pallermo en ik @ saasveld L springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_danieke_

pallermo en ik @ saasveld L springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 13:58

hallo :wave:
pallermo en ik hebben vandaag concour in saasveld gehad. het stond aardig hoog,breedt en zwaar gebouwd dus ik had niet al te hoge verwachtingen. we waren de eerste ronde foutloos met een goede tijd en in de barrage die op een ruime 1.20 stond hadden we 2 balken en tijds fouten, de balken waren mijn schuld, omdat ik iets meer had moeten door rijden.

omdat ze in mijn vorige topic vonden dat ik niet genoeg mee kwam en niet genoeg mijn handen naar voren deed heb ik daar op gelet en ik hoop dat het nu beter is

over pallermo:

:list: 7 jaar
:list: ruin
:list: 1.63 hoog
:list: b dressuur
:list: l springen

waar we aan moeten werken :

:list: iets meer tempo
:list: de afstanden (wordt hard aan gewerkt )

kwaliteit is erg achteruit gegaan door het uploaden ;(

nu op naar volgend weekend ambt-delden.
commentaar graag, maar wel opbouwend.
een berichtje zou leuk zijn als je dit leest :o

bedankt voor het kijken :evaw:

wattenstaafj

Re: pallermo en ik @ saasveld L springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:34

Het ziet er goed uit naar mijn mening, lekker gecontroleerd rond komen.
Er zou inderdaad wat meer tempo in mogen maar belangrijker vind ik dat je de controle houdt.
Over je handen kan ik weinig zeggen, het filmpje is niet zo duidelijk, maar overall mag je naar mijn mening ondanks de balkjes (jammer) tevreden zijn!

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 17:39

ja vooral met de barrage omdat het dan op 1.20 staat moet ik meer door tuffen, soms durf ik op de een of andere manier niet goed, omdat ik de afstanden dan ff niet zie maar gelukkig kan ik dan wel op hem rekenen en helpt hij mij uit de brand. hihi ik ben ook hardstikke tevreden ( heb hem bijna dood geknuffeld maargoed :D ) dank voor je reactie :)

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:47

hoi hoi.
super hoor!
ik had hetzelfde parcours.....stond ook erg hoog haha!
vond het parcour verder wel mooi,overal kon je mooi naar toe rijden,geen korte wendingen of uit de hoek,maar wel hoog en breed,pallermo komt nog iets teveel terug,hij mag zelf wel wat meer meedenken in het parcours(iets toelopen)
want je moet er aardig aan rijden,en dat doet je super,vooral als het zo aan de maat stond als vandaag,is het moeilijk zat als je een paard hebt wat uit zichzelf er niet naar toe loopt!
hij sprong wel goed hoor!
je tempo is ook goed,hij mag zelf wel iets gebrander op het hout zijn.
ik was ook foutloos, had in de barage een balk op 2(kwam iets te dicht)en dan word ze zo voorzichtig,dat je je handen vol krijgt om haar naar de overkant te drukken,in de dubbel slikte ze op de 2 de dus die heb ik opneiuw aan gereden,anders moest ze wel erg rekken naar de 2de,en dat deed ze netjes!
ik ben volgende week ook in delden!

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 17:53

ja dat is het een groot verbeter punt hij past het wel uit alleen hij mag een paar meters voor de sprong iets naar voren dan komt die er fijner overheen. wat ik wel leuk vond was dat in de barrage die op 1.20 stond ik heel mooi uit kwam in een dubbel met 1 sprong ertussen, ik had daar een mooi tempo, niet te langzaam ertussen in ;). goed zeg dat je foutloos was vooral in dit parcour ;) ik vind dat je wel goed gekozen hebt in de dubbel jij bent altijd heel eerlijk voor je paard dat vind ik heel goed ;) hoe heeft bas het gedaan ?

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:13

bas had in de M
met 2 verschillende paarden een banketstaaf balkje op de eerste hindernis!hoe krijgt hij het voorelkaar hihi,maar verder ging het heel goed.
in de Z had hij 3 balken,was een heel mooi rondje,maar hij kwam te hard de 3 sprong in,dus pok pok pok.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 18:16

he jammer stond het daar ook zo hoog en breedt ?

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:27

de M wel stond echt hoog breed,en best moeilijk!
de Z vond ik reuze meevallen!ik dacht ook al nou dan zal de Z helemaal hoog zijn...maar stond netjes!
haha en dan zeggen ze altijd heh...de B en L kan niet hoger staan,want B is een meter en L 110,nou hier in twente staat het dus echt geen meter en echt geen 110 haha!

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 18:28

nee zekers niet ;) weetje waar je goed met jonge paardjes kunt starten ? marienheem de L stond echt laag dacht dat het b was. wat zou dan de B wel niet zijn geweest.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:36

ow dat kan daar ben ik niet geweest,maar na vandaag snap ze het spelletje wel hihi!
volgende week delden weten ze ook niet waar de meetstok is haha.'
is ook altijd lastig parcours(dubbel langs de kant)(oxer vanuit de hoek van de uitgang af)
en altijd in de wending een stijl haha
Laatst bijgewerkt door knooopje op 08-03-09 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 18:37

nou dat heb je in ieder geval bereikt en dat pakt niemand je meer af !

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:26

dat je meer tempo moet hebben vind ik niet zo, vind dat je hem juist een keer moet opsluiten. zodat hij zich ronder op de sprong kan maken, zo kan hij beter springen

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 18:39

ja dat ik met name in de barrage als het wat hoger staat dat ik de laatste sprongen iets meer pit heb en dat hij er dan makkelijker overheen komt ;)

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:08

janouke schreef:
dat je meer tempo moet hebben vind ik niet zo, vind dat je hem juist een keer moet opsluiten. zodat hij zich ronder op de sprong kan maken, zo kan hij beter springen

Hier ben ik het mee eens!
Heb ook gereageerd in een vorig topic van je, zag niet dat het al wat ouders was :) ! Ik vind je paardje nog altijd heel fijn, en ik vind ook dat jij het super netjes doet!

Allen ging je op sommige sprongen naar mijn gevoel nog steeds wat te snel terugzitten. Ik vond het tempo ook al beter en minder "gehaast" dan vorig filmpje dat ik gezien heb! Mss nog een tip voor als hij soms wat vroeg wegspringt: die laatste galoppassen voor de sprong niet meer "kaarsrecht" blijven zitten, maar al een klein beetje je schouders wat naar voren buigen, zo ben je ook sneller "mee" als hij dan een keertje vroeger moest afgaan. Het is ook maar een tip he, voor mij werkt het wel maar mss voor jou helemaal niet :) :+ .

Succes nog!

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 07:09

thanks voor de tip ;) ja ik ga soms wat te snel achterover zitten dat kwam, omdat het de laatste tijd ff niet heel goed ging en hij sleiding stops vlak voor de hindernis maakte ! dus nu zit ik redelijk veel terug. bedankt

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:00

super leuk paard! :)
je zit er zelf ook netjes op.
alleen je paard kwam op een paar momenten niet lekker uit waardoor die een noodsprong nam maar dat maakt niet uit want daar kun je niks aan doen! super netjes gereden hoor!
deze combinatie gaat nog ver komen! :D

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 00:29

thanks voor je leuke reactie ;) opzich kan ik er wel wat aan doen, alleen nu nog niet omdat ik soms de afstanden niet goed zie, maar dat komt vanzelf :D
dankje voor je reactie

___Sandra___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:03

_danieke_ schreef:
nou dat heb je in ieder geval bereikt en dat pakt niemand je meer af !

indd !!!

Rockferry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:14

leuk hoor!
mag zoals al gezegt is,iets vlotter
maar beter nu nog zo dan snel en afgerafeld :)

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 18:33

Ziet er leuk uit.
Alleen zou hij iets ronder mogen komen boven de hindernis. Ook lijkt het alsof je bij die eerste hindernis heel erg je handen beweegt. In dit geval probeer ze iets stiller te houden.

DafneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:31

Je moet zorgen dat je je hand wat meer naar voren doet op de sprong, zodat het paard wat mooier rond kan springen

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 15:22

DafneH schreef:
Je moet zorgen dat je je hand wat meer naar voren doet op de sprong, zodat het paard wat mooier rond kan springen

dat probleem is al verholpen ;) paard sprong namelijk naar de martingaal toe, en nu heb ik die eraf en maakt hij zich ronder :)