max lessen lekker in het zonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saskiamax

max lessen lekker in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 20:41

heej allemaal,

en had vandaag weer les en naar mijn mening ging het aardig goed.
eerst ff wat achtergrond info.
max is een kruizing tussen een fries en lippizaner. en hij is nu bijna 11 jaar oud:D
we hebben max al sinds veulen af aan en ook dus zelf ingereden. wij reden altijd leker met lang teugeltje en heerlijk rustig aan.

3 jaar geleden hebben we hem moeten verkopen omdat we er geen tijd meer voor hadden en ook haast geen geld (lees je gaat er 1 keer in de 2 week heen)

vorig jaar kwamen we erachter via via dat hij weer te koop stond en mijn moeder heeft zich geen moment bedacht en hem meteen teruggekocht *D
hij was heel dun en hij had geen hals/kont meer... :(:)

alles er bijna weer aangetraint en zijn nu bezig om het voor elkaar te krijgen dat we officieel kunnen starten startkaart is er al maar het vervoer nog niet ;( maarja komt vanzelf

genoeg gepraat hier komen de foto's

in het begin heeft hij zijn hoofd altijd omhoog zodra zijn achterhan er een beetje achterkomt
Afbeelding

Afbeelding

en toen ging de jas uit :Y) :D
Afbeelding

net weer een rondje gestapt dan vind hij het altijd ff wennen weer
Afbeelding

Afbeelding

joehooeee haartjes in de wind :+ zin lipje :P
Afbeelding

Afbeelding

hier loopt ie netjes
Afbeelding

kleine volte
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

charmant sta moment weer :P
Afbeelding

Afbeelding

deze vind ik mooi alleen jammer dat hij slecht van kwaliteit is
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZYNTVVPO-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6BVWFMDJ-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VVWGB7LL-D.jpg

mooi hoofdje
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JCUSZAV3-D.jpg

en lekker uitstappen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IMJBRGX4-D.jpg

mijn eigen punten:
mijn piano handjes :Y)
tenen naar binnen en onderbenen naar achter
af en toe naar voren kijken :P

graag op bouwend commentaar dus hou het netjes :P
Laatst bijgewerkt door Faelivrin op 25-03-09 00:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link veranderd i.v.m. max. 15 foto's

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:45

hey sas,
Max loopt op sommige fotos idd heel netjes.
Zn spieren zitten er gelukkig weer mooi aan, met zn dikke hals en lekkere billetjes :D

Let er wel op dat je niet naar beneden kijkt, ik weet het , hij is mooi :P
Op sommige fotos heb je ook piano handjes, maar met aantal lessen komt het wel goed :)
Of te wel :P je eigen punten

Hopen dat je door gelaten word op de opleiding :)
Succes nog met max en ik kom snel weer fotos maken :D

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:48

Goh wat heb je een mooi paard onder je kont zeg. Zou er jaloers op worden.

Jou eigen punten geef je eigenlijk zelf als. Voor je paard zou ik zeggen nog meer overgangen rijden en regelmatig wat lang en laag werk doen om hem over de rug te krijgen. Hij loopt op dit moment nog erg uit elkaar op sommige momenten, das wat jammer voor het algemene beeld. Er zitten ook hele goede moment tussen hoor, maar soms wordt echt veel te lang in zijn lijf.

Ook vind ik hem vaak wat kort in de hals. Het zou mooier ogen als je hem iets lager kon rijden in zijn hoofd hals houdingen en zijn neusje er een klein beetje uit. Probeer verschillende hoofd hals houdingen af te wisselen zodat ie echt loopt waar jij hem wil hebben en niet waar hij het lekker vindt.

En als laatste, rijd hem lekker van achter naar voren. Constant je been eraan houden en lekker naar voren rijden.

saskiamax

Re: max lessen lekker in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 20:51

@ Aurora3 hij vind het af en toen heel moeilijk om lekker laag te lopen met mijn instructeur die heeft het echt wedstrijdgericht. maar ik ben idd al bezig met veel overgangen, hals latenstrekken en half laten strekken enz.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:13

instructeurs die wedstrijdgericht trainen vergeten wel eens dat een paard lengte nodig heeft. :) probeer daar zelf aan te werken.

allereerst: superbijzondere kruising, heeft mooi uitgepakt. Je houding is heel netjes, soms lijkt het alleen alsof je je schouders een beetje gespannen optrekt en je hoofd vastzet. Mijn oefening was ooit; ga netjes zitten, en hou dat zo, maar kijk met vloeiende bewegingen om je heen zonder dat je je houding verder verliest.
Voor het paard: hij loopt met zijn hals bijna in een houding die juries willen zien in het Z. maar bij jullie mist de juiste buiging nog wat. Hij moet meer over de rug gereden worden. Nodig hem uit om zijn hoofd wat te laten zakken. Als hij zakt, vraag je buiging. Als hij buigt, ontspan je. En je begint weer van voor af aan. Hij loopt nu zeg maar een beetje opgekropt, en we willen juist een beetje lengte in de rug en hals. :)

maar je rijdt hem heel netjes hoor, ziet er gaaf uit.
succes!

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 14:36

@ daphaan:
bedankt voor je tip van die houding. ga het meteen proberen, zodra ik weer ga rijden.
het probleem bij max is altijd als hij mag zakken dan of vraagt hij meteen een heleboel (neemt eerder gezegt) of hij gooit zijn hoofd omhoog. want als hij dan netjes met zijn hoofd laag is en ik vrag wat buiging dan gooit ie ook altijd zijn hoofd omhoog dus dat is nog voor hem en mijzelf een heel lastig punt. maarja we geen eraan werken:D

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:41

dat klinkt wel lastig inderdaad :)

goed dat je lekker aan de slag gaat

idonea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:08

misschien opletten met je hakken uitdrukken?

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:31

volgens mij druk je die vaak genoeg uit hoor. alleen als je aanspoort trek je ze wat op... maarja je moet toch op een manier bij die buik komen...

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 15:41

ja ik dacht zelf ook al... op enkele foto's heb ik ze idd opgetrokken maar zoals daphaan al zegt anders kom ik haast niet bij zijn buik.
en dan kun je wel gaan zeggen je moet drijven met je kuiten, dat doe ik ook (probeer) maar af en toe moet je gewoon iets duidelijker zijn (zijn we nu ook hadr mee aan het werk:D)

Rockferry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:53

op sommige foto's maak je je rug een beetje bol,hou deze netjes recht,en op je kontje zitten :)

teugels mogen soms ook wat korter en mag er meer teugelcontact zijn

succes!

mourits_pier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:32

ziet er wel netjes uit je geeft zelf al de punten aan en ik vind de teugel lengte wel goed alleen lijkt het soms of je hem een beetje naar beneden trekt maar kan ook een moment opnamen zijn. maar verder ziet het er goed uit

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:17

Prachtig paard!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 07:54

Een goede wedstrijd gerichte instructie vergeet ook de basis niet ;)

En dat mis ik een beetje in dit plaatje, doordat de pony te hoog wordt ingesteld, drukt hij de rug weg en gaat dus met een holle rug lopen, zet de onderhals vast en zet kaak ook vast.
Oftewel spanning spanning spanning .

Zelf mag je ook wat losser gaan zitten in je schouders, je rug niet zo hol trekken, schouders ontspannen naar achteren en armen wat af laten hangen. Rijd met je armen alsof je wat eczeem onder de oksels hebt, je armen zitten nu zo strak tegen je lijf.

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 22:46

crossmonster schreef:
Een goede wedstrijd gerichte instructie vergeet ook de basis niet ;)

En dat mis ik een beetje in dit plaatje, doordat de pony te hoog wordt ingesteld, drukt hij de rug weg en gaat dus met een holle rug lopen, zet de onderhals vast en zet kaak ook vast.
Oftewel spanning spanning spanning .

Zelf mag je ook wat losser gaan zitten in je schouders, je rug niet zo hol trekken, schouders ontspannen naar achteren en armen wat af laten hangen. Rijd met je armen alsof je wat eczeem onder de oksels hebt, je armen zitten nu zo strak tegen je lijf.

ik heb al van daphaan een goede oefening gehoord :D en daar ben ik druk mee bezig geweest en hij hloop nu een stuk losser en meer naar beneden.. dus BEDANKT DAPHAAN :D

maar bedankt voor je tips (sommige anderen hadden ook al een paar punten genoemt) maar ik snap dat niet met mijn arm houding?? ;( :o
kun je dat mij misschien uitleggen hoe je dat bedoelt?

Sharon_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:51

Leuk paard alleen op sommige fotos staan je tenen naar buiten gerdaait let daar op. naar mijn idee mag hij nog wel wat dieper maar dat meot je natuurlijk zelf bepalen :)

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 10:19

voor de rest niemand meer?