Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

N_fotografie schreef:Ik zou als ik jouw was het probleem niet in een hoek schuiven (ha, leuk woordgrapje) maar er écht mee aan de gang gaan.
? In de hoek schuiven heeft nl. wel een functie. Volgens mij is het paard van TS niet bang, maar 'scheurt' (is wat anders dan schuiven
) haar paard de bocht door. Waarschijnlijk om te ontkomen aan de buiging, zoals Lotteke aangeeft - maar misschien is het gedeeltelijk ook gewoonte. Ze kennen de weg, zogezegd - en lopen door je hulp heen, want jij wou immers nog helemaal niet die bocht door?? Als je rechtuit rijdt en je paard stilzet in de hoek, leer je je paard wachten. Na drie keer zal je paard meer gaan nadenken: wat gaat er gebeuren, wat moet ik doen? Halt houden, of de bocht door? Kendra schreef:N_fotografie schreef:Ik zou als ik jouw was het probleem niet in een hoek schuiven (ha, leuk woordgrapje) maar er écht mee aan de gang gaan.
Hoezo er echt mee aan de gang gaan? In de hoek schuiven heeft nl. wel een functie. Volgens mij is het paard van TS niet bang, maar 'scheurt' (is wat anders dan schuiven
) haar paard de bocht door. Waarschijnlijk om te ontkomen aan de buiging, zoals Lotteke aangeeft - maar misschien is het gedeeltelijk ook gewoonte. Ze kennen de weg, zogezegd - en lopen door je hulp heen, want jij wou immers nog helemaal niet die bocht door?? Als je rechtuit rijdt en je paard stilzet in de hoek, leer je je paard wachten. Na drie keer zal je paard meer gaan nadenken: wat gaat er gebeuren, wat moet ik doen? Halt houden, of de bocht door?
Als ze eenmaal hebben geleerd te wachten, en je hulpen komen beter door, is het ook gemakkelijker om te werken aan de correcte stelling en buiging.
xxxlianne schreef:maar als je hem stil zet in de hoek, doe je dit dan echt tegen het schot aan of een paar meter voor de hoek bv bij de "k"??
.