Een nieuwe start

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lisannos

Een nieuwe start

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 15:27

Wegens privé omstandigheden, heb ik afgelopen jaar amper gereden en naar mijn paard geweest.
Nu gaat alles weer wat beter, en wil ik heel graag weer lekker elke dag naar mijn paardje gaan er daarmee bezig zijn.
Maar ik vind het een beetje moeilijk om het weer helemaal in te plannen, en na school ga ik het liefst even slapen, i.v.m. mijn gezondheid dat een hele poos niet goed ging.
Maarja dan moet ik huiswerk maken, eten, naar de paarden. Ik denk dat ik dat gewoon weer moet opbouwen, dat ik er weer een beetje aan wen.
Maar als ik er dan ben, ja dan kan ik niet gelijk weer helemaal gaan rijden enzo denk ik. De eerste paar keer gewoon poetsen? En daarna steeds een kwartiertje/half uurtje stappen, draven? Aan zoiets zat ik te denken.
Maar ik vroeg mij af of iemand misschien handige tips heeft.
Alvast bedankt!

Aileen

Re: Een nieuwe start

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:29

Hoi,

Fijn dat je de zin weer heb gevonden om lekker naar je paard te gaan.

Ik zou idd gewoon lekker gaan borstelen die tijd met je paard is weer lekker aandacht opbouwend. Ik denk dat het ook niet fair is tegenover je paard om na een jaar gelijk weer volop te gaan rijden, op deze manier kunnen jullie beide lekker op je gemak er weer tegenaan!!!

Ik wens je veel plezier weer met je paard.

Groetjes

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:15

Zeker, wat fijn dat je weer de zin en mogelijkheid hebt om naar je paard te gaan!!

Probeer te luisteren naar je paard en ook naar je eigen lichaam!! Dat is denk ik het belangrijkste in jouw situatie. Ik neem aan (en hoop) dat je paard niet een jaar in een hok heeft gestaan, zonder dat er iemand naar om heeft gekeken? Dus als je het zelf aandurft, kun je prima de eerste keer meteen lekker een stukje gaan stappen. Maar dat is echt iets wat je zelf moet beslissen. Hoe voel je je na het poetsen? Hoe is de band met je paard? Durf je het aan om erop te gaan zitten? Hoe is het paard onder het zadel; stap je er zo op weg of kan hij nog wel eens ondeugend zijn.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:21

Misschien een fijne instructeur zoeken die je kan helpen opbouwen, zodat jullie samen een schema op stellen 'wat' je op welke dag doet en hoelang??

Ik ben zelf ook een enorme chaoot en voor mij werkt het heel goed om alles aan het begin van de week te plannen, van school tot paarden tot studie, zodat ik ongeveer weet hoeveel tijd ik heb!

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 00:38

idd rustig opbouwen,
gewoon op het begin borstelen en lekker kroelen met je paardje,
misschien ook wat grondwerk of gewoon een keertje met hem/haar aan een touwtje wandelen,
en als je weer begint met rijden idd lekker met hem stappen
en over zijn hals kroelen en tegen hem praten,
en lekker ontspannen. zo kan je het goed opbouwen

nog veel plezier met je paard & succes
groetjes Kim

Lisannos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 21:04

oke, bedankt allemaal!