Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ook alles nagekeken, zadel, tanden, enzovoorts
. t is echt raar! mn instructrice weet het ook niet meer. ik denk dat het iets is, maar heb echt geen idee, het lijkt niet of ze het met opzet doet, alhoewel ze een keer juist ging bokken toen ze ontspannen was.

er kwam opeens een auto met aanhanger langs(ik was een stukje bij de weg vandaan ong. 50. m, niet echt dichtbij dus)die rammelde wat, ging ze opeens bokken??? ze is echt niet bang ervoor, want ze staat langs die weg en als ze dan komen maakt ze er niets van, echt heel raar! misschien iets met een beweging dat ze dan maakt???
Ash_ schreef:Hallo,
Sorry als het hier niet hoort
Sinds een paar weken bokt mijn haf regelmatig in de galop. Het is niet altijd zo maar wel vaak. In de draf en stap loopt hij gewoon lekker ontspannen maar zodra ik ga galoperen begint hij te bokken.
De zadelmaker is een paar weken terug geweest en heeft het zadel opnieuw opgevult. Ook heb ik de paardentandarts laten komen en deze heeft alles netjes bijgewerkt.
Aan deze dingen kan het denk ik niet liggen.
Nu mijn vraag aan jullie. Wat denken jullie dat dit kan zijn? Is het enthosiastme of iets anders?
Graag jullie mening.
Citaat:In bijna al deze gevallen houdt hij zijn rug vast. Ook al voelt het misschien voor de ruiter alsof hij die best goed gebruikt,hij kan het toch moeilijk hebben. Nog meer voorwaarts-neerwaarts over de rug rijden als training en veel oefenen op ontspanning is de oplossing. Laat het paard veel hals strekken op de juiste manier, dus mét aanspanning. Er zijn natuurlijk ook paarden die hun rug vasthouden maar geen vreemde dingen uithalen. Geregeld tussendoor weer voorwaarts-neerwaarts rijden is eigelijk voor alle paarden goed.
maar ook hier is naar gekeken door de gene waar ik les van krijg. Hij bokt namelijk ook met andere mensen die echt dresuur gericht rijden.