tegen de hand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

tegen de hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 19:46

hio
het paard wat ik rij blijft tegen de hand met tempo wisselingen zowel sneller als langzamer. hij is dit gewend (neem hem dus niks kwalijk!) bij het voor de kar lopen. zijn eigenaar ment met hem en let er absoluut niet op hoe de overgangen gaan. daardoor is hij bij mij continue tegen de hand.
zodra ik me been aanleg, hups hoofd omhoog maar naar 1 pas is die wel weer terug naar de ontspanning en terug ook maar ik krijg het er niet uit...

iemand tips??

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:37

als je een overgang maakt even een ophouding maken met je buitenhand........
en probeer hem/haar voorwaarts / neerwaarts te gaan rijden.........

hunter87

Re: tegen de hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 10:52

hij is voorwaards neerwaards. daar is opzich geen probleem mee maar het is gewenning. maar ga ophouoding op de buitenhand kan ik altijd mooi proberen

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:54

je kan ook proberen vanuit je zit een overgang te maken zowel sneller als langzamer.......misschien kan een thiedeman een oplossing geven...kan totaal geen kwaad..helpt alleen een beetje mee als het paard zijn hoofd omhoog doet..

JorindaLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:36

Veel oefenen.. Je kan ook vragen of de eigenaar ook misschien mee wil werken. En natuurlijk kunnen hulpteugels zoals een martingaal of thiedeman geen kwaad. Veel overgangen maken, en veel oefenen. Oefening baard kunst :+

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 13:24

jorinda: haha nee vragen hoef ik niet te doen.. :) dat schiet nieto f kan ik alvast vertellen. jah oefenen doen we veel maar komt geen verandering in. maar tip van tylando even proberen

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 13:28

buiten hulpteugels eraan hangen is het eneige wat je kan doen veel oefenen, schijnovergangen rijden, meer op zit proberen te verrruimen of verzamelen en steeds met halve ophoudingen met de buitenteugels je paard verwittigen "hé, we gaan iets anders doen" en desnoods zijn hoofdknik proberen voor te zijn door hem even iets dieper te vragen.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:23

Hier ga je al direkt in de verdediging, van jaaa ik rij wel goed en hij ook, neeeeeee je paard trekt net op die momenten dat je een overgang vraagt, dus op die momenten is hij niet nageeflijk.
Dus je moet idd werken aan die nageeflijkheid, zoals net hiervoor ook al was aangegeven, probeer hem mssn even een beetje voor te zijn, vraag net voordien een iets diepere stelling, en waneer het een beetje begint te lukken vraag je dat net iets minder.
Wel opletten ik zei echt wel vraag een iets diepere stelling , dus niet op kracht, niet trekken aan je teugels.
Je mag nooit denken hij doet het voor de rest bijna goed dan is het toch goed, neeeee een paard denkt niet zo ; voor een paard is het goed of is het slecht, is het wit of is het zwart, dus geen grijze zone.
Wanneer hij ook maar even tegentrekt, is dit dus ook trekken, is dit dus ook een beetje verzet, is dit dus ook niet echt nageeflijk. ( checkpoint 1 )

hunter87 schreef:
hij is voorwaards neerwaards. daar is opzich geen probleem mee maar het is gewenning. maar ga ophouoding op de buitenhand kan ik altijd mooi proberen

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 17:21

ik duik niet meteen de verdediging in, ik probeer jullie uit te leggen hoe hij loopt zonder fotos. hij loopt langer voor de kar dan onder het zadel ( zn 4 jaar en 2,5 jaar) en voor hem is het een gewenning want er word nooit gezegt van joh, hou je hoofd een mooi laag. ik moet er een gewenning uit zien te krijgen zoals je kan lezen

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 18:01

gaat het nu al beter?

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 18:10

ik heb het donderdag geprobeert met mijn buitenhand. hij vond het ''vreemd'' maar reageerde er wel op. vrijdag had ik les toen ging het wat minder en vandaag rondje bos geweest dus tja daar kan ik weinig over zeggen omdat ik hem dan lekker op zijn manier laat lopen. van de week gewoon weer goed proberen.. :D we houden moet!