wat doen jullie met je paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mustang1995

wat doen jullie met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 20:04

wat doen jullie met je paard elke dag en afwisseling in training leg is uit ben beniuwd

Arabesk

Re: wat doen jullie met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:13

Wij rijden elke dag buiten, op straat of in de duinen. :-)

Mustang1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 20:15

okay leuk je woont vast lkkr daar bij die natuur sppr tog

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:19

Vanwege gezondheidsproblemen kan ik zelf niet intensief rijden, dus mijn bijrijdster rijdt mijn merrie ongeveer 2x per week dressuurmatig. Buiten en in de bak.

Verder longeer ik een dagje, een dagje lange lijnen buiten of in de bak. Een dagje op de klassieke dressuur manier erg intensief grondwerken, zodat ik toch kan dressuren zonder erop te zitten, een dagje wandelen buiten. Los longeren en nh grondwerken.

Dan ben ik ook nog bezig met betuigen, dus dat is ook goede afwisseling!

Ondertussen ook nog begonnen met een beetje vd, dus wij zijn druk zat :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:20

Mustang1995 schreef:
okay leuk je woont vast lkkr daar bij die natuur sppr tog

lieve help kind, geen msn-taal alsjeblieft

kleinekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:23

wij rijden woensdag {club} , donderdag , vrijdag {club} ,
zaterdag + zondag.. en tijdens het rijden afwisseling..
soms een keertje naar buiten of iets anders.
maandag zett ik ze in de stapmolen en dinsdag longeer ik ze meestal :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:27

ik heb geen vast schema, maar het komt bijna altijd neer op buitenrijden omdat ik dat al een beetje moet (3km) als ik naar een rijbak wil (en dan weer 3km terug :')) Ik rij ongeveer 3x per week.
ik rij geen wedstrijden
Laatst bijgewerkt door Qimm op 21-03-09 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:29

1 dag longeren, 1x springen , 1x buiten en rest dressuurmatig. En nog 1 dagje vry om te spelen:D

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:29

Ik rij in de bak, in het bos, doe vrijheidsdressuur, lange teugelwerk, los werken, longeren (enkele of dubbele longe), gewoon lekker los.
Heb eigenlijk te weinig dagen in een week :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:30

Wat we doen om af te wisselen? Nou bv. grondwerken, wat inhoudt los werken (freestyle), oefeningen aan de hand, oefeningen aan de lange lijn(en), oefeningen los in de bak, schrik- en obstakeltraining, balkjes lopen, vrij springen, rijden in de bak, buiten rijden (bos/heide), in de zomer rij ik ook wel eens door het land als ik hem terug naar zijn kudde moet brengen, longeren (al doe ik dit vrij weinig) en gewoon lekker wandelen buiten (dorp/bos/heide). Verder heb ik ook wel eens een uurtje les. :)

Hij staat het hele jaar door op het land en heeft ook wel eens een dagje 'vrij'. ;)

eversdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:36

Mijn paard is 6 jaar en we hebben 1 x per week les, daarnaast rijden we nog 1 x in de bak, 1 x in het bos en dan nog een keer longeren/stapritje aan de lange teugel of wandeling aan de hand of soms nog een bosritje. En hij staat overdag altijd op het land. We doen eigenlijk zelden 2 keer achter elkaar hetzelfde en soms kom ik alleen om even lekker te knuffen/poetsen/tutten....
Laatst bijgewerkt door eversdijk op 21-03-09 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

RosaJennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:39

ik rijd iedere maandag, woensdag, vrijdag en zaterdag..
ene keer gewoon in de bak, andere keer buiten (meestal, vind ik het leukst :D) en iedere vrijdag krijg ik priveles, instructice komt naar ons toe
en dinsdag en donderdag longeren omdat ik dan niet veel tijd ivm met andere sport
en zondag is rustdag dus dan gaan we meestal lekker wandelen of een zeeeeer uitgebreidde poetsbeurt haha :D

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:51

Ik rij wanneer het mij uitkomt ;) Dan gaan we lekker in de bak rijden of we maken een lekkere buitenrit.
Ook longeer ik haar vaak met hulpteugels en zonder. Of ik gooi haar los in de bak en laat haar vrijspringen. Wandelingen langs de weg doen we ook vaak en af en toe ben ik grondwerk aan het doen in de bak. Ik wil ook nog lange lijnen proberen ;)

Mustang1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 21:18

jullie hebben allemaal anderen dingen leuk jullie paarden hebben het vast goed grppig dat somige een vast rooster hebben en anderen wel zien hoe het loopt leuk brengt me ook op ideen ik snak naar meer hihiihhi okay ik zal geen msn-taal gebruiken

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:21

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:25

die van mij hebben zowieso altijd (minstens) 1 dag in de week vrij
1 keer in de week buitenrit.
en dan nog zo'n 4-5 keer in de week dressuur (of af en toe springen, longeren of vrijspringen)
en gemiddeld 2x per maand wedstrijd
en ze staan voor de rest lekker de hele dag buiten :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:32

Aan vaste roosters doe ik pertinent niet. Ik kijk naar waar mijn paard en ik zin in hebben en dat verschilt van dag tot dag en soms zijn we zo lekker bezig met grondwerken, dat ik rustig een week of langer niet rij. :)

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:47

Ik rijd eigenlijk altijd dressuurmatig in de bak (binnen én buiten) maar daarin probeer ik wel zo afwisselend mogelijk te werken. Daarnaast gaan we wel eens met een groepje naar buiten of we maken een sprongetje. Het ligt er maar net aan waar we zin in hebben :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:53

Ook 1 á 2 dagen in de week vrij.
1 x per week dressuurles en om de week springen
Longeren 1 keer in de week aan het halstertje sjeezen en
verder dressuurmatig in de bak.
Regelmatig naar bos/strand en natuurlijk crosstrainingen!

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:54

Dinsdag les.
donderdag buitenrit/longeren
zaterdag buitenrit
zondag buitenrit/longeren

Mustang1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 09:38

Ik vind het wel goed dat jullie paarden of en toen een dagje vrij hebben of 2 dagen in de week ben ik erg blij om!
xxxxxxxx

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:45

ik heb geen vast rooster. alleen dan 1x in de maand grondwerk les en 1x in de maand les in klassieke dressuur en centered riding. die dagen liggen dan wel vast.
voor de rest grondwerken we een paar keer per week waarbij we ook schriktraining doen, rijden we dressuur, een paar keer per week mag hij gewoon lekker ontspannen rond hobbelen terwijl ik aan me zit werk, dus echt gericht met me zit stuur en op me houding let. we doen ook dressuuroefeningen aan de hand, weer een onderdeel van de klassieke dressuur, we rijden buiten, we springen af en toe en 1 of 2 keer in de maand gaan we naar het strand.
we houden ons dus niet aan een rooster. ik kijk per dag waar ik zin in heb en na wat voor de vorige dag gedaan hebben. zijn we de vorige dag er intensief bezig geweest dan mag hij een dagje lekker hobbelen.

Leen24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:44

Per week: 1 keer les, 1 keer grondwerk, 1 keer dressuurmatig in de bak en dan naargelang de hoeveel tijd ik heb 1 a 2 keer een buitenwandeling

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:26

Nu niks want hij heeft droes, maar voorheen:
Maandag Longeren
Dinsdag Bak
Woensdag Bos/Buiten
Donderdag Bak
Vrijdag Bak
Zaterdag Duin/Strand
Zondag rust

En als ik straks meer wedstrijden ga rijden wordt ie op woensdag ook gereden in de bak, en wil ik min. 1x in de week naar buiten, 1x in de week longeren en 1x in de week vrij.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:26

Mijn man en ik hebben samen 1 paard, en op dit moment loopt hij 1 keer per week mee met de ORUN cursus (afwisselend springen en dressuur), dat is tot 24 april.

Verder rijden wij hem zelf nog 4 a 5 keer per week in de bak of op de renbaan bij stal, en we proberen ook 1 keer per week lekker naar buiten te gaan (bos of hei) liefst ergens waar de hond ook lekker los kan. Mijn man springt af en toe, heeft om de week springles. Ik rijd dressuurmatig en recreatief. Longeren doen we ook wel eens, wanneer hij een paar dagen op rij intensief gereden is en bijvoorbeeld 2 dagen daarna stil heeft gestaan. Dan wordt hij eerst gelongeerd om hem lekker los te krijgen.