Victor @ dressuurwedstrijd, voor het eerst serieus op bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laurier

Victor @ dressuurwedstrijd, voor het eerst serieus op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 19:50

Ooit, heb ik wel eens een topic van hem laten zien, maar dat is al een hele tijd geleden. We waren toen nog maar net begonnen, dus vandaar nu eens echt serieus op bokt.
Victor wordt in mei 7 (officieel is hij dit dus al), zijn vader is van Wolfgang, en zijn moeder is van Holland.
We zitten nu met de wedstrijden op B-niveau, en tijdens de training op bijna m-niveau. (schouderbinnenwaarts, stap-galop, wijken, achterwaarts enz. nemen we allemaal al mee, maar het is nog niet allemaal honderd procent bevestigd)Ik heb hem zelf ingereden en gedeeltelijk zadelmak gemaakt.
Het probleem waar we nu tegen aanlopen is vooral de wedstrijden, aangezien daar alles nieuw is en hij dat allemaal "oh zo verschrikkelijk eng" vind. Ik wil hem dus ook veel meer mee gaan nemen, zodat hij overal aan kan wennen en niet meer zo angstig is. Ik heb het momenteel alleen ontzettend druk, vanwege mijn eindexamenjaar, dus het staat allemaal even op een laag pitje.
De foto's zijn van een tijdje geleden, op een clubwedstrijd. Commentaar wat ik voornamelijk zelf heb, zijn handen en die kin omhoog!
Nou genoeg gepraat dacht ik zo, tijd voor de foto's!

Als aller eerst, meet victor en ik! (al een oudere foto):
Afbeelding
Dan hoe het er begin 2008 ongeveer uitzag:
1. Afbeelding
2. Afbeelding
3. Afbeelding
En dan nu de foto's:
4. Afbeelding
5. Afbeelding
6. Afbeelding
7. Afbeelding

! Ik wil graag aan jullie vragen om tijdens het commentaar geven er rekening mee te houden dat ik een beperking heb aan mijn linkerhand, wat het allemaal nog wat extra moeilijk maakt, alvast bedankt.
Laatst bijgewerkt door Laurier op 23-03-09 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

_Jelske

Re: Victor @ dressuurwedstrijd, voor het eerst serieus op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:53

ik vind dit een serieuse verbetering, hier kan ik altijd met plezier naar kijken.
ik heb eigenlijk niet zo heel veel aan te merken, let inderdaad op je handen. de enige manier die bij mij ooit heeft gewerkt is gewoon iemand die het continu naar je roept.
voor het echt hele mooie plaatje zou je je hakken misschien iets minder ver mmogen uitdrukken...

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:58

Ik zie ook een goede verbetering,al zou ik wel wat meer lucht van voren willen zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:06

Jullie zijn iig al een stuk verbeterd!
Ook ik zou graag wat meer ruimte in je hand zien, denk dat zijn ontspanning dan ook vergroot!

Ssunique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:26

mooi, dit ziet er wel beter uit dan begin dit jaar!
het commentaar is hierboven al gegeven :)
heb ik niks aan toe te voegen!
doe zo verder!

Zepjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:38

een mooie verbetering ;) misschien kan je je teugels iets korter nemen en je handen dan wat verder naar voren plaatsen ;)

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:49

hey Daphne,

ziet er super uit meid...
Viccie gaat met sprongen vooruit, nu nog goed oefenen op vreemd terrein !!

ga zo door :D

Kus Dais

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:52

Knappe vooruitgang!
Wel is het maar een kleine selectie foto's en had ik er ook graag een wat lager ingesteld paard gezien. Maar kan goed zijn dat je dat wel doet thuis. Let op dat je je handen rechtop houdt, en niet te dicht op je lijf houdt!
Verder, sja, uit mijn commentaar kun je al wel opmaken dat ik vind dat je goed bezig bent, dus ga zo door!

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:15

probeer je teugels een fractie korter te maken en je handen ter compensatie daarvoor iets meer boven de hals te steken (minder dicht bij het zadel) dat is voor het oog nog netter.

Heb er verder weinig op aan te merken, het ziet er netjes en ontspannen uit, veel impuls ook in de draf, en dat is een goede zaak ;)

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:54

zeker weten een prima verbetering!
nette impuld indd.
jullie stromen zo de B door ;)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:25

meer ruimte in de hals idd.. handen naar de oren en neusje er uit.. verder goede verbeteringen! ga zo door! :D

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 15:42

Wauw, dankjewel voor de leuke reacties allemaal!
Alleen, dat er een aantal zijn die zeggen dat hij lager ingesteld moet worden of meer ruimte moet krijgen, kan ik niet helemaal begrijpen tijdens een wedstrijd. Hij loopt namelijk netjes op de loodlijn, heeft een goede impuls, dus dan snap ik niet waarom ik hem lager zou in moeten stellen of meer ruimte geven? Als iemand hier een reactie op heeft, graag!
Misschien bedoelen jullie wel met de training of losrijden? Maar met de training en losrijden rijd ik hem altijd eerst voorwaarts neerwaarts, lekker ontspannen met het neusje omlaag, voordat ik hem oppak. Dit doen we overigens ook met uitrijden. En ja die eerste foto bijvoorbeeld loopt hij inderdaad achter de loodlijn, maar goed dat is inmiddels ook alweer een jaar geleden.
En ja van mijn handen klopt, maar dat blijft een moeilijk punt vanwege mijn beperking, maar dat wil niet zeggen dat ik er niet aan werk. En hakken ja dat is ook nog een aandachtspuntje, was me nog niet opgevallen.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:24

ik vind de hoofdhouding eigenlijk wel goed voor tijdens de proef :) goed dat je bij trainen en losrijden dus wel vw-nw rijdt!

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:09

Nou Daf! Jullie zijn echt vooruit gegaan :) Stukken beter!
Hele mooie foto's meid! Vooral zo door blijven gaan :)
Je hebt Vic van een heethoofd naar een rustig beestje gekregen (rustig voor Vic-begrippen) En dat is al een hele prestatie :) Ik kom snel weer een keertje langs ;)

@VeraPopeye: Victor is een KWPN.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 07:57

Wat een verbetering zeg !
Het is een echte wolfgang qua type :)
Is het een E-pony ?

Jullie vormen een goede combi, dat kijkerige op wedstrijd geeft aan dat ie nog niet volledig van jou is, ga vaker oefenen op vreemd terrein, of buiten rijden en probeer daarbij de aandacht bij jou te houden, zodra je opstapt op vreemd terrein, aan het werk zetten, niet eerst met een lange teugel alles uitgebreid laten zien.
Als een paard uitgebreid kan kijken wat er zo eng is, dan blijft het ook eng, stel je het paard meteen licht in de hand, dan is ie met jou bezig en heeft ie minder tijd en aandacht over om te zien wat er nu zo eng is ;)

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 15:38

Dankjewel voor de reacties weer!
@ crossmotor: Nee het is een klein paard, rond de 1.60m. Voor de verder rest bedankt voor de tips, ben inderdaad bezig met hem steeds meer meenemen. Zet hem dan inderdaad flink aan het werk, en het gaat al steeds beter maar het is gewoon een heet paard, maar dat komt wel goed.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:37

Moderatoropmerking:
Reacties tegen de regels van RT-HAW verwijderd

_douwinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:46

Commentaar word al gegevenn!!:P

ik vind het best leuke fotos..

x

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:48

Jullie zij echt vooruit gegaan JEE wat een verschil in die draf !! ;)

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:54

Sow, dat is inderdaad echt een flinke vooruitgang :j
Goed bezig +:)+

Heb hetzelfde commentaar als hierboven; Iets meer lengte in de hals zou het beeld nog net wat fijner maken :)

Ik zou zeggen ga zo door met je mooie paard :j Jullie zijn een leuke combi.

xSophia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:56

Mooie verbetering ;)

idd iets meer lengte in de hals, dan zou het helemaal perfect zijn :D

succes!

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 15:00

Claudienee schreef:
Sow, dat is inderdaad echt een flinke vooruitgang :j
Goed bezig +:)+

Heb hetzelfde commentaar als hierboven; Iets meer lengte in de hals zou het beeld nog net wat fijner maken :)
Ik zou zeggen ga zo door met je mooie paard :j Jullie zijn een leuke combi.

Mag ik vragen op welke foto je dit baseert? Want ik zie op de wedstrijdfoto's een paard wat een nette impuls heeft, en mooi met zijn neusje op de loodlijn loopt. Als je dit baseert op de eerste foto's zeg ik ook ja, je hebt gelijk, maar dat is inmiddels ook al ongeveer een jaar geleden. Maar misschien bedoel je wel dat ik mijn handen meer naar voren zou moeten hebben? Als je dat bedoelt, dat klopt. Ik werk hier ook hard aan, maar het is voor mij een moeilijk punt vanwege mijn beperking.

Ador_Amor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:13

mooie verbetering!!
steek je handen wat meer van je af voor het mooie
succes verder!

jullie komen dr wel..je hebt ook een erg leuke pony onder je kont!

scientifica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:45

leuk paardje

wel grappig (insert sarcasm here) dat je aan het begin uitlegt dat je een beperking hebt aan je hand en dat vervolgens iedereen zegt dat je daar juist iets aan moet veranderen ;)

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 15:25

scientifica schreef:
leuk paardje

wel grappig (insert sarcasm here) dat je aan het begin uitlegt dat je een beperking hebt aan je hand en dat vervolgens iedereen zegt dat je daar juist iets aan moet veranderen ;)

haha ja, klopt. Ik weet ook wel dat dit zo is, maar het blijft gewoon een moeilijk punt. Werk er echt wel aan hoor, maar het is gewoon allemaal net wat lastiger voor mij. En mijn linkerhand kan ik gewoon niets aan doen, dit is en blijft nu eenmaal zo.. Maar goed, dankje voor je reactie.