Berry @ work + een rondje met neckrope.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ShauniBef

Berry @ work + een rondje met neckrope.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 22:01

:wave:

Vandaag is lisa (P_A_R_Love @ bokt ) Mee geweest naar de paarden en heeft ze een paar foto's gemaakt van berry..
Het rijden gaat nu echt totaal niet lekker, hij ontspant niet lekker waardoor ik mijn handen te snel vast wil zetten.. Daarom heb ik al een maand niet serieus gereden maar alleen maar buiten gereden met een los teugeltje, Gewoon omdat ik nu even geen zin heb in dat spelletje..

Berry is een 14 jarige NRPS Pony van Bayard.

Mijn verbeter punten zijn er genoeg! Ik moet weer plezier krijgen in het dresuren want dat hoort er gewoon bij, zal ook wel weer goed komen hoor.. Verder mijn handen, benen etc. Gewoon me hele houding is bagger.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Shauni je lacht!

Afbeelding

Afbeelding

Galoperen deed ik even met het touwhalster erbij, ik vertrouwde het niet echt :')

Afbeelding

Hier een filmpje, Berry mocht even uitgaloperen.

Voor diegene die het niet zag; Berry zag een onzichtbare hindernis :P

Afbeelding

En de fotografe :+:

Afbeelding

vlekske

Re: Berry @ work + een rondje met neckrope.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:15

haha dat sprongetje in dat filmpje!!
leuke pony hoor ziet er goed uit een klein beetje op je tenen letten maar verder ziet het er goed uit :)

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:53

Je handen gaan mee als je in galop gaat? Dat moet toch niet kunnen ;)
Verder inderdaad je tenen naar binnen draaien ;)

Janna_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:50

Opzich ziet het er netjes uit hoor! ;)

Ik vind alleen dat je je handen wel iets meer bij elkaar mag houden, je hebt ze namelijk nogal uitelkaar

En denk om je voeten, kan op sommige foto's m'n jas eraan ophangen :P

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:58

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat HAW écht bedoeld is voor rijtechnisch commentaar, geef je berichtje dus wat inhoud! Het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers is ook niet toegestaan. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 14:54

Bedankt voor de reacties. Idd mijn tenen ik weet het! Ik krijg het echt niét afgeleerd om ze normaal te doen. Zwaar irritant dus :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:14

hey! Het ziet er wel leuk uit. Maar probeer inderdaad op je handen te letten. En vooral ze niet vast te zetten :) Probeer om de rug omhoog te krijgen en hem los te rijden eens wat vw nw.

Lisa: ik vind dat je daar best netjes zit hoor ;)

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:30

Ik moet je sowieso 1 ding becomplimenteren, wat ben je serieus geworden! Idd lekker nadenken waar je mee bezig bent, accepteren en proberen te verbeteren en lekker doorgaan. :) Top meis!

Verder ziet Berry er echt fantastisch uit! Om m'n rectie te laten staan: :+

Let op dat je 'm inderdaad niet te vast houdt. En je handjes mogen wel rechtop en wat meer naar voren (dus armen langer en teugels korter ;) ) maar verder, top waar je mee bezig bent!!! :) :) :)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 17:48

@ Saskiakefie. Jup ik snap wat je bedoelt, Ik heb hem ook heel lang alleen maar vn nw gereden. Maar daar heeft hij een hekel aan, Om de hele tijd zijn koppie lekker lang en laag over de grond te nemen, hij heeft zijn hooft het liefst rechtop van; hier ben ik :D .

@ P_A_R_Love. Ga nog maar een keertje mee ja :D . Dan laat ik berry's springkunsten wel zien :))

@ Mik_ . Dankje! Ik wil nu echt serieus gaan rijden en wat bereiken met hem! Maar dat moeten we samen willen en niet alleen ik.. Ik weet het haha, mijn armen langer en teugels korter. Maar dat vind ik zo moeilijk om die teugels op maat te houden. Ik heb ze altijd op het 2de stopje maar na een rondje zitten ze alweer op het 3de :+

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:00

Shauni schreef:
@ Saskiakefie. Jup ik snap wat je bedoelt, Ik heb hem ook heel lang alleen maar vn nw gereden. Maar daar heeft hij een hekel aan, Om de hele tijd zijn koppie lekker lang en laag over de grond te nemen, hij heeft zijn hooft het liefst rechtop van; hier ben ik :D .

@ P_A_R_Love. Ga nog maar een keertje mee ja :D . Dan laat ik berry's springkunsten wel zien :))

@ Mik_ . Dankje! Ik wil nu echt serieus gaan rijden en wat bereiken met hem! Maar dat moeten we samen willen en niet alleen ik.. Ik weet het haha, mijn armen langer en teugels korter. Maar dat vind ik zo moeilijk om die teugels op maat te houden. Ik heb ze altijd op het 2de stopje maar na een rondje zitten ze alweer op het 3de :+

oke, ik zag al een foto staan van vw nw in je profiel :j
Maar probeer het dan steeds eventjes, in afwisseling met de 'gewone' hoofdhouding. En als hij niet naar beneden wil, eens proberen iets meer druk te geven, en als hij dan het bit beter aanneemt en wil zakken weer wat meer los laten (Maar nog wel verbinding houden uiteraard). Dit kan ook soms verkeerd uitpakken, dat het paard juist zijn hoofd omhoog doet, maar toch het proberen waard. En veel wijken werkt absoluut effectief, evenals stelling en buigen. En dan buigen niet alleen met de hoofd en hals, maar proberen met het hele lichaam. Probeer hem zo goed aan het been te krijgen dat je hem met je zit wat terug kan krijgen, terwijl je met je been de achterand eronder krijgt, maar van voren contact houden, waardoor je hem als het ware iets opsluit, en hij meer gaat 'zitten'.

Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

(ik heb een tijdje lang privelessen gehad op de klassieke dressuur)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 18:04

Ik heb er zeker wat aan :j
Maar hoe meer ik druk geef hoe meer hij het bit vast pakt.. Hij doet er verder niks mee hoor, pakt alleen vast en houd ook vast, net zolang totdat ik er genoeg van heb en dus stop.. Daar moeten we even doorheen, ik moet niet opgeven en hij moet netjes het bit aannemen. Komt ook wel weer.. Ik heb nu even een tijdje geen les gehad maar ik ga weer privelessen nemen. En dan hoop ik dat het weer wat beter gaat!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:05

Moderatoropmerking:
En opnieuw berichten verwijderd die niet aan de nieuwe RT-HAW regels voldoen, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.

liesje1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:24

Ziet er goed uit!
Vooral met 'neckrope' lekker ontspannen.
Probeer goed rechtop te blijven zitten :)

_douwinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:31

leeukk beesjee:D

commentaar word al gegeven !

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 16:51

Leuke pony!
ziet er goed uit, commentaar word idd al gegeven, alleen afentoe letten op pianohandjes [heb ik zelf ook last van hoor :o ]
Verder ziet het er goed ontspannen uit, en volgnes mij hebben jullie er veel plezier in :D

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 19:38

Bedankt :j .. We hebben zeker plezier met zn tweetjes :D

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:39

Jeutje, je moet echt iets aan je handen gaan doen.
Je bent enorm sterk en hard in je hand, helemaal niet fijn voor je pony.
De rem zit niet in je teugels hé ;)

Wel heel erg leuk om te zien hoeveel lol je hebt met je pony :j

als ik je nog een top mag geven voor wanneer je met eenneckrope wil rijden: probeer niet continue druk te hebben erop, dan heb je opslot geen rem en stuur meer. Hetzelfde effect als continue drijven. :)

MajjoxFliip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:45

idd, letten op je tenen (ik doe het zelf ook, mij lukt het ook niet om af te leren! echt lastig! ) En in de galop je handjes iets stiller houden, verder helemaal goed!
Mooi paard ook!
En, je houding valt heel erg mee hoor! Je zit eigenlijk best mooi!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 19:49

@ Vue. Bedoel je dat galop filmpje? Daar was ik idd te sterk, maar er zat geen rem en stuur meer op zo leuk vond hij het! En op de foto's; hij laat altijd zijn tanden zien hoor, dat is een tik van hem geworden.
Die druk op het touwtje ja :P .. Ik voelde zelf ook goed wanneer ik ontspande dat hij het ook deed, Komt wel goed dit was de eerste keer zo namelijk :) .. Bedankt voor je reactie.

@ Majjoxfliip. Die tenen zijn echt verschrikkelijk irritant ja :P .. Ik heb het geleerd om ze naar buiten te steken dus dat krijg ik er eigenlijk bijna niet meer uit..

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:21

Nee, ik bedoel je foto's ;)
Ik heb het niet over de tanden, maar gewoon wat ik zie aan je hand :j

Ife

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:27

Je tenen wiebelen een beetje. :P
En je bent nogal hard in de hand volgensmij..

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 14:47

Het zijn moment opnamens ook he ;) .. Ik lijk idd heel erg hard maar dat lijkt zo, Ik wil juist los laten zodat hij zelf zakt.. Op een paar foto's ben ik wel wat streng maar hij liep heel erg te kloten!. Ik weet dat ik het niet met me hand op moest lossen maar anders was het niet opgehouden ;) .. Het is maar even en daarna is het ook weer goed.