Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sjonniej schreef:Wat ben je aan het trainen? Je moet namelijk niet voor een wedstrijd ineens je hele training omgooien. Je bent namelijk aan het trainen om je paard te verbeteren, toch? Dan heeft het niet zoveel zin om op wedstrijd ineens heel anders te gaan rijden. Daar zal je paard alleen maar van in paniek raken.
In het algemeen voor een betere impuls; Houd het paard actief en alert. Rijd veel overgangen en vereis een snelle reactie. Rijd progressief/opbouwend (Kuitdruk, meer kuitdruk, zweepje). Blokker niet van de voorkant. Houd het werk voor het paard leuk, een enthousiast paard is actiever. Rijd veel naar voren.
SamSter schreef:Maar, Als ze eenmaal heerlijk ontspannen loopt, loopt ze zo ontspannen dat ze even alles vergeet.
SamSter schreef:En ik merk ook dan zodra ik een wending inzet dat ze dan ook heel erg terug komt in dr tempo.
Paard is verder goed aan mn been , en schijn overgangen en veel schakelen doen we ook maar werkt niet , Werkt alleen op dat moment maar niet meer als ik dan een arbeidsdraf aan neem en een wending in zet, Dan kak ze weer helemaal in.