Ik & Desteney Les (Filmpje)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nozidia

Ik & Desteney Les (Filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 14:31

Hoi,

Sinds een halfjaartje ben ik weer actief bezig met rijden, dus verwacht er niet te teveel van. :)
Ik wil jullie graag een korte deel van mijn les laten zien, want ik sta namelijk altijd open voor opbouwende commentaar.

Ik rijd hier op Desteney (lespaard van mijn instructeur) ik heb van hem 1/2 per week priveles, verder rijd ik nog een pony bij mij vriend thuis op stal.

Hier kun je een klein gedeelte van mijn les zien, uiteraard heb ik ook wat galopwerk gedaan maar dit heeft mijn vriend helaas niet gefilmd.

xMoose

Re: Ik & Desteney Les (Filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 15:06

Ik kan het filmpje niet zien.. Hij zegt: '' Dit is een prive video. Denk eraan om het vriendverzoek van de afzender te accepteren als deze video naar je is verstuurd. ''

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 15:25

Owja wacht ik zal het even veranderen! :)

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 15:28

Helaas ik kan het niet meer veranderen, dus zet ik hem even hier neer excuses.

Hopelijk doet hij het nu wel!

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 15:33

Het eerste wat me opvalt..je bent enorm grof in je handen en hulpen...echt heel grof! Dat moet veel pijn doen in een gevoelige paardenmond en dat wordt geuit door de geopende mond. Verfijn je hulpen en je soepele hand, het beestje wil wel maar het (die kans) wordt hem niet gegeven. De hulpen moet je niet eens kunnen zien. Meer activiteit in de achterhand en meer tempo in de draf, het achteruit rijden gebeurt niet juist dus voldoe eerst de basis en daaruit lekker verder werken. Veel te grote stukken achteruit zonder afwisseling en tempo, het achteruit rijden wordt verkregen door rukken in plaats van de actieve achterhand. In sommige stukken draaf je op een goed tempo maar laat je de voorkant los waardoor het paard in twee stukken valt, uit elkaar. Daarna ben je niet meer consequent en vallen jullie bijna om in draf en in de stap wat ook niet ten goede komt bij de achterhand die er niet mooi onder schuift. Lekker veel tempowisseling meer tempo, voor opvangen. Paardje ook bezighouden, van de hoefslag afkomen en binnenhoefslag rijden zodat het paardje op eigen benen loopt. Meer gaan rijden, meer figuren na elke oefening weer aan de volgende beginnen en niet steeds in herhaling vallen. Dit zijn alleen maar hulp-tips, dat je het even weet, maar ik schrik nogal van de harde hulpen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 15:42

Ben het met Joceline eens. Je geeft echt vaak enorme rukken in de mond.
Verder vind ik dat je er nog best netjes op zit voor de korte tijd dat je weer rijdt. Opzich draag je je handen goed en zit je redelijk rechtop. Je handen zijn alleen niet stil, maar goed dat komt met de tijd wel.
Vind het paardje er over het algemeen ook vrij onstpannen bij lopen

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 15:42

Dankje voor je nuttige tips, ik zal er wat mee doen.

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 15:45

Ja ik gaf inderdaad harde rukken ja, ik zal voortaan opletten om het wat rustiger aan te doen.

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 15:56

Ik heb de tips gekregen die ik nodig had, dus er mag een slotje op. :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:45

Moderatoropmerking:
Ik zet een slotje omdat het filmpje het niet meer doet.
Denk er de volgende keer goed aan dat dit echt NIET de bedoeling is! Je mag niet zelf beslissen wanneer je topic op slot gaat, of wanneer je genoeg commentaar gehad hebt. Het is de bedoeling dat je foto's en filmpjes gewoon in je topic laat staan tot het topic 'rustig' is en er niet meer gepost wordt. Er waren vast nog wel meer bokkers geweest die erg nuttig commentaar hadden kunnen geven en die kans laat jij nu voorbij gaan.
Erg jammer, maar een slotje dus.