Zolaire is een 5-jarige Emilion stermerrie die ik rijd voor de fokker. Ik heb haar zelf zadelmak gemaakt, wat eigenlijk vlotjes ging. Ze vond alles om haar heen zo interessant dat ze mij op haar rug amper doorhad. Dat was toen wel een voordeel, nu iets minder soms
Ze gaat de laatste tijd met sprongen vooruit, alleen op wedstrijd moeten we onze weg nog vinden. Ze is vrij kijkerig en énorm temperamentvol. Kookpunt is in no-time bereikt.
Ik mag dat wel, hoef je niet zoveel te drijven.. Maar het is wel even zoeken naar een fijne balans op wedstrijd. Ze kan dus enorm lopen, wat op wedstrijd nog weleens uit de verf komt door de spanning die ze opbouwt. (ter indicatie, 2 weken terug eerste proef afgegroet, spanning was té groot, 2 proef 195 punten en prijs) Maar dit is niet de bedoeling dus we proberen ons vooral te concentreren op ontspannen en gecontroleerde (sáaaie) proefjes, zodat we straks met meer controle kunnen gaan spetteren.
Afgelopen weekend was ze gelukkig enorm ontspannen en dit resulteerde in 2 tweede plaatsen met 191 en 193 punten. Volgende wedstrijd starten we L, in training is ze hiervoor allang klaar, nu op wedstrijd nog
Volte

Keertje halstrekken

Middenstap, komt vaak niet zo uit de verf omdat ze denkt dat die bedoelt is om te gaan lummelen.

En de tweede proef

Strekken vind ze wel leuk, zo moet ik ook al bij de gebroken lijnen oppassen dat ze niet pleite is

Galopje hebben we ook nog gedaan, niet haar makkelijkste gang, ze overkuisd makkelijk en het liefst gaan ze gewoon lekker hard. Van sluiten kan ze soms een beetje heet worden. Het gaat al steeds beter gelukkig

Groeten

Ikzelf irriteer me aan mijn te lange teugels, hierdoor haal ik mijn hand soms naar me toe.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

.