Ik heb een langelijnd paard dat zich op haar lendenen nog wat vast houdt tijdens het rijden. Nu kreeg ik het advies om haar laag en rond te rijden (in ieder geval hiermee te starten bij iedere training). Ik vind dit alleen zo moeilijk!! Wie oh wie kan mij wat handige tips geven hoe dit goed te doen. Ik heb les sinds kort maar pas over een week weer, ga het natuurlijk ook met mijn lerares bespreken maar wie weet vind ik hier ook al tips waarmee ik gelijk aan de slag kan! Bedankt alvast!
Ik denk dat je het beste dan ook een instructrice kan zoeken die gewend is met dit systeem te trainen. Iemand die je helemaal kan begeleiden en precies in kan schatten wat past bij je paard. Niet zelf ergens mee beginnen waar je geen verstand van hebt...Succes!
Eens Achter de teugel voelt nl voor de ruiter ook niet verkeerd, maar is het wel.
Pieder
Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-09 11:08
Oke thanks Ik zal het onder begeleiding gaan doen!
Corally_B
Geplaatst: 25-03-09 11:12
Ik zou lekker gaan longeren met een pessoa. Op de stand lang en laag, kan je hier op bokt ook wel een plaatje van vinden. Als je weet hoe je het moet gebruiken kan je weinig verprutsen en dit werkt bij mijn paard heel goed!!
Het is niet de bedoeling dan ie in de krul gaat lopen maar lekker lang en laag....
Succes!
Pieder
Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-09 12:35
Dat doe ik in ieder geval eens per week op standje 1. Ze doet dat heel netjes en ontspannen maar ja, dan zit er geen beginnende stoorzender op haar rug