Eerste les met 16-jarige merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wattenstaafj

Eerste les met 16-jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 21:33

Vandaag heb ik voor het eerst les gehad met mijn 16-jarige KWPN merrie.
Ze is nu een half jaar 'van mij'. Een half jaar van opbouwen qua conditie e.d. maar ook een zware tijd aangezien ze wormen heeft gehad :(:) en hier snel erg door vermagerd is. Gelukkig is ze een tijdje geleden wormvrij verklaard. Ze heeft in totaal een maand voornamelijk stil gestaan.
Nu ze goed hersteld is heb ik haar weer opgepakt, echter ging dit niet geheel naar wens. Neus in de lucht en rennen, zo gingen wij de bak rond.
Ik was al een tijd op zoek naar een instructeur en na mee te kijken met lessen van stalgenoten heb ik hun instructeur gevraagd of hij ook voor ons een plekje kon maken.
Gelukkig was dit mogelijk!

Jammer genoeg is miepje per ongeluk enkele dagen geleden op mijn voet gaan staan, vandaar de met pijn vervulde gezichtsuitdrukkingen ;( Ik besef me dat ik nu uitnodig VOORAL wel naar mijn gezicht te kijken, echter kun je er moeilijk omheen :+

We zijn de hele les bezig geweest haar ontspannen en laag te laten lopen.
Voor ons beide zijn de aandachtspunten ontelbaar, maar ik zou het leuk vinden als je een reactie (positief en/of negatief) achter zou willen laten. Met kritiek wil ik graag aan het werk.

Allereerst hoe mevrouw het liefst loopt, nog een vrolijk gezicht.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op naar de volgende les!

NicoleHorses

Re: Eerste les met 16-jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:39

Wow zeg dat beestje doet het nog goed! :)
een tipje, als die zo in de krul loopt, vind ik dat je watmeer naar achter mag zitten, dat is voor je paardje fijner, dan is het gewicht verdeeld, en belast je niet alleen zn voorhanden!
Succes :)

wattenstaafj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 10:24

Bedankt! :D
Ik zal er de volgende keer op letten, zeker als dat voor mevrouw fijner is.
Wat vind je van de lengte van de beugels als ik vragen mag? Ik twijfel nogal, heb ze normaal gesproken langer.
Liefs:)

Mayran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 11:24

ey schat,

Ik had gister avond al even gekeken naar de foto's maar was te moe om nog wat in te typen :P

Het zijn fijne foto's om naar te kijken en heb haar nog nooit zo fijn zien lopen, miepje en jij hebben goed jullie best gedaan haha hoe is het nu met je voet :D

Nog een paar lesjes en dan zal het helemaal super gaan..

Kussies

wattenstaafj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 17:07

Heel erg bedankt meis!

Nu snel die van jou nog weer onder het zadel, kunnen we lekker samen aanklooien.

Voetje is nog steeds vervelend, zal wel weer over gaan!

Liefs en tot snel!

wattenstaafj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 10:24

Bij deze is het topic door een lieve en behulpzame mod verhuisd, aangezien ik het verkeerd geplaatst had en dolgraag tips en commentaar zou ontvangen, vooral op mijn houding!

Groet

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:26

Ziet er netjes uit hoor. Dr achterhand gaat ook steeds beter ondertreden (zie laatste foto) Ik vind het voor een paard die zo lang stil heeft gestaan en ook nog eens zo vermagerd is helemaal niet slecht.
Je beugels vind ik een mooie lengte hoor, denk niet dat je ze langer moet doen.
Je houding vind ik supernetjess, let alleen wel op dat je je tenen naar binnen doet...vooral die van je binnenbeen.
Succes met opbouwen!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:57

Ik zou graag zien dat je haar de hele les meer de ruimte geeft om te ontspannen. Pas de laatste 2 foto's ontspant ze (welliswaar te diep, maar ze ontspant wel!)

Geef haar lekker de ruimte om in je hand te zakken, dan zal ze een stuk fijner lopen! :j

wattenstaafj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 11:00

Joycie81 en Vue beide bedankt voor de tips en tricks, ik zal er absoluut op letten en mee bezig gaan! Over een paar weken plaats ik nog een paar foto's en dan zijn hopelijk de tenen naar binnen en loopt mevrouw lekker ontspannen!

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 00:31

Nicolehorses: ik dacht altijd dat naar voren zitten de rug wat ontlast en dus fijner is voor je paard. Als ik achterover ga zitten heeft mijn paard een stuk meer last van mij dan voorover. Kijk maar eens wat een gemiddelde springruiter doet :P

Princesst: wat mij betreft zit je prima voor dit stadium van de trainingen. later kun je wel meer achterover leunen. De laatste twee foto's zijn lekker ontspannen, zoals eerder gezegd te diep met iig nagevelijk. Probeer die houding maar eens vast te houden in een volte zonder de ontspanning te verliezen.

En op 16-jarige leeftijd kunnen paarden nog veel hoor.

Veel plezier en werk vooral aan je ontspanning, dan komt de rest vanzelf :)

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 11:42

leuk paardje ;)