Opnieuw Susanna (v. Flemmingh) Z1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mosh

Opnieuw Susanna (v. Flemmingh) Z1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 17:38

Om toch te laten zien dat we sinds het vorige topic (foto's zijn inmiddels 3 weken oud) vooruit zijn gegaan, hier wat foto's van vandaag. Ze is dinsdag behandeld door de fysio/osteo en sinds gister zijn we weer begonnen. Ik kan nu lekker ontspannen op haar doorzitten doordat ze haar rug niet meer wegdrukt. Ook het wegduiken linksom is een heel eind verbeterd. Hier en daar mag ze nog wel wat meer lengte in de hals hebben. We starten trouwens Z1, hopelijk gaat het nu allemaal wat meer lopen tijdens de proef.

Afbeelding
Rechtop zitten!!
Afbeelding
Appuyement, hier moet ik minder tegenhouden met m'n buitenteugel
Afbeelding

Afbeelding
Travers
Afbeelding
Lekker ontspannen doorzitten
Afbeelding
(Enge mensjes langs de bak, wat kan ze sjouwen zo :P)
Afbeelding
Galopje, binnenhand moet luchtiger.
Afbeelding
Uigestrekte draf

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:41

ziet er goed uit, mooi combi en een heel mooi paard

Ezmee

Re: Opnieuw Susanna (v. Flemmingh) Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:47

Ziet erg goed uit mooi paard gewoon geen commentaar :)
Leuke jas trouwens :P

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:52

Ik wil niet zeuren hoor, maar als hij dinsdag behandeld is en je hebt tot zaterdag niet gereden, moet je dan niet eerst beginnen met vwnw rijden, ipv meteen alle oefeningen mee te pakken?
Het is een aansprekend paard, maar hij mag voor veel meer op lengte.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 17:57

Ik was ook van plan om niet te veel met haar te doen. Maar ik ken haar goed genoeg om te weten wat wel en niet kan. Toen ik haar gister en vandaag reed was ze onwijs druk, er was behalve dat ze heel los is nu, niets te merken van haar behandeling. De stukjes travers en het appuyement die op de foto staan, waren ook de enige stukjes waar ik dat vroeg. Verder heb ik alleen maar geschakeld en verder maar weinig verzameling gevraagd. IMO was ik helemaal niet bezig met 'werken' ze had er namelijk echt plezier in. Als ze zich niet goed voelt, merk ik dat meteen en zou ik dit noooit gevraagd hebben van haar.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 19:09

@sjaantje; ik denk dat zij dat zelf het beste weet/voelt. ;)

ik vind het echt een top combinatie!
traver ziet er vooral erg netjes uit.
indd in d egalop je binnenhand meer vrijgeven ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 19:14

Heey!
Echt een mooie combi en echt een mooi paard heb je!
En inderdaad, zelf voel je t het best. Wat ziet die uitgestrekte draf er mooi rustig uit!

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:18

Ziet er super uit! +:)+

Het blijft een hele mooie flemmingh!! ;)

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 00:24

vilouma schreef:
@sjaantje; ik denk dat zij dat zelf het beste weet/voelt. ;)

ik vind het echt een top combinatie!
traver ziet er vooral erg netjes uit.
indd in d egalop je binnenhand meer vrijgeven ;)

nou zeg, ik mag het toch wel vragen?
ik vergelijk het gewoon met mezelf, en ik rij ze echt alleen vwnw de eerste dagen na een behandeling.
maar ze heeft het nu keurig uitgelegd, dus dat is toch prima.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:24

Mooie combi, mooie rechte aanleuning. Prettig om naar te kijken.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:35

Ik denk toch Muriel dat je haar wat langer en lager in de hals moet rijden, ik krijg het idee dat het goed voelt omdat ze daar zelf graag loopt ( met wat ik van je weet dan )
Als je haar juist wat uit kan gaan schuiven en van daaruit lekker ontspannen kan stappen, draven en galopperen. dat ze fijner in de hand word.
Succes, gelukkig dat Heleen haar werk zo duidelijk voelbaar is.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:35

Rechtsom ziet er goed uit, neus je mag naar mijn gevoel nog meer eruit en lengte in de hals. linksom was haar probleemkant maar heb je weinig foto's vna dus kan ik niet goed oordelen.
Met appuyment opletten dat je paard niet sneller is als jou want je hangt net verkeerde kant op, je zegt ook al dat je op moet vangen met buitenteugel maar vergeet ook niet dat je even met je linkerbeen in moet komen om je paard minder zijwaarts te zetten en even iets meer naar voren moet rijden.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:08

Wat fijn dat de behandeling zo goed is aangeslagen bij Susanna. Ik merkte daar ook altijd veel van bij Valar. Liep een stuk rechter en losser!

Ik vind het op deze foto's lijken alsof je er meer aan kunt rijden. Die appuyement foto is echt heel knap, mooi voorbeen er bij. In die travers foto zou ze wat meer lb mogen hebben zoals in je appyument. Toch heeft je dier fantastische gangen zo te zien! Lukt het ook al beter om haar wat meer uit te schuiven in de hals?

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 18:13

Thnx :o Heb nu echt het idee dat we weer lekker aan de slag kunnen..
Meer LB is idd het commentaar wat ik altijd krijg, is nog best moeilijk!

Het uitschuiven gaat eigenlijk wel goed, maar zodra ze wat meer bovenin moet lopen kropt ze zichzelf op. Misschien moet ik toch maar proberen om haar voor mijn gevoel wat minder door de hals te hebben, lastig in te schatten. Een mooie spiegel zou eigenlijk wel een goede investering zijn O:)

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:15

Of eens per week iemand eens laten filmen tijdens een training. Daar steek je ook een hoop van op ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:54

Het lijkt mij ook dat ze nog iets meer op lengte kan lopen, zoals te zien op de eerste foto vind ik haar weer met het neusje achter de loodlijn.
en probeer netjes terug te blijven zitten ;) Verder idd een mooie combi.

Jamiechic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:46

Ik vind dat ze nog te kort in de hals is en ik denk dat dat komt omdat je je stang er iets teveel bij hebt. Ik denk dat je er een voordeel bij kunt hebben, als je minder stang gebruikt. Probeer je hand op de plaats te zetten en van je been naar je hand te rijden. Gewoon met een stille hand rijden, zodat ze meer lengte in de hals durft te nemen. Laat het maar mislukken, dat maakt allemaal niet uit. In het appuyement zit je teveel tegen, probeer meer mee te zitten! Je houd haar inderdaad te veel tegen met je buitenteugel, zorg dat je allebei je handen naar links doet, zodat je echt meegaat, ook voor dit geld, laat het maar mislukken, laat haar maar een keer weglopen, ik kan je vertellen dat het niet gebeurt, je moet het alleen durven doen. Ik denk dat je daar veel baat bij kunt hebben. Je ziet ook in het appuyement dat ze zelf niet rechtop blijft en het ziet er iets terughoudend uit, maar dat kan ook door het moment van de foto komen. Het lijkt of ze een beetje met jou mee naar buiten gaat hangen, ze mag ietsjes meer rechtop blijven. In de travers maak je haar ietsjes te rond en heeft ze net te weinig buiging, probeer je binnenhand te ontspannen en haar heel licht met je buitenteugel op te vangen. ook voor de travers geld, probeer mee te zitten, misschien helpt het als je kijkt waar je heen rijd, vaak draai je dan automatisch mee. Op sommige foto's komt ze nog wat te veel voorover, maar ik begrijp dat ze net behandeld is, dus dat je haar niet teveel wil overvragen. Als je haar hals durft te laten vallen, zal ze meer vanuit de schoft omhoog komen en denk ik dat het plaatje echt heel veel gaat veranderen. Ze komt goed onder in het uitstrekken met het achterbeen. maar ik vind dat ze daar wel teveel uit elkaar valt, ze mag daar ook meer op het achterbeen blijven, meer gaan zitten, dan kan ze ook stijgen vanuit de schoft en zal haar voorbeen gebruik wat spectaculairder worden. In de galop maak je haar nog wat te eng, durf maar toe te staan, kijken of ze dan lekker haar neusje wat eruit wil doen. Op de laatste foto van het uitstrekken, zie je dat ze al beter op het achterbeen blijft,
succes verder

SnuifjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:48

mooi paard! je zit soms een klein beetje voorover, maar verder houd ik mijn mond, ik vind het er geweldig uitzien!

___Sandra___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 08:15

SnuifjeX schreef:
mooi paard! je zit soms een klein beetje voorover, maar verder houd ik mijn mond, ik vind het er geweldig uitzien!

ga ik helemal in mee ! heel gaaf paard !

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 20:58