Halthouden & achterwaarts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DivaMiep

Halthouden & achterwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 09:37

Hai Bokkers,

De laatste tijd nemen we steeds meer dingen mee in de training, zo ook vierkant halthouden en achterwaarts. Alleen nu loop ik tegen een probleempje aan. Achterwaarts gaat goed, ze blijft mooi in de aanleuning en neemt dan een aantal passen goed achterwaarts, waarna ik weer wegstap. Dat gaat soms wel wat moeizaam, ze heeft dan niet door dat we nu weer naar voren moeten en dan moet ik flink drijven en mijn handen naar voren doen maar dan ben ik de aanleuning weer kwijt.

Ook heb ik als ik gewoon wil halthouden dat ze bijna direct al achterwaarts gaat.

Zijn mijn hulpen te onduidelijk? Het is wel zo dat de pony halthouden en achterwaarts nog niet kent.

Alvast bedankt!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:41

Is het voorwaarts gaan dan wel in orde?
Altijd eerst voorwaart, dan achterwaarts.
En ook het halthouden, moet voorwaarts zijn.

Probeer heel duidelijk >Halhouden > achterwaarts > voorwaarts halthouden > wegstappen.

Maar het lijkt me dat je dit het best in de les kunt bespreken, wij kunnen vanachter ons schermpje niet zien wat er gebeurt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:49

als ze het halthouden nog niet goed beheerst, moet je niet aan achterwaarts beginnen.
verder zorgen dat je veel afwisselt, dus regelmatig halthouden en weer voorwaarts gaan zonder achterwaarts, of een keer bijna halthouden en dan weer doorstappen. Als je dan een keer achterwaarts gaat, met 1 pas tevreden zijn en meteen weer voorwaarts gaan, gecombineerd met een stemcommando 'stap'. Zo te lezen is ze nl niet voorwaarts genoeg en daar komt het probleem vandaan. Verder dus ook veel werken aan scherpe reactie op je hulp, zodat ze ook alerter blijft.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 12-03-09 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lotte

Re: Halthouden & achterwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:52

Ik weet niet of je dat doet, maar als je altijd achterwaart oefent als hij moet halthouden, gaat ie met je mee denken door zelf al achterwaarts te doen..
Miss moet je een paar keer halthouden en dan gewoon weer voorwaarts aanstappen..

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:35

Het kan zijn dat ie het inderdaad nog niet goed snapt. En waarschijnlijk heb je de laatste tijd veel achterwaarts geoefend. Als ie dus iets niet snapt denkt ie vast: aah, ze zal wel achterwaarts bedoelen.
Verder kan het inderdaad ook een automaat zijn geworden: halthouden = achterwaarts.

Het achterwaarts dus even laten en de hulpen van het halthouden verfijnen, tot ie dit echt op die precieze hulp snapt. Daarna kun je weer (af en toe) achterwaarts oppakken.

DivaMiep

Re: Halthouden & achterwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 07:00

Bedankt voor de tips, ik ga er vanmiddag mee aan de slag.