De rest van de week heb ik iedere dag 2 uur per dag op hem gereden en werkelijk de crap uit hem gereden. Twee dagen na de cowboy hem had gereden heeft ie me nog lopen testen maar ik heb hem continue heel hard afgestraft voor zijn bullshit en heel erg beloond voor zijn goede werk. Het is nu vrijdag, dag 5 van zijn bootcamp en ik heb een paard dat 100% onder controle is(voor zover dat kan met een levend dier), ik kan hem overal rijden waar ik wil, in de gang die ik wil en ik kan hem langs de merrie wei rijden aan een lange teugel. En het mooiste: hij is nog steeds heel lief en aanhankelijk in de omgang en nog steeds heel trots onder het zadel. Hij heeft nu goed begrepen wat zijn plaats is en heeft het geaccepteerd. Hij beseft nu dat het veel leuker is om mee te werken want dan mag ie leuke dingen doen zoals buitenritten en hij krijgt veel beloningen (ipv 3 uur vechten in een arena). Ik ben zo blij, ik moet zeggen, ik ben nog nooit zo hard tegen een paard geweest, maar hij is het type paard dat dat wel kan hebben kennelijk. Als je dit bij een volbloed zou doen zou je het paard compleet over de zeik jagen. Mijn paard is meer van : "Okee okee, rustig maar, wist niet dat je boos werd! Ik doe het al hoor!" Ik was eerst nog even bang dat ie het vertrouwen in de ruiterhand kwijt zou zijn na al dat geros in z''n mond. Maar zelfs dat was niet het geval. Oh en hij zit zooooo lekker, dat beest kan zo goed bewegen, zucht.. Hij heeft een enorme galopade die zit echt geweldig. Wel een hoop werk aan de winkel om daar een werkbare galop van te maken, maar dat komt wel.
Pff wat een overwinning weer haha! Ik moet zeggen dat ik niet snel onder de indruk ben van een wat lastig paard en het is ook niet zo dat ik veel te zachtaardig ben. Ik kan een paard behoorlijk achter de broek zitten als ze dat nodig hebben en ben echt niet snel onder de indruk van een bok of steigerpartij, maar dit paard....pff wat een smart ass zeg. Hij had me echt mooi in de tang

Maar goed, ik wou jullie dit even laten weten. Voor de gene die indertijd dat topic gevolgd hebben.
Een foto van mijn kanjer