Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ch_ntii123 schreef:@ naranga; Ik heb altijd moeten leren dat ik niet te lang in zijn mond mag vast houden, omdat hij er anders ongevoelig voor raakt (?) Het gaat steeds beter met het opstappen en ik probeer er veel rust in te houden, hij is makkelijk terug te nemen, dat is het probleem ook niet. Ook ga ik echt (echt niet normaal) kriskras door de bak, van links naar recht en weer terug een volte, een grote volte ene kleintje etc.) En hij krijg veel kuilgras en 1 tot 1 1/2 kilo brok per dag. Hij kreeg daar (bij vorige eigenaar) 1 1/2 kilo, toen hij net aankwam was hij erg druk, nu vind ik dat het opzich meevalt.
Vind jij het raadzaam om al meteen les te nemen? Ikzelf heb namelijk het gevoel dat ik eerst zijn conditie en zijn spieren wat moet opbouwen (hij heeft bij de vorige eigenaar weinig gedaan)
@flugeltje; Ik zit zelf als erg stevig in het zadel, en ben er niet makkelijk ''uit te krijgen'', 2e hoefslag vind hij behoorlijk moeilijk. Hij zwiept wat heen en weer, maar gaat wel steeds beter op eigen benen lopen