Troy 7m zadelmak 1.84

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Helena17

Troy 7m zadelmak 1.84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 12:39

en dan nu mijn nieuwe paard sins 28 -03-08
Troy v Jazz van 2001 schofthoogte 1,84.

Troy toen nog Tango was nog helemaal groen en had nog nooit wat gedaan.
Toch was het liefde op het eerste gezicht,en stond hij 1 week later bij mij op stal..
na een 2maanden longeren stijgeren en nog meer stijgeren ging ik er toch maar op
toen werd er nog meer gestijgerd,uiteindelijk ging het eigenlijk wel lekker.want het is en blijft toch moeilijker
om een ouder paard zadelmak te maken.(mijn meining).
toen het eindelijk lekker begon te gaan,werd troy getrapt tegen zijn been waardoor hij kreupel werd en 2 maanden rust moest hebben.
vet balen natuurlijk.maar nu hebben we de draad weer op gepakt en daar hebben we natuurlijk foto's van.
troy is een paard met een zweevende pas en lanceerd je daar door omhoog.
ik ben meer met hem bezig dan met me houding.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

reactie's ,tips zijn van harte welkom..
groetjes....

Katinkatjuh

Re: Troy 7m zadelmak 1.84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:49

Gaaf paard heb je daar! Je kunt goed zien dat het een Jazz is.
Probeer wat rechter te zitten, je zit nu te ver voorover. ( ik las inderdaad dat je meer met hem bezig bent als met je houding, maar toch. )
Ook je ellebogen wat meer aan je lichaam aansluiten.
Verder heb ik weinig commentaar, je hebt hem al lekker aan het sjouwen, mooi dier! Ga zo door!

Helena17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 12:56

thanks voor je reactie :)
ben ook super blij met hem.
dank je voor je tips ...

gr helena

xMoose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:45

Wat een reus! :D
Ik ga mee met het bovenstaand commetaar :)

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:28

Leuk paard, inderdaad duidelijk een jazz, ondanks zijn reuzemaat. Wat me wel dwars zit is je opmerking 'Ik ben meer met hem bezig dan met mijn houding'. Voor jonge paarden is een nette houding van de ruiter zó belangrijk. Het paard is nog erg op zoek naar zijn eigen balans en wanneer een ruiter geen correcte, rechte zit heeft maak je het voor je paard veel moeilijker. Probeer dus je onderbenen niet te ver naar voren te leggen en je rug wat rechter te maken. Op de foto's rijdt je steeds op het goede been, probeer dat vast te houden; zo vindt je paard veel makkelijker zijn evenwicht. Zo te zien is het een leuk paard om mee te werken en ik geloof je meteen als je zegt dat het moeilijker is om een ouder paard zadelmak te maken. Succes!

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:34

ik vind het echt een leukert!! wel een reus haha
idd duidelijk een Jazz.. dat stijgeren zit volgends mij gewoon in dat Jazz die van mij kan er ook wat van.
Idd op je houding letten maar vind het er netjes uitzien

klassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:07

inderdaad een erg leuk paardje, nou ja die "je" mag er wel achterweg:P
Als tip zou ik mee willen geven je beugels even een gaatje korter te maken, juist omdat het zo'n groot paard is met ruime beweging en jong en nog niet helemaal in balans is het voor jou makkelijker als je de beugels even wat korter hebt.
Ik moest dat ook bij mijn jonge paardje. kon heel goed merken dat ik zelf makkelijk kon gaan zitten waardoor het paard weer lekkerder kon gaan lopen.

Verder heel veel succes en plezier van je paard!!

Helena17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 18:57

tot nu toe wil ik iedereen bedanken voor zijn leuke berichtjes.
ik vindt dit heel leerzaam.en hoor eigenlijk alleen maar positieve dingen.leuk leuk leuk...

___Sandra___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 08:33

Wow wat een REUS !! probeer rechtop te blijven zitten

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:25

Ondanks dat dit paard heel groot is, vind ik hem echt heel goed inelkaar zitten. Mooie bouw en beslist niet slungelig. Ik vind jullie een hele leuke combi. Veel plezier met elkaar!
En hopen dat dat stijgeren een beetje achter de rug is!!!

bokker88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:58

het is inderdaad ondanks zijn hoogte een duidelijke Jazz! een heel mooi gebouwd paard en geen slungel zoals je kan verwachten bij een stokmaat van 1.84 :wow:
Zoals al vaker is gezegt, blijf rechtop zitten en vooral op een jong paard goed op je houding letten.
(en volgens mij is het stEIgeren ;) )

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:41

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Het is een regel dat je minstens 5 goede foto's moet plaatsen. Ik zie maar twee écht goede foto's waar rijtechnisch commentaar op te geven is. Zodra je betere/meer foto's hebt mag je uiteraard gewoon een nieuw topic openen. :)