Nashua @ rustige training (Z1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frannik

Nashua @ rustige training (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 18:44

Nashua is een 13jarige ruin van Lux. Hij is nu 2 jaar bij mij en we hebben al aardig wat vooruitgang geboekt.
Komende zondag hebben we onze eerste wedstrijd in het Z1. Daar zijn we nu hard voor aan het trainen.
Ik rijd Nashua nog regelmatig op trens, omdat hij daar net zo fijn op loopt.
Ik ben vooral bezig met het trainen van mezelf, en het trainen op onstpanning. Nashua wil zich nog wel eens spannen, als ik daarop reageer staakt hij. Het is best wel moeilijk om deze spanning af te vloeien, maar dat gaat steeds beter.
Ook ben ik hard aan het werken aan mijn zit.
Ik moet mijn kin omhoog houden en proberen mijn hakken meer uit te drukken en niet naar Nashua zijn buik te draaien.
Ook ben ik bezig met het meer bergopwaarts rijden, wat naar mijn idee al aardig lukt!
Het zijn niet de mooiste foto's.. Ons mam had fotos gemaakt (wel 180) en ze heeft er niet echt verstand van op welk moment ze het best kan knippen :+ Het weer hielp ook niet echt, maar toch een beeld!

even een foto van eerst (vooral zit en gedragenheid van nashua)
http://album.partyflock.nl/32355522.jpg

Hier de foto's:
knappe vent
Afbeelding

verzamelde stap
Afbeelding

keertwending, hier mag hij van mij meer blijven zitten
Afbeelding

even belonen
Afbeelding

stukje galop, en wij doen allebei raar met onze mond ;)
Afbeelding

stukje uitgestrekte galop, hij is er heel goed bij achter en gaat lekker zitten, mag wel ietsjes ronder blijven
Afbeelding

stukje schouderbinnenwaarts
Afbeelding

Afbeelding

zegt braaaaf
Afbeelding

close-up
Afbeelding

ik zie een cameraa
Afbeelding

en nog 1
Afbeelding

stukje stappen met een lange teugel, let niet op mijn houding haha, ben hier aan het kletsen
Afbeelding

meneertje ziet iets
Afbeelding

goed achterbeen
Afbeelding

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:53

Leuk paard,maar ik vind het nog niet echt Z-waardig.
Misschien moet je eens wat zit lessen gaan volgen om een onafhankelijke zit te krijgen.
Ik zie n.l op elke foto je hak om hoog en een spoor in z'n buik.
Je geeft je paard een beloning tussen door maar onder tussen heeft hij wel een spoor in zijn buik :?

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 18:56

foto's zijn momentopnames :)
Ik zit inderdaad wel met mijn been naar binnengedraaid maar duw hem niet in zijn buik, dat is gezichtsbedrog.. (niet om het goed te praten)
Voor de gene bij wie het niet Z-waardig overkomt:
http://www.youtube.com/watch?v=qTct637orNc

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:58

Wat heb jij een ontzettend leuk paard.
Veel succes in het Z1, maar dat komt vast wel goed ;)

KimE

Re: Nashua @ rustige training (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:04

Ontzettend mooi paard :) Ik heb het idee dat je van voor iets los mag laten, dat zie ik op het filmpje ook. Ik moet zeggen dat ik het filmpje er verder goed uit vind zien en dat de foto's vergeleken met die wel iets vertekenen. Vooral wat betreft je voeten, op het filmpje heb je ze keurig stil voor zover ik kan zien en op de foto's lijkt het alsof je met je spoor soms in zijn buik zit te prikken. Veel succes nog met dit leuke paardje!

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:08

Wat een super leuk paard heb je!
vind zelf het commentaar wat heftig van ESSIE70 ,, wel vind ik dat ze iets meer naar de hand toe mag lopen, heb ook je filmpje bekeken maar dan kan je straks ook je eigen handen wat mooier neerzetten voor het beeld. je werkt hier vast veel aan!
veel succes!

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 19:09

Olympus_ schreef:
Ontzettend mooi paard :) Ik heb het idee dat je van voor iets los mag laten, dat zie ik op het filmpje ook. Ik moet zeggen dat ik het filmpje er verder goed uit vind zien en dat de foto's vergeleken met die wel iets vertekenen. Vooral wat betreft je voeten, op het filmpje heb je ze keurig stil voor zover ik kan zien en op de foto's lijkt het alsof je met je spoor soms in zijn buik zit te prikken. Veel succes nog met dit leuke paardje!

Dat is zeker waar! De fotos vind ik zelf ook niet echt mooi, maar goed! Ik zit veel netter in het echt dan op de foto's! Dat viel me ook echt op, maar goed! Ik moet hem zelfs meer geven van voor, ik heb er een handje van om hem wat te eng te maken of teveel druk te zetten om hem losser te maken, wat natuurlijk averechts werkt. Ik moet met een bepaalde aanleuning tevreden zijn en hem niet losser willen hebben! Maar daar zijn we flink op aan het werken en dat gaat allemaal goed komen :)

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:12

Daar ben ik van overtuigd :) Met de juist begeleiding e.d gaan jullie ver komen denk ik! Fijn dat je je paard in de training op een trensje pakt :)

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:13

Ik ben het niet helemaal eens over je houding want ik vind dat je wel fijn met je paard meewerkt. De foto's zijn inderdaad een momentopname. Probeer wel je tenen wat naar binnen te houden tijdens je schouderbinnenwaarts. Verder vind ik het in het filmpje een heel fijn dravend paard. Probeer dat zeker te verfijnen en op de foto's zie iki met name in de lastige oefeningen dat je paard wat spanning krijgt. Probeer na een oefening het te laten afvloeien en het paard daarna weer op te pakken. Het is spelenderwijs, maar dat heb je zelf ook wel ondervonden ;)

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 19:14

Olympus_ schreef:
Daar ben ik van overtuigd :) Met de juist begeleiding e.d gaan jullie ver komen denk ik! Fijn dat je je paard in de training op een trensje pakt :)

Ja dat heb ik altijd belangrijk gevonden toen ik hem kreeg! Hij is vanaf zijn 5 getraind op stang en trens en toen ik hem kreeg kon ik hem niet rijden met trens.. Hij trok mijn armen eraf, en owee als ik over de rug naar beneden wilde rijden, daar snapte hij geen bal van!

Dus nu door blijven trainen op trens, die stang kent ie wel!

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:15

inkiepinkie schreef:
vind zelf het commentaar wat heftig van ESSIE70 ,, wel vind ik dat ze iets meer naar de hand toe mag lopen, heb ook je filmpje bekeken maar dan kan je straks ook je eigen handen wat mooier neerzetten voor het beeld. je werkt hier vast veel aan!
veel succes!

Wat is daar heftig aan?
Ik geef commentaar op deze foto's en daar zie ik steeds een spoor in zijn buik.
Zelfs als ze lange teugel geeft.

Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik ook even in ts haar profiel heb gespiekt en daar zag het er allemaal wel beter uit.
Maar goed ts laat nu deze foto's zien.......

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:16

Het ziet er netjes uit.
Zoals je al zei je hakken uitdrukken, maar het ziet er leuk uit. ;)

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 19:17

ESSIE70 schreef:
inkiepinkie schreef:
veel succes!

Wat is daar heftig aan?
Ik geef commentaar op deze foto's en daar zie ik steeds een spoor in zijn buik.
Zelfs als ze lange teugel geeft.

Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik ook even in ts haar profiel heb gespiekt en daar zag het er allemaal wel beter uit.
Maar goed ts laat nu deze foto's zien.......

Je hebt ook zeker gelijk dat het op deze foto's niet mooi is. Het geeft niet het juiste beeld, maar goed, gelukkig weet ik wel beter :) en daarom geef ik je ook gelijk dat het er niet netjes uit ziet. Als je naar de close-up foto kijkt, zie je dat ik mijn benen wel verdraai, maar dat de sporen zijn buik niet raken!

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:19

vind de sperriem erg strak zitten maar das mijn mening.
mooi paardje overigens.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:23

wel valt me op in het filmpje dat je kont steeds uit het zadel komt, iets meer gaan zitten dus.
Verder is hij wat te eng in de hals ja, ik denk dat als je meer naar je hand toe gaat rijden dat zijn gangen ook iets afdruk krijgen.
Succes.

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 08:21

Nou ik zie wel meedere "Z"topics voorbij komen waarbij sommige mensen het geweldig vinden en ik denk ookee.... dat is pas niet Z waardig
Ik vindt dit er lekker uitzien en filmpje zeker wel Z waardig inderdaat goed hakken uitdrukken
Suc 6 in het Z maar dat gaat zeker wel lukken
Knappe vent heb je hoor!!!

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 09:02

Hey Denise, heb het filmpje niet gezien, maar leuke foto's! Het enige wat ik wil opmerken is dat je soms wat meer mag gaan zitten en daardoor jezelf ook wat langer kunt maken.

Misschien zie ik je zondag in Uden wel. Zag net dat ik niet in dezelfde groep als jij zit, en ik moet om iets na half 4. Succes alvast zondag!

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 09:41

FrankavdT schreef:
Hey Denise, heb het filmpje niet gezien, maar leuke foto's! Het enige wat ik wil opmerken is dat je soms wat meer mag gaan zitten en daardoor jezelf ook wat langer kunt maken.

Misschien zie ik je zondag in Uden wel. Zag net dat ik niet in dezelfde groep als jij zit, en ik moet om iets na half 4. Succes alvast zondag!

Ja de foto's zijn echt niet mooi ;) Maar goed, binnenkort maar weer nieuwe. Ik moet idd in de eerste groep om half 2.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:32

Ik vind de foto's helemaal niet slecht. Hij loopt netjes, mag misschien in de uitgestrekte galop iets ronder blijven maar hij springt wel mooi onder. En je paard heeft een heel mooi koppie ;) Hij lijkt me actief en netjes opgericht, en ik denk dat het best wel goedkomt in het Z1! Veel succes!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:51

Ik vind het echt een super mooi paardje! En foto's zijn ook echt enkel maar momentopnames! Het filmpje ziet er echt goed uit vind ik! Je zit ook niet verkeerd! Ik rijd zelf nog maar M1, maar ik vind hem wel echt mooie gangen hebben. Mooi verzameld!

_Lotteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:07

ziet er keurig uit!
Je paard is netjes ontspannen maar verder sluit ik me
aan aan het commentaar hier boven.
In het filmpje zie ik je erg meebewegen in je doorzitten,
je moet proberen omdat iets minder te laten worden
verder 'nogmaals' super mooi!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:17

Wow leuk paardje!
Ben het eens met bovenstaanden dat je paardje nog nét even wat losser in de kaak mag worden.
Jouw handen lijken me af en toe net nog onrustig -niet heel erg, maar dit lijkt me een heel gevoelig paardje en dan heb je daar meer last mee. ;)

Zijn maar kleine puntjes hoor, paardje is mooi elastisch en gedragen.

Lijkt het zo, of vinden jullie de galop echt makkelijker dan de draf? De galop ziet er op het filmpje igg wat minder onrustig uit.

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 14:22

randalinpony schreef:
Wow leuk paardje!
Ben het eens met bovenstaanden dat je paardje nog nét even wat losser in de kaak mag worden.
Jouw handen lijken me af en toe net nog onrustig -niet heel erg, maar dit lijkt me een heel gevoelig paardje en dan heb je daar meer last mee. ;)

Zijn maar kleine puntjes hoor, paardje is mooi elastisch en gedragen.

Lijkt het zo, of vinden jullie de galop echt makkelijker dan de draf? De galop ziet er op het filmpje igg wat minder onrustig uit.

Ik moet inderdaad nog stiller worden met mijn hand, nog minder hulpen geven en meer afwachten.
In galop is hij veel veel veel makkelijker inderdaad, hij loopt dan veel fijner naar de hand toe! En ik kan het ook veel beter uitzitten, want zijn draf zit echt heel moeilijk!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:36

De mijne loopt in de galop ook veel fijner en veel meer naar de hand toe ja! Hij neemt hem dan meer aan! Maar mischien omdat we het makkelijker vinden zitten, dat we dan ook minder met onze handen werken ofso? Weenie hoe j het moet uitleggen!

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 14:37

Geryon schreef:
De mijne loopt in de galop ook veel fijner en veel meer naar de hand toe ja! Hij neemt hem dan meer aan! Maar mischien omdat we het makkelijker vinden zitten, dat we dan ook minder met onze handen werken ofso? Weenie hoe j het moet uitleggen!

Bij mij wel denk ik, ik vind het makkelijker om mijn hand voor te doen en stil te zitten, dus heeft zeker wel invloed!
In de uitgestrekte draf buts ik er bijna af :+ haha