hoe passen veruimen als paard rond loopt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

hoe passen veruimen als paard rond loopt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 22:12

Stanley en ik zijn aardig goed op weg. Er zitten stukken tussen dat meneer goed aan de teugel loopt. Alleen dan gaat hij zijn pas niet veruimen. Dus stapt die heel langzaam. Zodra ik iets meer been geef om de passen groter te laten worden. Is het hup neusje eruit.

Hoe kan ik dit het beste opvangen? (Dit is trouwens alleen in stap) In draf en galop heb ik hem nog niet echt rond. Alleen dat hij soms zakt en dan er weer uit. Maar dat komt nog wel

MaaikeMo

Re: hoe passen veruimen als paard rond loopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:33

je rijd van voor naar achter, je moet van achter naar voor rijden... dus eerst ruim stappen, van daaruit moet hij gaan zakken

fribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:08

ik leer mijn lesklanten die een te kleine stap hebben altijd om te drijven met de beweging van de buik mee. Als het goed is voel je de buik in de stap van links naar rechts bewegen. Hier pas je je drijven op aan. met rechts drijven als de buik naar links gaat en met links als de buik naar rechts gaat. zo maak je de ruimte iets groter en zal het paard vaak zijn pas van achter iets groter gaan maken.

succes!

Urielle

Re: hoe passen veruimen als paard rond loopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 06:58

Methode 1: Gewoon lekker voorwaarts rijden en laat zijn hoofd maar zijn waar hij wil, veel oefenen op reactie op de hulp, buiging en rechtgerichtheid en als je paard los door het lijf komt zal hij zelf aanleuning zoeken in je hand, wat door jou uitgebreid beloond wordt.

Methode 2: Eerst zoek je een ruime stap op, heb je genoeg impuls opgewekt, dan begrens je de voorkant. Je paard zal op een gegeven moment gevolg geven aan die hulp en op dat moment ontspan je je hand (ook al is de reactie van je paard maar heel klein of heel kort, je moet die wel belonen door ontspannen van je hand). Verliest je paard impuls of ruimte, altijd weer eerst naar voren rijden, dat gaat voor op de aanleuning.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 07:03

MaaikeMo schreef:
je rijd van voor naar achter, je moet van achter naar voor rijden... dus eerst ruim stappen, van daaruit moet hij gaan zakken

klopt!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 17:10

oke en ik maar denken dat ik zo goed mogelijk van achter naar voren rijd in plaats van voor naar achter :P

in ieder geval bedankt voor de tips. Ik ga die methode's eens proberen.