Hakken wegdrukken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suusje92

Hakken wegdrukken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 09:56

Hallo,

Ik let de laatste tijd heel erop dat ik mijn tenen naar voren laat steken, maar soms doe ik dat wat te overdreven en durk ik me hak weg. Vaak als ik denk dat als ik mijn tenen naar buiten heb, heb ik ze juist recht en als ik denk dat ik ze recht heb druk ik me hakken weg.
Hbe ookal les, maar wil tijdens het rijden individueel graag wat tips hebben waardoor ik er op kan letten ;)

alvats bedankt!

gr. Susanne

maanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 16:56

Ik bedenk meestal dat ik mijn hakken precies genoeg naar buiten moet drukken, en niet mijn tenen naar binnen, dat heeft bij mij geholpen, gewoon afentoe naar je tenen kijken of ze nog naar voren staan.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 18:06

Als je met kapstokjes zit betekent dit dat je vanuit je knie ( en zelfs vaak vanuit je heup ) niet correct zit. Wanneer je dus probeert om alleen je tenen weer recht naar voren te zetten ga je vaak in een wat ongemakkelijke houding zitten waardoor je je hakken overdreven wegdrukt. Probeer als je gaat rijden eens naar je zit te kijken, en dan vooral hoe je vanuit je heup/knie zit. Zorg dat je bovenbeen mooi aan het zadel ligt en je knie netjes naar binnen gedraaid, als het goed is draaien je tenen dan automatisch naar binnen.

Wanneer je op je paard zit kun je eens je beugels uitdoen, je gehele been naar achteren schuiven, je knie aan je paard leggen, en dan je gehele been weer naar voren schuiven en je beugel indoen, dan zit je automatisch in de juiste houding.

Hopelijk heb je er iets aan.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 18:10

Zorg dat je knieen goed aanliggen, steek een heel klein beetje af, draai je tenen naar binnen en laat je hielen zakken. Als het goed is heb je nu het gevoel dat je alleen maar op de buitenzijde van je voet steunt.
Ja?? Ok dan nu heel veel oefenen. Al probeer je jezelf alleen maar in stap steeds te controleren. De draf en galop zijn veel moeiijker, maar als je dit in stap blijft oefenen verbeteren na verloop van tijd de draf en galop ook vanzelf.

Suusje92

Re: Hakken wegdrukken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 18:27

Mijn knieen die liggen goed aan heb netjes me heupen in het midden me houding is wel goed, maar mijn voeten :P maar als ik me tenen naar voren doe kan ik veel lekkerder zitten dan met uitgestoken tenen Maar ik zal het eens gaan proberen ;)

mrie

Re: Hakken wegdrukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:13

Ja, in het begin zit het echt niet lekkerder, tot je het gewend bent