ubana voor het eerst op wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ubana

ubana voor het eerst op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 16:49

hallo..;)
zaterdag 14 april heb ik voor het eerst een onderlinge wedstrijd gereden met mijn paard.. ik heb haar sinds 31 december.. dus nog best wel kort.. de wedstrijd deed ik echt puur om te oefenen en zij deed het echt super.. nou ik nog.. :+.. ze is nog niet zo heel erg lang onder het zadel.. ze is pas op haar eind 5e ingereden en heeft ook nog een jaar stilgestaan.. hier wat gegevens over het paard:

naam: Ubana
geslacht: merrie
leeftijd: 06-04-2001
afstamming: Gribaldi X Pion
klasse: B dressuur

ik ben zelf niet erg tevreden over hoe de wedstrijd is gegaan.. maar dit was puur vanuit mij.. zij liep super.. ik had 's ochtends een hele harde trap gehad van de vol op mijn bovenbeen ( ook eigen schuld).. met als gevolg dat ik dus mijn been practisch niet kon gebruiken tijdens de proef.. ondanks dit liep zij echt super alleen de hoeken aan de voorkant durfde ze niet door omdat de mensen spoken waren en daardoor reed ik echt belabberd slecht ook omdat de zenuwen goed waren toegeslagen omdat ik mijn been miste en haar de hoek dus niet doorkreeg.. ook was ze met de galop erg heet.. op je kont gaan zitten nee joh hoe kom je erbij.. :P uiteindelijk hadden we 177 punten met 6 minpunten vanwege verkeerd rijden.. :+ dus ben over de punten helemaal niet ontevreden maar dat heeft zij echt gedaan..

verbeterpunten:
* niet naar voren vallen, rechtop blijven zitten :(
* op de linkerhand mijn buitenhand niet optillen
* tenen naar binnen..!
* paard meer onder me rijden
* pianohandjes

nou na mijn lange verhaal hier dan de foto's

Afbeelding
van hand veranderen
Afbeelding
volte denk
Afbeelding
volte in galop.. rechtop zitten
Afbeelding
valt me nog niet tegen
Afbeelding
volte en wat ik bedoel met mijn hand optillen
Afbeelding
inzet van van hand veranderen denk ik
Afbeelding
afgroeten
Afbeelding
galopje.. niet naar voren vallen
Afbeelding
halthouden
Afbeelding
prijsuitreiking
Afbeelding
galop.. te hard

commentaar graag.. maar hou het vriendelijk weet dat ik slecht heb gereden.. |( foto's staan niet op volgorde

Vithou

Re: ubana voor het eerst op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:52

Ik vind het lang zo slecht nog niet! :)
Je moet iets meer op je tenen letten en je handen laag en rechtop, zoals je zelf al zei.
Gewoon lekker door oefenen en af en toe voor de lol een wedstrijdje meepakken :)
Succes! :D

Ubana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 17:04

dankje allebei.. het is meer omdat ik gewoon weet dat ik beter kan.. en ik eigenlijk nooit meer last heb van naar voren vallen.. vandaar dat ik het gewoon heel erg balen vind..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:05

Mooi beest, waarschijnlijk heb je gewoon nog moeite met het bij elkaar rijden van zo'n goed paard.
Dan komt het allemaal wat lang en snel over, je hebt nog niet het juiste tempo onder controle.

Dus, veel lessen, goede zitoefeningen doen en vooral doorgaan!

Komt het allemaal goed

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:09

Mooi paardje! :+:
Wat mij vooral opvalt is dat je tenen meer naar binnen mogen en dat je iets naar voren zit,
maar goed, qua tenen heb ik nog altijd niets te zeggen :o

Is dit op de Veluw? *D

Ubana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 18:33

@ westernjo: hahah ietwat zeg maar.. maar ook alleen als ik weet dat ik het ook al beter heb gedaan.
@ dankje..;) ben inderdaad volop bezig met lessen.. nou moet ik zeggen ik vind het erg jammer dat ik geen foto's heb van het inrijden toen ree ik gewoon normaal.. toen was ze ook perfect op de hulpen die ik nog kon geven.
@ TE5 dankje.. tenen moet ik inderdaad aan gaan werken maar dat is ook een gedeelte fysio.. heb ooit ongeluk gehad met een paard en vandaar dat ik een blijvende enkelblessure heb aan rechts.. maar dat praat links nog steeds niet goed.. hihi maar is inderdaad op de veluweruiters..;)

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 00:46

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:26

wat ik vanuit hier kan zien, is dat telkens je binnenhand heel erg richting je knie gaat ;) Al begrijp ik wel dat het moeilijk is als je been pijn doet, en daardoor je paard niet lekker meer om je been heen kan rijden. Zonde van het verkeerd rijden. ;)

Ubana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 18:22

@wake_up: het lijkt inderdaad of ik heel erg me binnenhand naar mijn knie gaat.. dat is bij 1 galopfoto ook zeker zo.. maar bij de rest valt het wel mee.. ik doe mijn buitenhand omhoog waardoor het door het verschil lijkt of ik naar mijn knie toega..;) maar is het is inderdaad wel zonde van me.. maar ja volgende x beter tog..;)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:25

Inderdaad, overal kan je van leren :j
Ik vind dat je verder heel netjes rijdt ;)

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:51

ziet er erg netjes uit hoor :)
let goed op de dingen die je zelf al noemde, en die iedereen hier al noemt, en volgens mij mag je je teugels misschien wel iets korter nemen en iets hoger en dichter bij elkaar dragen
verder ga zo door, en succes verder met dit super paard!! (vind het echt een heel leuk paard!!)

Ubana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 19:00

@_BlackPearl_ dankje..;) nu je het zegt zie ik inderdaad ook dat ze wel wat aan de lange kant zijn.. ga er aan werken..;)

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:30

vind zeker niet dat je teugels te lang zijn! Hij loopt toch mooi zoals hij nu loopt? waarom zou je hem dan meer in z'n mond gaan zitten?

Ubana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 20:57

westernjo schreef:
vind zeker niet dat je teugels te lang zijn! Hij loopt toch mooi zoals hij nu loopt? waarom zou je hem dan meer in z'n mond gaan zitten?

het klopt in principe wel wat ze zegt.. want mijn handen zitten niet helemaal op de juiste plek.. als ik dit wel doe zijn de teugels te lang.. wat niet zou kloppen is dat als ze bedoeld dat ik meer aanleuning moet hebben want dat is dus niet waar.. ik heb aanleuning zat.. dus is een beetje op welke manier en op welke plek je het bekijkt..;)