moeite met Schouderbinnenwaarts.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

panache

moeite met Schouderbinnenwaarts.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 20:58

Mijn pony heeft moeite met schoudenbinnenwaarts, rechtsom gaat het beter dan linksom.
op voltes oefen ik wel is om de achterhand naar binnen te drukken en de voorhand naar buiten, ook dit kost nog wel is de moeite.
de SB is niet drastisch slecht, we werden beoordeeld met een 5 met als commentaar : teveel stelling.
ik probeer mn binnenhand nu een beetje naar voren te brengen zodat hij niet hierop naar binnen gaat, maar toch valt hij naar binnen.

ook wil hij nog wel is kantelen met z'n hoofdje.
overigens komt het soort van scharen er niet echt uit..

Welke oefeningen, tips kunnen jullie aan mij meegeven?????

Kiona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:08

Ik rijd altijd een volte van 10 meter en dan rijd ik hem eruit en probeer ik gwoon voor my gevoel de inzet van zo kleine volte te rijden dus een beetje schouder voor te zetten en recht te houden. Ook die van my wil ook nog wel eens kantelen. Hopelijk heb je hier iets aan.

midgie

Re: moeite met Schouderbinnenwaarts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 00:09

Kantelen betekend dat hij moeite heeft met zijn spieren en du szou je wat meet gymoefeningen moeten gaan doen om dat op te lossen,
Dus misschien zou je het eens aan de hand kunnen trainen , zonder jou gewicht uitleggen wat je wil,
Ook heel belangrijk is je eigen houding.
Als je weet wat het nut is van SB is het ook makkelijker trainen.
Dus let echt goed op wat het binnen achterbeen doet.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 00:21

Als je op een volte de achterhand naar binnen drukt en de voorhand naar buiten ben je travers aan het oefenen, dat is wat anders dan schouderbinnenwaarts.

Maar ik snap niet goed wat je probleem is, commentaar 'teveel stelling' kan ik me niet echt een voorstelling van maken omdat je zelf zegt dat ze niet/te weinig schaart.
Vind ze het moeilijk om op een lijn voorwaarts te blijven? (dus ze buigt af)
Oefen je ook wel schouderbuitenwaarts en wijken? Hoe gaat dat?
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 16-03-09 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 00:37

Met de renver is de buiging anders, als je de schouder naar buiten zet in de juiste stelling en de achterhand naar binnen heb je de traver, dan krijg je een dragend buitenachter been en met de SB heb je een dragend binnen been .
Bij de renver zet je de buiging om maar blijft het binnen been dragend.
de stelling/buiging heb je nodig om de achterhand onder controle te krijgen, bij het ene paard moet je dus meer of mindernstelling vragen, dus het makelijkste is eerst aan de hand trainen om te kijken wat het achterbeen doet in de verschillende zijgangen, zeker in het begin al shet paard nog wat stijf is heb je meer stelling nodig, maar dan moet je dat wel met beleid doen, anders krijg je idd een kantelend hoofd,
Dus gymmen en nog eens gymmen, om de spieren te rekken en strekken en het achter been buigzaam en soepel maken,

anneliesdj

Re: moeite met Schouderbinnenwaarts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 00:45

Het is travers idd, was een foutje. Maar het is iig een heel andere oefening dan schouderbinnenwaarts, tenzij ze haar paard naar buiten stelt, dan wordt het meer een schouderbuitenwaarts maar op die manier uitgevoerd doet ie meer kwaad dan goed.

Kiona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:44

Ik ben het niet met MIDGIE eens, :7 als my paard kantelt heeft die absoluut geen moeite met ze spieren. Hij kantelt als die niet goed op twee teugels is of wanneer die ergens persee onderuit wil komen. Dus ik twijfel over jouw mening ;)

Riena-Romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:38

Voor het naar binnen vallen moet je, je binnenbeen eraanhouden. Probeer eerst eens alleen stelling te vragen, maar dus niet te veel.
Dan de voorhand naar binnen te plaatsen en zorgen dat hij dus niet door je binnenbeen heen valt.
Als ik meega te schrijven met mijn moeder zie ik ook vaak dat het paard niet op het binnenbeen is en er soms doorheen valt.
Probeer dus ook op je stelling te letten en op de lange zijde gewoon een keer stelling te vragen, en dan dus niet overdreven veel.

Gr, Alexandra.

Ik help mijn vriendin Romy met het komen aan de 25 berichten, en ik rijd wat hoger als haar, dus ik reageer bij praktijkproblemen etc.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:44

Kiona schreef:
Ik ben het niet met MIDGIE eens, :7 als my paard kantelt heeft die absoluut geen moeite met ze spieren. Hij kantelt als die niet goed op twee teugels is of wanneer die ergens persee onderuit wil komen. Dus ik twijfel over jouw mening ;)

Een paard dat kantelt met zijn hoofd is scheef. Dat heeft dus wel degelijk met, o.a, spieren te maken. Ergens onderuit komen in de zin van...baas dit kan ik niet dat doet pijn...mee eens, niet het, er onder uit komen om het baasje even te plagen.