuk punt waar we dus aan verder kunnen werken.
Ik ben tevreden, tips en opmerkingen zijn natuurlijk welkom.

Afbeelding
Losrijden

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Knap koppie he

Afbeelding
Dit was al in de ring, vlak voordat mijn proef begon, de plastron nog netjes op z'n plek

Afbeelding
en toen ik net binnenkwam bij AKEHC floepte mijn plastron eruit en ziehier een wapperende plastron bij het van hand veranderen in middendraf, middendraf kwam er niet uit (mijn plastron daarintegen dus wel)

Afbeelding
Galop Rechtsom

Afbeelding
Galop linksom

Afbeelding
Op de volte halsstrekken

Afbeelding
Omstellen na halve volte links gevolgd door halve volte rechts

Afbeelding
E afwenden en arbeidsstap

Afbeelding
B afwenden en arbeidsdraf

Afbeelding
Halthouden en groeten

Afbeelding
en klaar

meer foto's van de clubkampioenschappen in onderstaande topics

[ITP] voorbereidingen clubkampioenschappen

[RIJ-ITP] Clubkampioenschappen, de cross

[SPR-ITP] Clubkampioenschappen, het springen
Laatst bijgewerkt door Evelyne79 op 25-03-09 15:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:32

Foto's zijn wel nogal ver af genomen, maar wat een mooi paard heb je zeg!!
Probeer je paard meer voorwaarts/neerwaarts te rijden; hij/zij loopt nogal met de neus omhoog. En de galop komt wel; kwestie van veel oefenen en overgangen rijden! Succes!! ;)

Amanda_T

Re: Clubkampioenschappen, de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:38

Ik denk dat je tipic gesloten word, want hij voldoet niet aan de eisen, zoals niveau, problemen waar je tegenaan loopt, waar je op traint etc.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 15:46

Amanda_T schreef:
Ik denk dat je tipic gesloten word, want hij voldoet niet aan de eisen, zoals niveau, problemen waar je tegenaan loopt, waar je op traint etc.

ik heb het wat aangevuld

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:51

Idd iets meer voorwaarst/ neerwaarts, maar wat een beest zeg! Komt wel wat de ring in sjouwen... Zelf zit je er netjes op, ga zo door zou ik zeggen (belangrijkste is toch dat je plezier houd in het rijden!)

Tip voor je plastron, doe hem om en dan helemaal onderaan (onder je jasje dus) een veiligheidspeldje! Dan floept tie dus niet meer uit te jasje!!

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 15:53

Daantjuh88 schreef:
Tip voor je plastron, doe hem om en dan helemaal onderaan (onder je jasje dus) een veiligheidspeldje! Dan floept tie dus niet meer uit te jasje!!

ik had m zelfs in mijn hempje geduwd wat ik onder mijn jasje aan had maar dat mocht zelfs niet baten, volgende keer dus inderdaad een speldje eraan, tja, ik heb dat ding nog niet zo vaak aangehad, ben toch een recreatiemuts he, dan heb je die ervaring nog niet en moet je dat eerst overkomen :o :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:59

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

HAW is bedoeld voor RT-commentaar en dat kan alleen bij goed beeldmatriaal. Je foto's zijn zo klein en van matige kwaliteit dat goed onderbouwd commentaar erg moeilijk gaat worden.
Uiteraard mag je een nieuw topic openen met betere foto's.