Suzelly (v.Flemmingh) @ dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarLottie

Suzelly (v.Flemmingh) @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 16:05

Suzelly is afgelopen zaterdag naar de paardenfysio geweest.
Daar werd geconstateerd dat haar achterhand vast en iets scheef was. Nu is deze helemaal los gemaakt en moet ik haar dus nu ook leren die achterhand er onder te zetten. dit was weer de eerste keer weer serieus trainen na de fysio want maandag en gister had ze nog behoorlijk last en hebben we lang en laag gereden.
Vandaag was ze erg drammerig en onzeker, ze wist niet zo goed wat ze ermee aan moest.
maar ik vond dat ze toch erg haar best deed

We rijden B dressuur

Alexandra heeft mijn rijfotos gemaakt, en ze heeft dit nooit eerder met mijn camera gedaan dus ze zijn niet perfect. maar dat leert vanzelf.

1Afbeelding
voor het rijden

In het rijden zit nog best veel spanning, ze was heel erg druk. en voor haar is het natuurlijk nog erg wennen

2Afbeelding
eerst even iets langer teugeltje

3Afbeelding

4Afbeelding

5Afbeelding

6Afbeelding

7Afbeelding

8Afbeelding

buiten lag een balkje en daar wou ik even overheen draven
maar mijn paard dacht daar anders over haha

10Afbeelding

9Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MarLottie op 18-03-09 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

kiss_lotte

Re: Suzelly (v.Flemmingh) @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:07

leuke foto's marlot, en heerlijk paardje is het tog.
geniet er van :+:

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:08

echt een heel leuk paard, je zit er ook netjes op , maar volgens mij ben je soms iets te streng met je handen.
nog veel succes!

medlam

Re: Suzelly (v.Flemmingh) @ dresuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:10

Leuk paardje! Foto's zijn goed hoor!

petradek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:11

Toen mijn paardje naar de fysio was geweest, moest ze een week rust hebben, ze hadden haar dan ook wel flink te grazen genomen.. :=

Wat een mooie paardje heb jij! Probeer met het draven niet onderuit gezakt te gaan zitten. Wees trots op zo`n mooierd! :j

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:11

Zit je niet te lang? Verder vind ik het er heel netjes uitzien. :D

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 16:14

petradek schreef:
Toen mijn paardje naar de fysio was geweest, moest ze een week rust hebben, ze hadden haar dan ook wel flink te grazen genomen.. :=

Wat een mooie paardje heb jij! Probeer met het draven niet onderuit gezakt te gaan zitten. Wees trots op zo`n mooierd! :j

ik moest juist rijden, ze moest juist beweging enzo hebben.

jaa ik zit wel iets naar achteren, maar het vertekend ook een beetje door de jas vind ik zelf :o

pintogirl schreef:
Zit je niet te lang? Verder vind ik het er heel netjes uitzien. :D

hoe bedoel je of ik te lang zit?

bokker88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:18

Je paard is echt een plaatje om te zien :~
Probeer inderdaad wat trotser op je paard te gaan zitten met je schouders naar achter en je armen langs je bovenlichaam.
Verder zie je op de foto's dat je paard nog wel wat op de voorhand loopt, probeer haar bij elkaar te houden met het wegrijden en ook eens een paar pasjes terug rijden zodat de achterhand er wat beter onderschuift.

(wat ook een goede oefening voor het trainen van de achterhand is het springen van in- uitjes, aan de foto's te zien houdt je paard wel van springen :D )

voor het lange zitten, ik denk dat je beugellengte wel goed is probeer je benen wel goed lang te houden vanuit je heup laten afhangen en druk zetten in de beugels.

Succes!

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 16:21

bokker88 schreef:
Je paard is echt een plaatje om te zien :~
Probeer inderdaad wat trotser op je paard te gaan zitten met je schouders naar achter en je armen langs je bovenlichaam.
Verder zie je op de foto's dat je paard nog wel wat op de voorhand loopt, probeer haar bij elkaar te houden met het wegrijden en ook eens een paar pasjes terug rijden zodat de achterhand er wat beter onderschuift.

(wat ook een goede oefening voor het trainen van de achterhand is het springen van in- uitjes, aan de foto's te zien houdt je paard wel van springen :D )

voor het lange zitten, ik denk dat je beugellengte wel goed is probeer je benen wel goed lang te houden vanuit je heup laten afhangen en druk zetten in de beugels.

Succes!

bedankt voor je bericht.

jaa inderdaad wij zijn eigenlijk vooral bezig met overgangen en ze gaat echt super vooruit
alleen ze heeft nooit eerder haar achterhand te moeten gebruiken en nu bij mij wel dus het duurt even
maar het komt wel :+
met verruimen doen we juist maar halve zijdes, zodat ze daarna goed op een halve lange zijde terug kan komen.
dit vind ze heel moeilijk maar ze doet haar best

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:37

Mooie combinatie hoor.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:39

Ziet er toch alweer netjes uit hoor Marlot! En ik vind het een leuk paard!

Denk er idd om dat je niet te ver achter in het zadel gaat 'hangen' en probeer je handen wat meer te dragen.
Verder mag ze nog wat meer bergop lopen, maar dat is in het B nog niet zo'n ramp natuurlijk ;)

Ludo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:44

Wauw marlot ik had niet verwacht dat de foto's zo goed gelukt zouden zijn. Ik zou er iets mee moeten gaan doen haha.. Vooral op foto nummer 8 ben ik zelfs wel een beetje trots.

Voor de rest vind ik het nog steeds een geweldig paard om ze zien, wel jammer dat ze in het begin een beetje drammerig was. En hierdoor niet meer buiten foto's hebben kunnen maken! Je bent echt met hele sprongen vooruit gegaan, en jullie zijn een perfect combinatie.

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 17:02

Ziet er goed uit hoor :) Geeft nog geen eens een heel gespannen beeld. Probeer je paard al wat meer bergop te rijden, ze loopt nu wat de grond in. Anders zal ze ook nooit die achterhand er onder kunnen zetten.
Probeer ook indd zelf wat trotser te zitten. Borst naar voren schouders rechtop en je handen ook boven de schoft van je paard.

Veel succes :)

Ekstul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 17:19

leuke foto's marlot. Is fysio het zelfde als een osteopaat?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 17:56

ze ziet er super goed uit Lottie :j

en leuk dat we het beide eens waren over het zadel :D 't zal je houding en haar rug/beweging straks alleen maar ten goede komen!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:08

Het ziet er netjes uit, maar ik vind wel dat je je paard wat tegenzit. Je zit erg achter op de lepel en ik krijg niet het gevoel dat je heel fijn naar de hand toe rijdt. Probeer daar op te letten!

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:11

Heey marlot!

Leuk hoor ziet er goed uit! Leuke combinatie
Kijk 's aan, springen! Binnenkort maar even een oefenpacourtje meenemen ofniet ;) hihi

xx

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 18:14

even over het zadel,
volgende week gaan we naar de zadelmaker want hij moet zoiso opgevuld worden. maar ik wil ook even de rest nakijken

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:55

Ik weet niet of alles door het zadel komt.. Je zit ook gewoon iets krom met je onderbenen naar voren.

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 19:08

sjaantje schreef:
Ik weet niet of alles door het zadel komt.. Je zit ook gewoon iets krom met je onderbenen naar voren.

misschien niet alles maar denk wel een deel.
en ik zal er natuurlijk meer om gaan denken
fotos zijn best confronterend hih :+

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:40

sjaantje schreef:

ze kan ook niet anders omdat ze uit balans zit :j

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:45

Moest dit topic nou echt op HAW? Anders was ik klaar geweest met 'mooie foto's'! :D

Ten opzichte van eerdere foto's die ik van jullie gezien heb, zijn jullie vooruit gegaan, zeg. +:)+

Kan me voorstellen dat ze een beetje drammerig was, het zal voor haar ook een ander gevoel zijn nu ze losgewerkt is. Wat al eerder gezegd is, probeer je handen mooi voor het zadel te houden en wat meer je been af te laten hangen, dan heb je ook wat minder last van de kapstokteentjes. ;) Tempowisselingen zijn inderdaad goed om te doen, op de volte is dat ook fijn werk. Drie passen verruimen en dan weer terugrijden op je zit.

Maar verder, complimenten, je krijgt d'r fijn aan 't lopen. :j

Wat voor zadel heb je trouwens?

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:56

MarLottie schreef:
Suzelly is afgelopen zaterdag naar de paardenfysio geweest.
Daar werd geconstateerd dat haar achterhand vast en iets scheef was. Nu is deze helemaal los gemaakt en moet ik haar dus nu ook leren die achterhand er onder te zetten. dit was weer de eerste keer weer serieus trainen na de fysio want maandag en gister had ze nog behoorlijk last en hebben we lang en laag gereden.
Vandaag was ze erg drammerig en onzeker, ze wist niet zo goed wat ze ermee aan moest.
maar ik vond dat ze toch erg haar best deed

.. en moet jij leren haar beter aan elkaar te rijden
ik weet niet hoe de foto's hiervoor waren, maar in deze serie vind ik je niet mooi rechtop met je benen lang in balans zitten, maar lijk je achterover te zitten, gespannen en zoek je steun op je hand. Het paard vind ik nog niet mooi van achteruit lopen en in je commentaar klinkt het alsof je het probleem vooral bij je paard zoekt. Ik hoop dat je begeleiding van je fysio krijgt :)

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 21:13

Puera schreef:
Wat voor zadel heb je trouwens?

stubben meastoso

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:08

Tenen naar binnen draaien, was eigenlijk eerste wat me opviel. verder loopt je paard nog erg op de voorhand.. maar dat hebben al meer mensen gezegd :) sluit ik me dus bij aan. Veel overgangen rijden en dan komt het wel goed met jullie! succes :D