Axel @ opbouwen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Megane

Axel @ opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 20:59

Sinds ongeveer een maand verzorg/rijd ik Axel, hij stond al sinds Oktober stil, dus we zijn nu zo langzamerhand wat aan het opbouwen. Dit is de 4e/5e keer dat ik er op zit, dus het is eerst nog wat aftasten.

Axel heeft een vreselijke onderhals, die hij er ook maar wat graag op zet, ik ben nu vooral bezig met het actief en nageeflijk rijden, en ik ben ook veel bezig met de ontspanning etc. want dat vind hij vooral in de stap nogal moeilijk. Ik wil hem eerst wat beter leren kennen en wat beter aan gaan voelen voordat ik bezig ga met lastigere oefeningen. We hebben dus eigenlijk geen nivo.

Axel is een ruin van 16 jaar, hij is 1.52 hoog, zijn afstamming weet ik niet. Op zijn 6e liep hij al op Z nivo.

In totaal heb ik zo'n 15/20 minuutjes gereden (zonder in/uit stappen)
Ik was mijn laarzen vergeten, dus ik ben er even snel met mijn gympen opgestapt, ik weet dat dit onverantwoord is.

De foto's zijn niet van zo'n goede kwaliteit, maar ik hoop dat ze goed genoeg zijn. Van het losstappen en uitstappen heb ik geen foto's

1 Meet Axel! (hij was zo blij dat hij zich even mocht uitleven in de paddock)
Afbeelding

2 Ik moet niet voorover gaan zitten.
Afbeelding

3 Na een stukje middendraf is hij wat moeilijk terug te nemen
Afbeelding

4
Afbeelding

5 Tussendoor even stappen
Afbeelding

6
Afbeelding

7 Deze is een beetje op een raar moment genomen, maartoch
Afbeelding

8 Fijn drafje, jammer van mijn pianohandjes
Afbeelding

9 En zo gaat het soms dus in galop, hij is zo nu en dan nog wat fris.
Afbeelding

10 En soms gaan we nog zo door de bak, ik zou graag wat tips hiervoor willen.
Afbeelding

Alvast bedankt voor het kijken :)

Maaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:16

Het ziet er erg netjes uit hoor, vooral als het pas een van de eerste keren weer is! :D

Dat hij af en toe uitbreekt, komt dt omdat hij dan dingen ziet?
Vanaf de foto is dat moelijk te zien. ;)

Megane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 21:19

Meg_ schreef:
Het ziet er erg netjes uit hoor, vooral als het pas een van de eerste keren weer is! :D

Dat hij af en toe uitbreekt, komt dt omdat hij dan dingen ziet?
Vanaf de foto is dat moelijk te zien. ;)

Bedankt :)
Nee, het is volgens de eigenaar puur omdat hij een poos verkeerd gereden is met de slof, waardoor hij zich soms even goed sterk maakt. Hij is eigenlijk totaal niet kijkerig, dat is wel fijn aan hem :) Maar toch zie ik liever dat hij lekker ontspannen loopt ipv. dat hij soms zo tegen de hand is.

wake_up

Re: Axel @ opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:01

Wat een mooie pony!
Vind het er zeker goed uitzien als je bedenkt dat je 'm nog niet zo lang berijdt.
Aangezien het HAW is: Probeer je tenen nog iets naar binnen te draaien. ;)
Leuke combinatie.

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:49

Leuk paard, jullie zijn een leuke combinatie :) . Probeer je ten goed op zijn plek te houden en je tenen naar binnen draaien anders ziet het er goed uit. Dat sterk maken zal op den duur wel verminderen dus daar moet je je geen zorgen om maken.
En eerlijk gezegt had ik niet gezien dat je met gympen reed totdat ik het las :+

Megane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 18:16

Bedankt voor de reacties :)
Ik zal wat meer op mijn tenen gaan letten, soms leiden ze inderdaad een eigen leven :P

juulll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:36

je tenen, verder ziet het er goed uit:)

_Lotteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 20:35

commentaar word al gegeven, verder vind ik dat je vooral moet
werken om je houding en tenen, ziet er verder al aardig goed uit!

___Sandra___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:07

probeer je handen te dragen lijkt nu of je je optrekt verder ziet het er leuk uit leuke combi

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:21

tineke_ schreef:
Nee, het is volgens de eigenaar puur omdat hij een poos verkeerd gereden is met de slof, waardoor hij zich soms even goed sterk maakt. Hij is eigenlijk totaal niet kijkerig, dat is wel fijn aan hem :) Maar toch zie ik liever dat hij lekker ontspannen loopt ipv. dat hij soms zo tegen de hand is.

Hier kan ik me maar weinig van voorstellen.
Juist met slof verliest een paard dit en zal zich daarom niet sterk maken....

Ik zou 'm graag iets lager en langer ingsteld zien, omdat hij z'n kaak nu niet los laat.
Foto 8 is het beste al had je 'm daar iets meer ruimte/lengte mogen geven voor de ontspanning.
lang en laag los rijden en als het paard het aan geeft, kun je weer wat meer oprichting vragen.

De reden van het sterk maken en er tussenuit piepen is volgens mij, omdat er toch teveel spanning is.
Wanneer je gaat werken aan meer ontspanning bij hem, maar ook bij jouw, zal je merken dat dat over gaat.
Veel lang en laag rijden, zéker met losrijden... neusje naar de grond en dat ook tussen je oefeningen.
Laat hem je hand volgen naar beneden. Als je dat regelmatig doet, zal het steeds beter gaan en krijg je meer vertrouwen van je paard en dus meeer ontspanning.

Succes!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 08:44

Moderatoropmerking:
Omdat de topicstarter de foto's heeft verwijderd van de uploadsite gaat hier een slotje op.
Bedenk de volgende keer goed wat je doet als je foto's plaatst op internet. Het kan heel goed zijn dat je negatief commentaar krijgt, of mensen vinden dat je niet goed bezig bent. Ook kunnen mensen je herkennen van de foto's. Er kijken meer mensen mee op het net dan je denkt.