Wisconsin (sir sinclair) L2 weer buiten aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dobbel

Wisconsin (sir sinclair) L2 weer buiten aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 18:29

Nou hier weer een topicje van mij en wis, eindelijk lekker op een goed stekje waar we ons beiden prettig voelen. deze week lekker in de buitenbak gereden, heerlijk hoor dit weer.

ik heb nu 4 lessen gehad van cindy, en man wat moeilijk, moet weer veel dingen afleren, en nieuwe dingen aan leren, maar ik heb er alle vertrouwen in. ik hoop in juni M1 te gaan starten, maar dat moet makkelijk lukken, we hebben nu 7wp in de L2.

Wis is niet altijd een makkeijk paard, zit af en toe een koppie op, zoals vandaag. maar als we er dan weer door zijn gaat het heerlijk. ik heb nu sinds een week de beugels een gaatje langer, bevalt me beter over het algemeen.
verder moet ik meer rechtop gaan zitten, en ik loop af en toe te klooien met de hoogte van mijn handen, kan wel een bandje afdraaien met het rijden, met waar ik allemaal aan moet denken.

fotos van van de week,
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fotos van vandaag tijdens de les.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en zijn mooie koppie
Afbeelding

Afbeelding

ik moet eerdaars eens op zoek naar een goede fotograaf, hubbie bakt er niet zo heel van :o

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:37

Ik vind je soms te ver naar achter hangen.
Verder wel netjes :)

DeLangeDreef

Re: Wisconsin (sir sinclair) L2 weer buiten aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:41

Tof paardje hoor. Let vooral op je handen (ontspannen en rechtop) en op een rechte rug. Suc6

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:46

haaaaa de super toppers aan het werk :D

Ontopic: je geeft zelf de punten al aan zoals je handhouding, ik heb verder niks toe te voegen ;)

Ik wil wel een keer foto's komen maken hoor ;)
En een keer een filmpje van de les... Kan je daarvan een bandje maken :+

gaat zeker goed komen met jullie hoor!!!
Laatst bijgewerkt door silas op 19-03-09 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 18:47

En met jullie ook liek haha, ja is goed een keer een filmpje van de les is ook leerzaam.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:53

Ik vind foto 4 en 5 erg netjes! Af en toe je handen wat hoger dragen zodat je onderarmen en teugels 1 lijn vormen. Je houding is netjes en je paard loop lekker ontspannen en heeft zen achterhand er goed bij!
Heeft hij nu zo'n diepe rug of heeft ie gewoon een hoge kont :P?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 18:55

dit is zijn bouw vertekend een beetje maar heb het niet van recht opzij, hij is wel een beetje op de voorhand gebouwd, kost veel moeite om hem op het achterbeen te krijgen, wordt nu met de nieuwe les al veel beter, maar hij loopt graag lekker laag en lekker op de voorhand te showen, en dan duikt zijn kont lekker omhoog,

Flurry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:14

Leuk paard, leuke combinatie!

Achterhand mag actiever en meer ondertreden. Dit is wat lastiger omdat hij overbouwd is. Schoudervoor/schouderbinnenwaards is een goede oefening om dit te trainen. regelmatig schakelen zal dit ook verbeteren. Probeer wel wat minder stelling naar binnen aan te nemen in de schouderbinnenwaards. Paard moet in het lichaam om je been buigen en daarbij een lichte stelling in de hals hebben. Verder handen ontspannen en en minder streng zijn met binnenhand. Succes!

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:22

Probeer heel goed op je handen te letten, zoals al vaak gezegd is. Op sommige foto's gaan jou handen alle kanten op.

Als je je teugels goed op maat hebt zou je je handen eigenlijk op 1 plaats moeten kunnen houden.
Op foto 5 bijvoorbeeld heb je ze wel netjes. Probeer ze dan zo te houden en de problemen die je tegenkomt op te lossen door je hand om je teugels te sluiten. Dit zou genoeg moeten zijn om netjes te rijden.

Als ik je foto's zo langer bekijk valt het op dat je op rechte stukken vaak heel erg met je handen bezig bent ook. Je hebt 1 teugel helemaal tegen de hals gedrukt, of je hebt je binnenhand een heel eind naar binnen.
Is je paard wel recht?? Kun je bijvoorbeeld op de binnenhoefslag, of over de middenlijn rechtuit rijden zonder dat je aan je teugels hoeft te zitten en je paard toch recht blijft??
Probeer dat eens uit en als het niet lukt, probeer dat dan op te lossen vanuit je benen en niet vanuit je handen.
Let er in de bochten op dat je allebei je teugels even lang vast hebt en dat je handen netjes naast elkaar blijven. Je mag je binnenhand van de hals af naar binnen brengen, maar je mag je hand daarbij niet naar je toe halen. Je handen moeten netjes naast elkaar blijven. Dan drijf je met je binnenbeen je paard tegen je buitenbeen en je buitenteugel.
Als je een wending of hoek goed rijdt voel je dus meer druk op je buitenteugel dan op je binnenteugel.

Voor de rest ziet het er supernetjes uit hoor. Sommige foto's zoals de laatste rijfoto valt ie wat op de voorhand enzo, maar daar ben je zelf al mee bezig.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 10:41

Paard is wel recht, hand naar binnen moet ik van instructie, en wel zoals je zegt nar voren,ik druk zoals je ziet heel snel mijn binnenhand naar beneden en steek mijn buitenhand dan omhoog, gaat onbewust, en instructrice probeert me daar nu bewust van te maken, om dat niet meer te doen. mijn handen loop ik verder dus ook nog te veel mee te klooien hoor, moet zoveel dingen omschakelen maar gaat wel goed komen, ben ik van overtuigt.

dat met je binnenbeen naar je buitenteugel, dat is ook wat ik nu constant moet doen, is alleen erg lastig allemaal om dat in een keer om te schakelen. omdat ik met mijn handen af en toe echt verkeerde dingen doe, zodat wis het niet meer weet.

over de middenlijn recht uit lopen, en op de binnenhoefslag dat is geen enkel probleem overgens.

bedankt voor je uitgebreide reactie, vind het leuk dat je ziet wat mijn punten zijn, ik ben er ook echt hard mee aan het werk.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:43

ziet er goed uit Jessica.
Ik vind het er beter uitzien dan foto's die ik eerder heb gezien.
Tips en commentaar heb ik niets maar aan toe te voegen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:00

hey jessica, ik vind je handen nu een stuk ontspannender ogen vergeleken je vorige rijfoto's, die hogere houding doet je wel goed, minder streng :j

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:42

haha, ja dat het mij zo opvalt komt vooral doordat ik het zelf ook niet kan. Het zijn punten waar ik bij mezelf ook veel op moet letten ;)
En ik vind het idd ook lastig om aan zoveel punten tegelijk te werken. Gewoon hard verder oefenen, dan heb je het vast zo onder de knie

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:21

ik ben er niet helemaal over uit

mijn algemene indruk is dat je heel erg streng lijkt te zijn met je handen (bit en teugels staan altijd erg op spanning, alsof het begrip contact behouden uit de hand is gelopen)

toch vind ik het er wel netjes uitzien en heb je je handen meestal wel in de buurt van de juiste plaats. Misschien proberen iets meer mee te geven met de mond? Moeilijk te zien op de foto's

verder ziet het er mooi constant en rustig uit. Prachtig dier ook!
Succes in het M1 :)

Freekjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:56

leuk paardje :)
zoals eerder gezegt: let op je handen
hakken ietsje meer uitdrukke en draai je tenen wat meer naar binnen.