Nicole@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole1995

Nicole@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 18:02

Hier ben ik aan het oefenen met mijn paardje Nicole.
We rijden in de B.
Mijn aandachtspunten zijn;
-Benen stil houden.
-Schouders naar achter.
-Handen niet vast zetten.
Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden?
http://www.youtube.com/watch?v=EeG0_Y5lrc8

sharonalover

Re: Nicole@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:26

Ik vind het een leuk paardje, die je ook al leuk aan het lopen hebt :)

Maar.. Je bent veelste onrustig met je hand, voor zover ik op het filmpje kan zien. Als je verder weg rijdt, is het niet te zien, maar rijdt je vlak voor de camera, is duidelijk te zien dat je aan het "melken" bent met de buitenhand, zoals mijn instructeur dat noemt _O- Dat werkt niet, je moet verbinding houden, en als je paard naageeft geef je wat lucht, verder houd je je hand stil. En dan ook écht stil. Dus niet je handen mee omhoog bewegen met lichtrijden, en niet friemelen en kneepjes geven. Zo'n B proefje kom je op deze manier nog wel een keertje door, maar als je straks bijvoorbeeld een oefening wilt gaan rijden, loop je vast. Ik deed altijd hetzelfde als jij met mijn handen, en het kost ontzettend veel tijd om het af te leren, zeker als je zo vergeetachtig bent als ik :D .Maar zet iemand in de bak neer die constant schreeuwt handen stil....
Verder drijf je ook constant. Das heel verleidelijk ben nu ook bezig om dat af te leren :P . Maar hierdoor geef je je paard constant hulpen, je drijft de hele tijd, en door het "melken" met je buitenhand vraag je ook elke pas iets buitenstelling en dan weer binnenstelling, omdat je buitenhand dan weer loslaat.
Dus, ga echt hard aan je houding en zit werken, desnoods aan de longe, zonder zadel en teugels ofzo, zonder beugels helpt ook al een hoop. Jij moet rustiger worden in je houding en zit, dan zal je paardje dit ook worden in het lopen. Hij loopt best netjes, maar hij kan nog stiller met zijn hoofd ;)

Veel succes ermee! het duurt veel moeite om het af te leren, maar dan heb je ook wat :)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:29

Leuk paardje!
Goed dat je probeert te werken aan stillere benen :)
Ik heb het idee dat je paard er soms niet lekker doorheen is,
aangezien ze soms met d'r hoofd omhoog schudt. Probeer
iets dieper te rijden, en vooral met je been er naartoe te rijden. :)

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:51

leuk paard, maar ze is niet goed voor je been en heeft een slechte aanleuning.
Bijv. in je middendraf zie je geen verschil terwijl jij heftig aan het aansporen bent, ook zie je het goed terug in je overgang, de overgangen terug wordt ze erg lang en de overgangen naar voren druk ze weg.
Je moet heel veel gaan schakelen om ze goed voor je been te krijgen en dan word je vanzelf stiller met je benen, okk wordt dan gelijk je aanleuning beter als ze goed voor je been is ( vvorwaarts neerwaarts)

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:00

Ben het met iedereen eens..vooral dat je paard helemaal niet goed voor het been is en door het steeds aansporen alleen maar botter wordt, plus het feit dat het er heel rommelig en storend uitziet terwijl het helemaal geen nut heeft. Schop dr liever eens een keer flink bij geen reactie zodat je dr wakker maakt en dan je benen weer mooi stil. Vooral bij het losrijden en tijdens de training moet je dit veel doen, ook als je bijvoorbeeld de ring in rijdt bij een wedstrijd. Actief en wakker houden, veel overgangen.. de middendraf is geen middendraf en de draf is te braaf zonder de lekkere activiteit die je wilt waardoor het achterbeen lekker onderschakelt. Dus het niet goed aan het been zijn en het storen van je benen en handen werk je je paardje tegen. Als je hier aan werkt zal ze jouw hand opzoeken en zal het geheel meer gaan lopen (grotere ruime passen) en mooi gaan zweven. Jullie zijn een leuk team!

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 22:37

Heel leuk jullie antwoorden,jullie zien toch allemaal wel het zelfde probleem.
Ben er druk mee bezig.Dat ik haar kocht bijna 2 jaar geleden zat er geen bespiering meer op bijna.Ze was van de manege geweest en wilde alleen maar hard,ook zakte ze steeds door haar binnen achterbeen.Dat is nu weg.Ik ben sinds een jaar flink met haar bezig en heb 2x per week priveles.Wat heel lekker gaat.De middendraf is nog steeds wel lastig voor haar omdat ze nog niet sterk genoeg is,het komt wel steeds vaker voor dat ie er wel uit komt.Misschien krijg ik nog meer tips enz.ben benieuwd. ;)

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:57

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 18:46

Leuk paardje. :)
Ik vind je ook veel te onrustig met je armen en benen.
Voor de rest vind ik het er goed uitzien!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:03

leuk paardje idd
je benen bewegen inderdaad wel wat veel, (heb er zelf ook enorm last van) ik vind het ook moeilijk om dit af te leren

Rockferry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:59

zoals velen,je benen!
( ga dit aub niet afleren met een strotouwtje of andere opties,dit kan levensgevaarlijke situaties met zich mee brengen)

succes!

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:17

Zoals de andere, erg onrustige benen. En heb je nou ook sporen om? Probeer eerst je benen goed stil te houden voordat je daarmee begint!