Soepeler maken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammert

Soepeler maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 18:01

Hai!

Me draver is heel erg stijf, en dus niet echt soepel. Ik rij nu voltes en overgangen en vraag wat stelling. Maar hoe kan je hem nog meer soepeler maken? Als protest van pijn krijg ik bokken. omdat hij gewoon vast zit. Oja, hij heeft in training gestaan dus hij is altijd linksom gereden. Op die hand plakt hij ook aan het hek.

Alvast bedankt.

Gr Sam.

geerke

Re: Soepeler maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:03

als hij vastzit lijkt het mij een goed idee er een osteopaat bij te halen.....en daarna verder met wat je al deed....laag instellen,en door de rug laten lopen...

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:05

Zoiezo op de binnenhoefslag gaan rijden, kan het paard op eigen benen leren lopen. Ten tweede zou ik eerst een masseur het paard los laten masseren, mijn paard had zo'n verschrikkelijk pijn dat wanneer hij zijn handen op haar rug legde ze al door haar benen zakte..ik zal er niet meer zomaar op rijden als je niet precies weet hoe het aan te pakken. Laat hem los masseren en neem goed les van een ervaren iemand. Geef duidelijk aan wat je binnenhand is maar houdt contact op beide teugels, veel voltes rijden met stelling en veel slangenvoltes. Til je handen en houdt ze soepel, buig het hoofd eens naar links en naar rechts en voel of het paard daar loslaat, anders een ophouding en weer toegeven.