Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Lovess schreef:Je zou er weleens gelijk in kunnen hebben dat ze het aanleggen van het been associeert met de buikpijn van vroeger.
Toch denk ik dat je heel lichtjes je been er aan moet leggen (als dat nodig is natuurlijk).
Alleen krijg je dan die oude rodeo weer terug, van vroeger.
Straffen zou ik niet doen, maar haar dan weer rustig laten worden en steeds heel lichtjes proberen haar toch van je been af te laten lopen.

_Lotteke schreef:Lovess schreef:Je zou er weleens gelijk in kunnen hebben dat ze het aanleggen van het been associeert met de buikpijn van vroeger.
Toch denk ik dat je heel lichtjes je been er aan moet leggen (als dat nodig is natuurlijk).
Alleen krijg je dan die oude rodeo weer terug, van vroeger.
Straffen zou ik niet doen, maar haar dan weer rustig laten worden en steeds heel lichtjes proberen haar toch van je been af te laten lopen.
ben er mee eens,
alleen je avatar plaatje,is dat die fries die je bedoeld?
ik vind hem daar wel heel erg in de krul, of is dat door de verkleining van de foto?
ik vind het wel erg opgetrokken uit zien...

Sassol schreef:Vind ie het ook vervelend tijdens het poetsen als je aan z'n buik zit? Want dan kan het gewoon zijn dat ie zich niet meer prettig voelt bij aanraking van de buik, wat goed te begrijpen is.
Als die het echt alleen maar onder het zadel doet, zou ik het gewoon rustig opbouwen, aai hem met je zweepje daar (geleidelijk begin bijvoorbeeld bij de borst zodat ie het aan voelt komen). Pas als ie daar helemaal rustig onder is (en dan heb ik het niet over dat ie niet bokt, maar het echt geen probleem vindt) kun je hetzelfde met je been gaan doen, eerst naar voren en dan zo naar z'n buik.
Zo kun je steeds de druk een beetje opbouwen, en steeds minder ver naar voren beginnen. En zo langzaam naar een normale hulp toewerken.
Hoop dat je er wat aan hebt!