Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:(owja, als ik op de linkerhand rij en rij rechterstelling en buiging, krijg ik haar wel op de volte (wijkend) en loopt ze niet eerst 3 passen door
Kelly_Taco schreef:@klomp, bedoel je niet het rechtervoorbeen?
Een paard wat aan de hoefslag blijft plakken loopt imo vaak juist over de buitenschouder weg.
Als zij zegt dat ze het met rechterstelling wel voor elkaar krijgt betekend dit dat ze op dat moment wel de schouder erbij heeft en dus wel kan wenden.
door de contrastelling te pakken krijg je meer contact op links en dus gelijker op 2 teugels
Quir schreef:Hoeken in rijden is sowieso geen optie, want verder de hoeken in gaat niet lukken. Dat gaat namelijk heel goed! Ook stelling buiging gaat gewoon goed en ze reageerd ook heel goed op binnenbeen en enkele (zijwaartse) druk. SB voor linkerbeen gaat heel goed en rechterbeen ook, net als wijken en travers gaat voor beide benen goed met juiste stelling en buiging en goed op het juiste aantal sporen.
Met de contrastelling krijg ik haar ook alleen weg dmv wijken, dus niet een gewone volte in contrastelling, want dan loopt ze ook eerst 3 passen door.
Wat ok niet lukt is sb voor linkerbeen en dan de volte inzetten dan breekt ze wel echt uit over de schouder en ik heb geleerd dat op te vangen dmv buitenteugel tegen de hals aan leggen en opsluiten, maar dan loopt ze juist nog meer weg en laat ik haar buigen om het linkerbeen, doet ze een prima sb maar absoluut geen volte die ik dan wel wil.
Dus hoe zou ik dan de schouder meer of anders kunnen begrensen zodat ze wel gelijk de volte op draait? Ik moet wel zeggen dat ik niet echt het gevoel heb dat ze over de buitenschouder weg valt, tenzij ik het via sb probeer dan valt ze wel over de buiten schouder weg.