schouderbinnenwaarts aan de hand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dym_whis2

schouderbinnenwaarts aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 14:48

ik moet met mijn paard schouderbinnenwaarts oefenen aan de hand, ik heb al een paar manieren geprobeerd maar die werken niet egt, nou zoek ik een handige manier, weet iemand die?

en weet iemand nog meer oefeningen om meer spier opbouw te krijgen? :D

Def

Re: schouderbinnenwaarts aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 14:53

Ik doe grondwerk op de klassieke dressuur manier..
Ik weet niet op wat voor manier jij lest? Of van wie moet je dat?

Ik vind het erg moeilijk om het zo uit te leggen...
Omdat er veel aan vooraf gaat, wat je dan ook moet begrijpen en leren...

Ik doe het met kaptoom en teugels eraan en een bepaalde wijshulp met zweep. Maar wat ik zeg, laat het je iemand uitleggen in de praktijk!

dym_whis2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 14:59

ik mag niet op haar rijden omdat ze gekraakt is, nou moet ik van de kraker meer spieren kweken. dus ik les nu tijdelijk niet.

Marij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:05

Spieren kweken kan door m op een goed manier bij te zetten aan een slofteugel bijvoorbeeld of aan de dubbele longe...
Beide moet je even laten uitleggen door iemand met ervaring, anders gaat het mss mis en heb je het tegenover gestelde effect.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:14

Maar meestal moet je toch een week rust nemen na zo'n behandeling?
Je zou dan inderdaad kunnen beginnen met longeren.. slof ben ik helemaal geen fan van, maar ja, das ieder zn meug.

Met longeren kun je bv. ook balkjes neerleggen. Veel overgangen maken helpt ook. Ik vind de pessoateugel een goed hulpmiddel.

Veel mensen vergeten wat je allemaal met longeren kunt doen. Overgangen, zijgangen, enz.

dym_whis2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 15:22

dat de kraker langs is geweest is al twee weken geleden, we hebben eerst alleen gestapt en nu mogen we ee beetje longeren en spier oefeningen doen.
bedankt voor de tips :D

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 08:53

Schouder binnen aan de hand is niet zo heel moeilijk, .
Kent je paard het wijken voor druk?
Ook zul je eerst de juiste stelling en buiging moeten leren, want als het voor niet in orde is kun je het achter niet regelen.
Kijk eens op www.paardenbegrijpen.nl misschien heb je er wat aan, en er zijn al een aantal goed opgeleiden instructrices die op deze manier les geven,

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 09:29

midgie schreef:
Ook zul je eerst de juiste stelling en buiging moeten leren, want als het voor niet in orde is kun je het achter niet regelen.
Kijk eens op http://www.paardenbegrijpen.nl misschien heb je er wat aan, en er zijn al een aantal goed opgeleiden instructrices die op deze manier les geven,

Het is ook niet moeilijk, maar er zitten wel een aantal haken en ogen aan. Teveel schouder eruit gooien, teveel sporen, niet vanuit de schouder buigen enz enz. Het is nog best moeilijk om het perfect te doen. Daar heb je mijns inziens echt iemand bij nodig die zegt of je het goed doet en eens achter het paard gaat lopen om te kijken of dat goed gaat.

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 09:32

Misschien is het een idee om een grondwerklesje te nemen? Het is best moeilijk om zo wat tips te geven.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 13:11

Def schreef:
midgie schreef:
Kijk eens op http://www.paardenbegrijpen.nl misschien heb je er wat aan, en er zijn al een aantal goed opgeleiden instructrices die op deze manier les geven,

Het is ook niet moeilijk, maar er zitten wel een aantal haken en ogen aan. Teveel schouder eruit gooien, teveel sporen, niet vanuit de schouder buigen enz enz. Het is nog best moeilijk om het perfect te doen. Daar heb je mijns inziens echt iemand bij nodig die zegt of je het goed doet en eens achter het paard gaat lopen om te kijken of dat goed gaat.

Nee dat zeg ik ook, maar je paard moet wel bestuurbaar zijn op een lichte druk , vandaar mijn advies om hulp te zoeken,
Ook is het belangrijk dat je weet waarvoor je schouder binnen moet doen en dat je het zelf snapt.

dym_whis2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 19:24

ik snap het wel en als je erop zit lukt het ook wel, maar het is moeilijk om het goed aan de hand te doen omdat ze dan elke keer omdraait. dus dat is wel vervelend