UP TO DATE (PoorboyxSamber) 1e keer op Bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

barbara_up

UP TO DATE (PoorboyxSamber) 1e keer op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 00:10

Up To Date is een 7 jarige merrie, van 1.67m, ik heb haar sinds september 2008.
Ik ben sinds een maand of 2 gewisseld van instructrice en sindsdien gaan we hard vooruit, het gaat nu ook eindelijk zo goed dat ik het wel aan durf foto's op HAW te zetten :o

Up is een echte 'merrie, ze kan echt geen zin hebben in werk, en als ze henstig is noujaa.. daar hebben we het maar niet over.. :P Maar als het goed gaat, doet ze het ook super graag voor je, ik heb echt het gevoel dat ze haar best voor mij doet :D

de punten waar ik zelf tegen aanloop:
- Te sterk zijn in mn linkerhand.
- voorover vallen.
- voeten naar buiten afsteken.
- naar beneden kijken. (ik moet toch zien of ze er nog is :o )

Vrijdag heeft een vriendin foto's van ons gemaakt, hier het resultaat:
commentaar en tips zijn welkom! :D

EDIT: zadel ligt idd te ver naar voren, later pas opgemerkt.. (heel slecht jaa.. :n ) en toen meteen verlegd!

draf:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Galop:
Afbeelding

Hoofd:

Afbeelding

bedankt voor het kijken :wave:
Laatst bijgewerkt door barbara_up op 10-03-09 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Jasmijn159

Re: UP TO DATE (PoorboyxSamber) 1e keer op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 00:19

Ziet er goed uit! :)
Je mag zelf nog iets meer terug gaan zitten en je schouders iets naar achter doen, dat maakt het beeld mooier.
Maarre, ligt jou zadel niet veel te ver naar voren? Ik kan bijna niet geloven dat haar schouder nu vrij ligt..

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 00:21

Hi Babs, Ziet er goed uit hoor. :D Jullie zijn echt voorruit gegaan. Min puntjes
zeg je zelf al!

barbara_up

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 00:22

Dat het zadel te ver naar voren ligt klopt! Heel erg slecht! maar ik zag het later pas, toen meteen naar achter gelegd!

barbara_up

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 00:27

haha aman presies.. hoor je het marlies al zeggen? :P

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 05:21

Je bent al goed op weg, je houding is nog wat onzeker, je mag meer rechtop gaan zitten, schouders naar achteren, tenen naar binnen etc.

Wat me ook een beteje opvalt is je zadel, het is imo te klein voor je, je moet als je gewoon zit, tegelijkertijd voor en achter minimaal een handbreedte overhouden, je zit nu op de lepel, dit geeft een verkeerde drukverdeling op de rug ;)

Je hebt een erg aansprekend dier, als die wat meer in balans komt te lopen zal het een leuke verschijning zijn!

barbara_up

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 08:45

@ crossmonster: bedankt! Dat zadel te wat te klein is klopt, het wordt ook versterkt doordat ik te veel achterin het zadel ga zitten. maar vanmiddag komt de zadelmaker, ik krijg een nieuw zadel! ;)

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:03

Hey Barbara!
Leuk om foto's te zien van jou en je paardje!
Ziet er goed uit! Iets je onderbenen naar achteren leggen af en toe alleen!
gr. Merel

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:34

Ik ben het helemaal eens met je eigen aandachtspnt en de genoemde door de anderen dus heb eigenlijk weinig toe te voegen. Ik vind jullie een leuke combinatie. Je merrie gebruikt goed de achterbenen (in ieder geval op de foto's). Ik las samber ik denk die moet ik zien, want meestal hebben die mooie aftekeningen of wit in de staart. Vond het wel jammer dat die van jou dat niet heeft maar ondanks toch een super mooi beestje. Ik heb ook een ruin gereden met samber er in en die was wel moeilijk met rijden(staat wel een foto in mn profiel mocht je nieuwschierig zijn, zijn naam is Apache). Succes met je merrie.

barbara_up

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 18:55

@ merel: dankjee! leuk je reactie ik wist niet dat je hier ook zit :D Jaaa, mn benen leven zo afentoe nog wel een eigenleven.. :o

barbara_up

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 19:00

@ lucky84: Dankje voor je reactie :) Ik zie wat je bedoeld met de mooie aftekening en wit in de staart! wat een leuk paardje!! :D
Up is soms erg eigenwijs met rijden, ik las laatst op de samberhyves dat meer nakomeling van hem last hebben van eigenwijsheid t zal wel in de genen liggen